SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
21. Yüzyıl becerileri.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Öğretim Tasarımı
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bilgilendirme Toplantısı
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Teknoloji ve tasarım dersi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
T.C. Yükseköğretim Kurulu
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Programdan Sorular.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR

Bütüncül ya da disiplinler arası yaklaşım örneği

BİLGİ BECERİ TUTUM TEMALAR Kültür Zaman- süreklilik ve değişim İnsanlar- yerler ve çevre Bireysel gelişim ve kimlik Bireyler- gruplar ve kurumlar Güç otorite ve yönetim Üretim- tüketim ve dağıtım Bilim- teknoloji ve toplum Küresel bağlar Vatandaşlık idealleri ve uygulamaları.

Geçmiş-bugün-gelecek boyutu Sosyal Bilgilerde Ele Alınan Bakış Açıları Geçmiş-bugün-gelecek boyutu • Küresel duyarlılık • Yerel-bölgesel-ulusal- evrensel dengesi • Bilgi-değer-beceri dengesi • Çoğulculuk: Farklılıkların uyumu • Güncel olayların ele alınması • Tartışmalı konuların ele alınması • Konuların derinliğine incelenmesi • Üst düzey düşünme becerilerine odaklanma • Toplumsal katılı: Topluma hizmet yoluyla öğrenme • İnsan haklarına vurgu • Barış eğitimi ve çatışmaların çözümü

YENİ SOSYAL BİLGİLER PROGRAMI

Millî Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu başta olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları, işçi ve işveren sendikaları, meslek örgütleri ve ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içerisinde, ulusal ve uluslararası uzmanlar ile akademisyenlerin katılımıyla hazırlanan Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Bakanlar Kurulunun 2015/8213 sayılı Kararı’yla 19 Kasım 2015 tarihli ve 29537 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ), Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan; ilk, orta ve yükseköğretim dâhil, meslekî, genel ve akademik eğitim ve öğretim programları ve diğer öğrenme yollarıyla kazanılan tüm yeterlilik esaslarını gösteren ulusal yeterlilikler çerçevesidir.

TYÇ’de hayat boyu öğrenme kapsamında her bireyin kazanması beklenen sekiz anahtar yetkinlik bulunmaktadır. Bunlar; Ana dilde iletişim, Yabancı dillerde iletişim, Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler, Dijital yetkinlik, Öğrenmeyi öğrenme, Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler, İnisiyatif alma ve girişimcilik algısı, Kültürel farkındalık ve ifade şeklinde sıralanmıştır.

Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı başta sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler alanı olmak üzere diğer yetkinlik alanlarının becerileriyle de güçlü ilişkiler içindedir.

SOSYAL YETKİNLİKLER Sosyal yetkinlikler içindeki beceriler; yapıcı iletişim yeteneği, tolerans gösterme, farklı bakış açılarını ifade edip anlama ve empati kurmayı içerir. Bireyler stres ve hayal kırıklıklarıyla başa çıkabilmeli ve aynı zamanda kişisel ve profesyonel yanlarını birbirinden ayırabilmelidir.

VATANDAŞLIK Vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler için beceriler; kamu mallarını etkili bir şekilde kullanma, bölgesel ve daha geniş toplulukları etkileyen problemleri çözmede iş birliği ve dayanışma sergilemekle ilgilidir. Bu, özellikle oy kullanma yoluyla bölgeselden ulusala ve oradan dünyaya kadar tüm karar vericilik alanını kapsayan toplumsal ya da yakın çevre faaliyetlerine de çözümsel yenilikçi yaklaşımı ve yapıcı katılımı içerir.

İnisiyatif alma ve girişimcilik yetkinlik alanında; Proje yöntemi, (örneğin planlama,organize etme, yönetme, liderlik, temsil etme, analiz etme, sunabilme, sonuçlandırıp raporlayabilmeyi içeren) etkileyici sunum ve görüşme, hem bireysel hem de takımlarda iş birliği halinde çalışma yeterliğiyle ilişkilidir. Bu yetkinlik alanında bir kişinin güçlü ve zayıf yönlerini muhakeme edip tanımlama becerisi kazanması ve gerektiğinde değer biçme ile risk alması esastır.

Kültürel Farkındalık Ve İfade Yetkinliği; Kişinin doğuştan gelen kapasitesini kullanarak medya yoluyla bireysel ifade kadar sanat ve performans çalışmalarına da değer verip keyif almasını içerir. Bu beceriler aynı zamanda kültürel faaliyetlerde sosyal ve ekonomik fırsatların farkındalığını, kişinin kendi yenilikçi yönünü ve diğerlerinin bakış açısını ifade etmeyi kapsar.

Dijital yetkinlik alanı; Bilgiyi araştırma, toplama ve işleme yeteneğini ile bağlantıları tanımlarken sanalı gerçekten ayırmayı, eleştirel ve sistematik yolda kullanmayı içerir. Bireyler karmaşık bilgiyi üretmek, sunmak ve anlamak için teknolojik araçları kullanma becerileriyle birlikte İnternet hizmetlerine erişebilme, araştırma ve faydalanma becerilerine de sahip olmalıdır. Bireyler aynı zamanda eleştirel düşünme ve yenilenmeyi desteklemek için bilim ile teknolojiyi kullanabilme becerilerine sahip olmalıdır

Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda kazandırılacak beceriler

DEĞERLER EĞİTİMİ toplum, medyanın Millî, manevi ve evrensel değerleri tanıyan, benimseyen ve bunları içselleştirerek davranışa dönüştüren bireyler yetiştirmede aile, toplum, medyanın yanı sıra öğretim programlarının da önemli bir etkisi bulunmaktadır.

Değerlerin kazanılma sürecinde rehber olan öğretmen, öğretim programında yer verilen bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra neyin iyi ve doğru olduğunu model olarak ve etkinlikler yoluyla sunabilmelidir.

Değerler kazanımlarla ilişkilendirilirken alt boyutlarıyla ele alınabileceği Örneğin; saygı değerinin farklılıklara saygı; duyarlılık değerinin doğal çevreye duyarlılık ve kültürel mirasa duyarlılık olarak ele alınabileceği gibi gözden kaçırılmamalıdır.

Sosyal Bilgilerde Öğretilecek Değerler