KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
ÖN ÖDEME İŞLEMLERİ (AVANS VE KREDİ) Kasım 2012
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
BÜTÇE HARCAMA SÜRECİ Hanifi COŞGUN Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörü
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Kamu Harcama Süreci.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
MUHASEBE EĞİTİMİ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SORUMLULUK
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ÖN ÖDEME USUL VE ESASLARI Strateji Geliştirme Daire Başkan V.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
ÖN ÖDEME İŞLEMLERİ (AVANS VE KREDİ) Kasım 2012
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

YASAL PROSEDÜR 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 5436 sayılı Kanunun 5018 sayılı Kanuna işlenmeyen maddeleri Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği Muhasebe Yetkililerinin Eğitimi, Sertifika Verilmesi ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Ön Ödeme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik     İç ve Ön Mali Kontrol Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik      Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik SGK Muhasebe Yönetmeliği Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ SGK 09.01.2007 /1 sayılı Genelge 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

KAMU MALİ YÖNETİMİNDE GÖREV ALANLAR Üst yönetici Harcama yetkilisi Harcama Yetkilisi mutemedi Gerçekleştirme görevlileri Muhasebe yetkilisi Muhasebe yetkilisi yardımcısı Muhasebe yetkilisi mutemedi Mali hizmetler birimi başkanı / yöneticisi Mali hizmet uzmanı (5436 sayılı Kanunla Getirildi) Mali kontrol yetkilisi (5436 sayılı Kanunla Kaldırıldı) İç denetçiler 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Üst Yönetici Kimdir? Bakanlıklarda müsteşar, diğer kamu idarelerinde en üst yönetici, il özel idarelerinde vali, belediyelerde belediye başkanı üst yöneticidir. Ancak, Milli Savunma Bakanlığında üst yönetici Bakandır. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Üst Yöneticilerin Sorumlulukları İdarelerinin stratejik planlarının ve bütçelerinin kalkınma planına, yıllık programlara, kurumun stratejik plan ve performans hedefleri ile hizmet gereklerine uygun olarak hazırlanması ve uygulanmasından, Sorumlulukları altındaki kaynakların etkili, ekonomik ve verimli şekilde elde edilmesi ve kullanımını sağlamaktan, kayıp ve kötüye kullanımının önlenmesinden, Malî yönetim ve kontrol sisteminin işleyişinin gözetilmesi, izlenmesi ve bu Kanunda belirtilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesinden Bakana karşı sorumludur. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Mali Yönetim ve Kontrol Yapısı ÜST YÖNETİCİ Mali Hizmetler Birimi İç Denetim Birimi Muhasebe Birimi Harcama Birimi Harcama Birimi Harcama Birimi Harcama sonrası Denetim Ön Mali Kontrol İç Kontrol 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama yetkilisi, Harcama Birimi Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisidir. Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimdir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

HARCAMA TALİMATI Bir giderin idare adına geçici veya kesin olarak ödenebilmesi için giderin konusunu, gerekçesini, yapılacak iş veya hizmetin süresini, hukuki dayanaklarını, tutarını, kullanılabilir ödeneğini, tertibini, gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgileri gösteren ve harcama yetkilisinin imzasını taşıyan belgedir. Harcama yetkilisinin harcama talimatı vermediği bir giderin idare bütçesinden ödenmesi mümkün değildir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisinin Belirlenmesi Bütçe sınıflandırması harcama yetkilisini belirleyen temel unsurdur. Kurumsal sınıflandırmanın üçüncü ve dördüncü düzeyinde yer alan birimler, bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimleri olacak bu birimlerin en üst yöneticileri de harcama yetkilileri olacaktır. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

BÜTÇE HAZIRLAMA DÜZEYİ - ÖRNEK 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Sosyal Güvenlik Kurumlarında Harcama Yetkilileri Teşkilat Yapısı Üst Yönetici Bütçeyle Ödenek Tahsis Edilen Harcama Birimi Harcama Yetkilisi Kurum Başkan Kurul Başkanlığı Genel Müdürlük Müstakil Daire Başkanlığı Savunma Uzmanlığı Hukuk Müşavirliği Uzmanlık Kurul Başkanı Genel Müdür Daire Başkanı Savunma Uzmanı Hukuk Müşaviri Uzman Daire Başkanlığı Sivil Savunma Birimi Sivil Savunma Uzmanı 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

MERKEZ DIŞI BİRİMLERDE HARCAMA YETKİLİLERİ GÖREV UNVANLARI Ödenek Gönderme Belgesiyle Ödenek Gönderilen Birim Harcama Yetkilisi Bölge Müdürlükleri veya eşdeğer birimler Bölge Müdürü veya eşdeğer yetkili İl Müdürlükleri veya eşdeğer birimler İl Müdürü veya eşdeğer yetkili İlçe Müdürlükleri  veya eşdeğer birimler İlçe Müdürü veya eşdeğer yetkili 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

