ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ ZAMAN NEDİR? ZAMANIN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Öğretmen Merkezli Egitim
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Test Geliştirme Süreci
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Bölüm 5 ZAMAN YÖNETİMİ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak

ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ ZAMAN NEDİR? ZAMANIN ÖNEMİ ÖLÇÜLEBİLİRLİK AÇISINDAN ZAMAN TÜRLERİ ZAMANIN KENDİNE ÖZGÜ YÖNLERİ SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARI DERSE HAZIRLIK SINIF İÇİ ÖĞRETİMİNDE ZAMAN ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN KURALLAR SINIFTA ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN ÖNERİLER ZAMAN TUZAKLARI SONUÇ OLARAK ZAMAN YÖNETİMİ…

Zaman Nedir ? Olayların geçmişten bugüne gelip geleceğe doğru birbirini izlediği kesintisiz süreç . . . İş yapabilmek için gereksinim duyulan süre . . .

ZAMANIN ÖNEMİ !!! BİR MİLİSANİYE’ nin değerini anlamak için, olimpiyatlarda gümüş madalya alan sporculara sorun. BİR SANİYE’ nin değerini anlayabilmek için, bir kazayı kılpayı atlatan bir adama sorun. BİR HAFTA’ nın değerini anlayabilmek için haftalık bir derginin editörüne sorun. BİR AY’ ın değerini anlayabilmek için, prematüre bir bebek dünyaya getiren bir anneye sorun. BİR SENE’ nin değerini anlayabilmek için sınıfta kalan bir öğrenciye sorun.

Ölçülebilirlik Açısından Zaman Türleri NESNEL ZAMAN: (Yaşamın biçimsel -formal boyutunda gözlenir) Doğal olaylar ya da saat gibi araçlar yardımıyla ölçülebilen zaman türü . . ÖZNEL ZAMAN: (Yaşamın biçimsel olmayan-informal boyutunda gözlenir ) Psikolojik durum ve niteliğe bağlı olarak hissedilen ya da algılanan zaman . . . Eğitim ve sınıf yönetiminde ağırlıklı olarak NESNEL ZAMANDAN söz edilir.

Zamanın Kendine Özgü Yönleri Zaman alınıp satılan bir meta değildir. Zaman çoğaltılamaz. Zaman yönetimi karar ve planlama ile ilgilidir. Zaman herkese eşit dağıtılmış kıt bir kaynaktır. Zaman geri döndürülemez. Zaman biriktirilemez.

«Zaman Herkese Eşit Dağıtılmış Kıt Bir Kaynaktır» Ekonomik açıdan istenildiğinde istenildiği kadar bulunamadığından “kıt kaynak”dır. Herkesin 24 saati vardır yani eşit dağıtılmıştır... Sınıf yönetimi açısından ise zaman, her öğretmene 45’er dakikalık dersler halinde eşit biçimde dağıtılmıştır. Öğretmen bu zamanı amaca uygun ve verimli kullanmalıdır.

«Zaman Geri Döndürülemez» Zamanın üretim sürecinde tekrar yaşanması olanaksızdır ... Zaman geri döndürülemez, en acımasız ve katı kaynaktır... Sınıf yönetimi açısından her zaman diliminin işlevi, rolü ve önemi düşünülerek bir plana göre çalışılması bir zorunluluktur.

«Zaman Biriktirilemez» Zamanda tutumluluk, çoğu maldaki tutumluluktan farklıdır. Çünkü zaman biriktirilemez Zamanda tutumluluk için zamanı plana bağlı kullanmak ve verimli olmak gerekir. Sınıf yönetimi açısından işleri ertelemeden, geciktirmeden plana bağlı yapmak bir gerekliliktir. ERTELEME, GECİKME, ÜŞENME ! ! !

«Zaman Alınıp Satılan Bir Meta Değildir» Zaman kıt mal olmasına karşın diğer kıt mallar gibi ‘ticari’ özellik göstermez. İstenildiğinde alınan, satılan, ödünç verilen bir ‘meta’ değildir. ‘Bir santimetre altın ile bir santimetre zaman satın alamazsınız’ Zamanı akılcı kullanmak, iş bölümüne ve işbirliğine dayalı çalışmak önerilebilir...

«Zaman çoğaltılamaz» Üretim sürecinde çoğu mallar çoğaltılabilir, saklanıp kullanılabilir... Zaman, çoğaltılıp saklanamayan bir süreçtir. “Sakla zamanı gelir zamanı”olur mu ? Planlı, akılcı olmalı ve ayrıca yer yer yetki devri ile çalışılmalı. . .

«Zaman Yönetimi Karar ve Planlama İle İlgilidir» Zamanın yönetilip yönetilemeyeceği tartışmalı bir konudur ... Bu durum zamanın kullanıldıkça azalan bir özellik göstermesidir... Bu nedenle ‘zaman yönetimi’, karar verme ve karara yönelik planlı çalışma yapma becerisi kazanmaktır . . .

