GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Öğretim Teknikleri - III
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğretİmİn PlanlarI.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitimin ve Toplum.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Başşliyoouu... Başlıyor....
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Geçmişten günümüze öğretmenin rolü nasıl değişmektedir? 21. yüzyılda öğretmeninin taşıması gereken en önemli özellikler nelerdir?   Öğrencilerde değişen davranışlar nelerdir?

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Öğretmen; içinde bulunduğu eğitim sisteminin kendine verdiği görevleri yerine getirirken onun gerektirdiği rolleri de yerine getirir. Rol ise bireyden konumuna uygun olarak beklenen davranışların tümüdür. Fakat bu rolleri öğretmenlerin kendileri belirler. Ben iyi bir öğretmen nasıl olabilirim? İyi bir öğretmem olabilmek için neler yapmalıyım? İyi bir öğretmen olabilmek için ne tür yöntemler geliştirmeliyim? Bu tür sorulara yanıt bularak öğretim yılına başlanmalıdır.

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Yeni nesil öğretmenleri “öğrenmeyi öğretmek” ilkesinden yola çıktıkları için geçmişe göre daha başarılı, daha akıcı, daha etkili, daha sosyal bir ders işleme ortamı hazırlıyorlar. Herkes ilk ve orta öğretim yıllarına bakacak olursa günümüz öğretmenleri arasında çok farkın olduğunu göreceğiz. Bu farklılaşmayı tablo halinde daha iyi görebiliriz.

Günümüzdeki Öğretmen Geçmişteki Öğretmen Öğrenci ön plandadır.( Öğrenci merkezlidir.) Öğretmen ön plandadır.( Öğretmen merkezlidir.) Dersin ana malzemesi biriktirilmiş bilgiye dayanarak, bilgiyi işlemek, dönüştürmek ve üretmektir. Dersin ana malzemesi biriktirilmiş bilgidir. Ders, öğretmen rehberliğindeki işbirlikli öğrenme, drama, beyin fırtınası, etkinlik ve projelere dayalı olarak sürdürülür. Ders, düz anlatım gibi geleneksel yöntemlerle sürdürülür. Dersin otoritesi yoktur. Dersin otoritesi öğretmendir. Ders zamanla sınırlı değildir, ders etkinlik ve projelerle sınırlıdır. Ders zamanla sınırlıdır. Ders materyali standarttır.(Kitap,harita gibi..) Ders materyali içinde yaşanılan sosyoekonomik ve kültürel koşullara göre değişebilir. (Bilgisayar ve internet,mikroskop gibi…) Ezberciliğe kesinlikle karşıdır. Öğrenci bilgiyi kendi düşünceleriyle kavramalı veya aktarmalıdır. Ezbercilik önemlidir. Öğrenci aktarıldığı bilgiyi aynen ezberlemelidir. Öğretmen-öğrenci ilişkisi samimi ve saygılı bir şekilde olmalıdır. Öğretmen-öğrenci ilişkisi resmi ve saygılı bir şekilde olmalıdır.

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Tablodan da anlaşıldığı gibi geçmişten günümüze birçok davranışlar, roller değişmiştir. Bence bu değişimdeki en büyük etken yeni yetişmiş veya yetişecek öğretmenlerin “öğrenmeyi öğretme” felsefesiyle hazırlanmış eğitim programlarıyla yetiştirilmesidir. Günümüzdeki öğretmen modeli oluşturmacı öğretmen modeliyle aynı özellikleri taşımaktadır.

21. YÜZYILDA ÖĞRETMENİNİN TAŞIMASI GEREKEN EN ÖNEMLİ ÖZELLİKLER;

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ *Öğretmenlik mesleğini sevmek * İleri görüşlülük * Sevgi ve şefkat * Araştırıcı olmak * Her öğrencinin yetenekleri, olanakları içinde yetişmesini gerçekleştirilebilmek * Eğitimde kılavuzluk işlevinin temel ilkesini bilmek ve uygulayabilmek * Eğitimle ilgili görüş, araştırma, deney ve gözlem birikimlerinden uygulamalarda yer alması için, sürekli iletişim ve etkileşim içinde bulunmak

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ *Öğretmen bildikleriyle yetinmemeli, kendini değiştirmeli, geliştirmeli ve bunlardan yararlanma yollarını öğrenmelidir. Yeteneklerini geliştirmeye çalışmalıdır. *Yeni yaklaşımlar ve ufuklar yakalayabilmelidir. *Öğretmen kültürümüzü ve ulusal değerlerimizi yakından tanımalıdır. *Güçlü bir iradeye sahip olmalıdır.Karşılaşacağı engelleri soğukkanlılıkla yenmeyi başarmalıdır.

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Öğretmenlerdeki özellikler böyle olunca öğrenci davranışlarını da etkilemekte ve değiştirmektedir.Öğrenci de değişen bu davranışlar;

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Kavramları ezberlemez, kavramları kendi düşünceleriyle yorumlar, Bilgiye araştırma yaparak ulaşır, Derslerde her zaman aktiftir. Aktif olduğu için düşüncelerinin önemsendiğini hissederler. Öz güven kazanır, Sorumluluk sahibi olur, Yaratıcı düşünürler, Bağımsız şekilde çalışabilirler.

GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞEN ROLLERİ Öğretmen ve öğrenci davranışlarındaki bu değişim toplumun daha başarılı olmasında büyük rol oynar. Öğretmenler topluma yararlı nesiller yetiştirmek için öğrencideki davranışları değiştirecek ortamlar hazırlamalıdır.

...Egitimhane.com...