HARCAMA YETKİSİNİN BİRLEŞTİRİLMESİ Üst yönetici ile harcama birimleri arasında yönetim kademesinde yer almak şartıyla harcama yetkisi harcama türleri itibarıyla kısmen veya tamamen; Sosyal güvenlik kurumlarında ilgili bakanlığın, uygun görüşü ve üst yöneticinin onayı ile bir üst yönetim kademesinde birleştirilebilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Ödenek Gönderme Belgesi Harcama Süreci Stratejik plan Performans programı Bütçe Kesin hesap Muhasebe Ön mali kontrol Faaliyet raporu Mali istatistikler Diğer Raporlar MERKEZ Ödeme Emri Mali Hizmetler Birimi Görevler Harcama Yetkilisi Harcama Talimatı Muhasebe Yetkilisi Gerçekleştirme Görevlileri Ödenek Gönderme Belgesi Ödeme Emri Harcama Yetkilisi Harcama Talimatı TAŞRA Muhasebe Yetkilisi Gerçekleştirme Görevlileri 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkisinin Devri Merkez teşkilatı harcama yetkilileri bu yetkilerini yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar ise hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, Merkez dışı birimlerde ise bölge müdürleri veya eşdeğer yetkililer, il müdürleri veya eşdeğer yetkililer ile nüfusu 50.000’i aşan ilçelerin ilçe müdürleri  veya eşdeğer yetkililer harcama yetkilerini yardımcılarına, kısmen veya tamamen devredebilirler. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Her bir harcama işlemi itibarıyla, Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ (Seri No: 1) - 31.12.2005 Tarihli Mükerrer R.G. Her bir harcama işlemi itibarıyla, mal ve hizmet alımlarında 250.000-YTL, yapım işlerinde ise 1.000.000-YTL, aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi hiçbir şekilde devredilemez. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredenin idarî sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Harcama yetkilileri bütçede öngörülen ödenekleri kadar, ödenek gönderme belgesiyle kendisine ödenek verilen harcama yetkilileri ise tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapabilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Yetki Devri - Yetki devri yazılı olmak zorundadır. - Devredilen yetkinin sınırları açıkça belirlenmiş olmalıdır. - Merkez teşkilatında harcama yetkisinin devri ve bu yetkinin geri alınması üst yöneticiye, mali hizmetler birimine ve muhasebe yetkilisine; merkez dışı birimlerde ise mali hizmetler birimine ve muhasebe yetkilisine yazılı olarak bildirilmelidir 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları Nelerdir? Harcama talimatı vermek.(Md.32) Ödenek üstü olmamak üzere Bütçede öngörülen ödenekleri kadar veya ödenek gönderme belgesiyle tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapmak.(Md.26-Md.31) Birim faaliyet raporunu hazırlamak ve üst yöneticiye vermek (Md.41) Ön Mali Kontrol sürecinin yönetim sorumluluğu çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlamak.(madde 58) Ödeme emri belgesini imzalamak.(madde 33) 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

BİRLEŞTİRİLEMEYEN GÖREVLER Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamazlar. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

İdarenin bütününü ilgilendiren harcamalar Madde-60: Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Harcama yetkilisi tarafından yazılı olarak görevlendirilen ve kendisine verilen avans veya adına açılan kredilerle sınırlı olarak yapacağı harcamalar konusunda harcama yetkilisine karşı sorumlu, bunların mahsubuna ilişkin belgeleri muhasebe yetkilisine vermek ve artan tutarı iade etmekle yükümlü olanlar, 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Kamu idarelerinin bütçesinde kendisine ödenek tahsis edilen her bir merkez harcama birimi için yalnızca bir mutemet görevlendirilir. Ödenek gönderme belgesiyle ödenek verilen harcama yetkilileri ise kendilerine bağlı her bir birim için birer mutemet görevlendirebilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Her mutemet ön ödemelerden harcadığı tutara ilişkin kanıtlayıcı belgeleri; Avanslarda bir ay, Kredilerde ise üç ay içinde muhasebe yetkilisine vermek ve artan tutarı iade ederek hesabını kapatmakla yükümlüdür. Mahsup işlemi yapılmadıkça aynı iş için ön ödeme yapılamaz. Mutemetler; Mahsup işlemini yaparken harcama belgelerinin avansın verildiği tarihten sonraki bir tarihi taşımasına, Mahsup dönemine devreden ön ödemeler için harcama belgelerinin, ön ödemenin yapıldığı tarih ile en geç ait olduğu bütçe yılının son günü arasındaki tarihi taşımasına dikkat etmelidirler. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Mutemetler; işin tamamlanmasından sonra bir ve üç aylık sürelerin bitimini beklemeden; son harcama tarihini takip eden üç iş günü içinde ön ödeme artığını iade etmek ve süresinde mahsubunu yaparak hesabını kapatmak zorundadırlar. Ön ödeme başka mutemede devredilmişse, devralan mutemette hesabını ön ödemenin ilk mutemede yapıldığı tarihten itibaren, aynı sürelerde muhasebe yetkilisine vermek zorundadır. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Mutemetler, mali yılın sonunda hesabını kapatmakla yükümlüdürler. Mali yıl sonuna kadar kapatılmayan ön ödeme tutarı, yıl sonunda mutemet adına borç kaydedilir. Yine mahsup dönemine devredilen ön ödeme tutarı, aynı dönemde kapatılamazsa mutemet adına borç kaydedilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Kanunen geçerli bir mazereti olmaksızın avanslarını süresinde mahsup etmeyen mutemetler hakkında, ayrıca tabi oldukları personel mevzuatının disiplin hükümlerine göre işlem yapılır. Mutemetler avans almadan harcama yapamaz ve kamu idaresi adına harcama yapmak üzere muhasebe biriminin veznesi veya banka hesabından başka hiçbir yerden, hiçbir nam ile para alamazlar. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Harcama yetkilisinin yazılı izniyle mutemet, üzerindeki avans veya adına açılan kredi tutarını başka bir mutemede devredebilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Yetkilisi Mutemedi Avans şeklindeki ön ödemelerin başka bir mutemede devrinde; Para ve harcama belgelerinin mutemede teslim edildiğine ilişkin tutanak düzenlenir. Devreden mutemetçe tutanak ve harcama yetkilisinin yazılı izni muhasebe yetkilisine ibraz edilerek, avans kaydının yeni mutemet adına yapılması sağlanır. Tutanağın birer nüshası devreden ve devralan mutemede verilir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Gerçekleştirme Görevlileri Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürüten personeldir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Gerçekleştirme Görevlileri Harcama yetkilileri, yardımcıları veya hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe yöneticileri arasından bir veya daha fazla sayıda gerçekleştirme görevlisini ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirirler. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Görevleri İşi yaptırmak, mal veya hizmetin alınmasını sağlamak, Teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması ve belgelendirilmesini sağlamak, Ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması işlemlerini yürütmek. Ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön mali kontrol görevi yapmak. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Sorumlulukları Gerçekleştirme görevlileri, yaptıkları veya yapmaları gereken iş ve işlemler dolayısıyla doğrudan sorumludurlar. Ayrıca; genel olarak hesap verme sorumluluğu kapsamında; Kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesi ve kullanılmasından, Kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludurlar. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Gerçekleştirme görevlileri; Ödeme emri belgesi ve eki belgelerin mevzuata uygunluğu, Belgelerin tamam olup olmadığı, hususlarında önceki işlemlerin kontrolünü de kapsayacak şekilde ön mali kontrol yaparlar. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