Sınıfta Zaman Yönetimi Sınıfta zaman yönetiminin amacı, eğitimin amaçlarının gerçekleştirilmesi için ders süresini etkili ve verimli kullanmaktır. Sınıfta zaman yönetimi kritik bir süreçtir. Bu durum, zamanın ve sınıfın kendine özgü özelliklerinden kaynaklanmaktadır.

Sınıf Yönetiminin Boyutları Sınıf yönetimi derse hazırlık, öğretme öğrenme etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirme şeklinde üçlü süreç içerir. Sınıf yönetimi geçmiş, şimdi ve gelecek zaman dilimlerinin işlevsel birlikteliği ve eşgüdümüyle etkili ve verimli kılınabilir.

DERSTEN ÖNCE ZAMAN YÖNETİMİ DERSE HAZIRLIK DERSTEN ÖNCE ZAMAN YÖNETİMİ DERSTE ZAMAN YÖNETİMİ

Dersten Önce Zaman Yönetimi Ders Araç Gereç ve Kaynakların Hazırlanması Sınıf Kurallarını Belirleme ve Açıklama Plan Yapma ve Hazırlık

Derste Zaman Yönetimi Etkili ve verimli ders, istendik davranışların istendik sürede kazandırılmasıdır. Ders öncesi hazırlıklar ne derece iyi olursa olsun, zaman akılcı kullanılmazsa ders verimli olmayacaktır.

Sınıf İçi Öğretimde Zaman 4.Akademik öğrenme zamanı 3.Meşgul olunan zaman 2.Öğretim zamanı 1.Ayrılmış zaman

Kapsamları Bakımından Sınıfta Zaman Ayrılmış zaman, belli bir konu ve içerik için ayrılan toplam süredir. Öğretim zamanı, belli başlı rutin görevler tamamlandıktan sonra öğretim için kalan süredir. Meşgul olunan zaman, öğrencinin etkin olarak öğrenme etkinliklerine katıldığı dikkatini derse verdiği süredir. Akademik öğrenme zamanı, öğrencinin öğrenme etkinlikleriyle veya iş ile meşgul edildiği yani öğrenmelerin oluştuğu süredir.

ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı mümkün olduğunca etkin ve etkili bir biçimde kullanma ve denetleme sistemidir.

Etkili Zaman Yönetimi İçin Kurallar Derse zamanında başlamak ve erken bitirmemek gerekliliktir. Öğretmen derse sorunlarla gelmemeye özen göstermelidir. İşlenecek konu ve konunun önemine ilişkin bilgi verilmelidir. Dersin kesintiye uğramamasına çalışılmalıdır. Uygun öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmalıdır.

Sınıfta Etkili Zaman Yönetimi İçin Öneriler

Derse zamanında giriniz, erken çıkmayınız. Derste zamanının ağırlıklı bir bölümü akademik öğrenme zamanı olarak kullanmaya özen gösteriniz. Derse zamanında giriniz, erken çıkmayınız.  Planın uygulanabilir kılınması için her ders için özeleştiri yaparak planı güncelleştiriniz. Planın ana hatlarını kurgulayıp not alınız. Böylece planın unutulması ve kimi konuların atlanması olasılığı zayıflatılır. Dersin akışını belirleyici olursunuz. Derse planlı ve hazırlıklı gidiniz. Unutmayınız plansızlık başarısızlığın planlanmasıdır.

Zaman zaman farklı öğretim yöntem ve teknikleri uygulayınız. Dersin amaç ve içeriğine uygun öğretim yöntem ve teknikleri seçiniz. Kullanacağınız araç, gereç ve kaynakları önceden kullanıma hazır hale getiriniz. Sınıfta olumlu bir havanın oluşmasına çalışınız. Olumlu hava sınıfta öğrenmeyi destekleyerek zaman yitirilmesini azaltır. Sınıf kurallarına uyulmasını sağlamaya çalışınız. Sınıf kurallarını öğrencilerin katılımıyla belirleyiniz.

Dersi olumlu iletilerle bitiriniz. Sınıfta zaman tuzaklarını belirleyerek önlem geliştiriniz. Deney gibi kimi çalışmalar için öğrencilere fırsat veriniz. Duyuru, eğitsel kol çalışmaları için seçim vb işleri dersin sonuna bırakınız. Öğrencileri kısa sürede tanıyınız.

Zamanın Tuzakları Plânsızlık Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak Ertelemek Kendini gereğinden fazla işe adamak Acelecilik Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma

SONUÇ OLARAK ZAMAN YÖNETİMİ… KÖTÜ BİR ZAMAN YÖNETİMİ : Verimsizliğe Etkisizliğe Strese Yol açmaktadır. İYİ BİR ZAMAN YÖNETİMİ : Kendini organize etmeyi Diğerlerini organize etmeyi sağlamaktadır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.