İşlemlerin uygun görülmesi halinde, ödeme emri belgesi üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhini düşerek imzalarlar. Mali hizmetler birimince uygun görüş verilmiş olması, gerçekleştirme görevlilerinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

ÖN MALİ KONTROL Ön mali kontrol işlemi süreç kontrolü olarak yapılır. Süreç kontrolünde, her bir işlem daha önceki işlemlerin kontrolünü içerecek şekilde uygulanır. Süreç kontrolünü sağlamak amacıyla harcama birimlerince mali işlemlerin süreç akış şeması hazırlanır ve üst yöneticinin onayı ile yürürlüğe konulur. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

Harcama Birimlerinde Ön Mali Kontrol Süreç kontrolü: İşlemlerin ardışık kontrolü Gerçekleştirme görevlisi kontrolü Harcama yetkilisi kontrolü Muhasebe yetkilisi kontrolü Mali hizmetler birimi kontrolü 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ Mali Hiz.Birimi+Muhasebe 1. HARCAMA TALİMATI / ONAY BELGESİ GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ (Ön Mali Kontrol) Mali Hiz.Birimi+Muhasebe hayır Harcama yet Muh.yet evet Ö.E.B hayır “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” evet Ödeme,mah,dekont 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

İÇ DENETÇİ VE İÇ DENETİM Denetim faaliyetini yürüten, mesleki bilgi ve deneyime sahip, bağımsız davranabilen ve yüksek ahlaki nitelikleri taşıyan kariyer sahibi uzman kişidir.  İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla yapılan bağımsız nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir. İç denetim, iç denetçiler tarafından yapılır. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

İÇ KONTROL SİSTEMİ Kamu malî yönetiminin bir unsuru olarak iç kontrol, kamu idarelerinin malî işlem ve faaliyetlerine ilişkin tüm gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin amacına ve mevzuatına uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için uygulanan malî yönetim, harcama öncesi kontrol ile harcama sonrası iç denetim faaliyetleridir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

malî yönetim ve harcama öncesi kontrol süreçlerine ilişkin standartlar ve yöntemler Maliye Bakanlığınca, iç denetime ilişkin standartlar ve yöntemler ise İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenir, geliştirilir ve uyumlaştırılır. Bunlar ayrıca, sistemlerin koordinasyonunu sağlar ve kamu idarelerine rehberlik hizmeti verir. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

DIŞ DENETİM SAYIŞTAY’ CA YAPILIR. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

İLGİLİ MEVZUAT LİNKLERİ www.muhasebat.gov.tr www.bumko.gov.tr www.ist-def.gov.tr 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

SORULARINIZ 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

SORULARINIZ İÇİN İLETİŞİM ADRESLERİMİZ www.murattuncel.net mtuncel@ssk.gov.tr muhasebe@ssk.gov.tr 431 56 97 458 71 75 Faks 431 23 49 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM. 22.09.2018 ŞB. MD. MURAT TUNÇEL