GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MED 167 Making Sense of Numbers (Sayıları Anlamlandırmak)
Advertisements

Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Nitel Görüşme Tekniği ve Temel Özellikleri. Nitel Görüşme: “Beceri, duyarlılık, yoğunlaşma, bireylerarası anlayış, öngörü, zihinsel uyanıklık ve disiplin.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
EĞİTİMDE DRAMA.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
NİTEL VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Görüşmenin amacı, bir bireyin iç dünyasına girmek ve onun bakış açısını anlamaktır. Etkili ve verimli bir veri toplama aracı olarak kullanılabilmesi için, temel özelliklerini, güçlü ve zayıf yönlerini iyi anlamak ve görüşme sürecini iyi yönetmek gerekmektedir.

GÖRÜŞME YÖNTEMLERİ Nicel araştırma, sık kullanılan anketlerle karşılaştırıldığında, görüşme yönteminin açık seçik bazı güçlü ve zayıf yönleri vardır. Güçlü yönleri Esneklik : Görüşme, araştırmacılar için büyük ölçüde esneklik sağlar. Araştırmacı daha derinlemesine yanıtlar için ek sorular sorabilir, yanlış anlama durumunda soruyu tekrar edebilir veya soruyu değişik bir biçimde tekrar sorabilir.

Yanıt oranı : Araştırmacı görüşmede duruma hakim olduğu ve veri toplama sürecinde bizzat bulunduğu için yanıt oranı yüksek olmaktadır. Sözel olmayan davranış : Araştırmacı veri toplama sürecine bizzat katıldığı için, görüşme sürecinde karşı tarafın davranış, yüz ifadesi ve vücut hareketlerini gözleme ve kayıt etme olanağına sahiptir.

4. Ortam üzerindeki kontrol : Bir görüşme sürecinde araştırmacı ortamda bizzat bulunmaktadır. Etkili bir görüşme için ortamı düzenleyebilir, rahat ve sessiz bir görüşme ortamı yaratabilir.

Soruların sırası : Görüşme yöntemi, soruların sırası konusunda araştırmacıya esneklik sağlar. Bu yolla araştırmacı, görüşme sürecinde soruların sırasını değiştirebilir veya sorularını herhangi bir sıraya tabi tutmadan sorabilir. Anlık tepki : Tipik bir görüşme sürecinde araştırmacı, görüşülen bireyin anlık geliştirdiği yanıtları ve tepkileri kaydetme şansına sahiptir. Veri kaynağının teyit edilmesi : Bu yolla elde edilen verilerin, anket yoluyla elde edilen veriye oranla geçerliğinin daha yüksek olacağı açıktır.

Tamlık : Diğer veri toplama yöntemleri ile karşılaştırıldığında, araştırmacı veri toplama sürecine bizzat katıldığı ve görüşme ortamında bizzat bulunduğu için, görüşme yönteminde yanıt oranı hemen hemen tamdır. Derinlemesine bilgi : Deneyimli, becerikli ve iyi eğitilmiş görüşmeciler karmaşık bir konu veya konu hakkında zengin bir veri seti oluşturabilir; veri toplama sürecinde şekiller, grafikler, oklar veya ayrıntılı açıklamalar yoluyla istedikleri bilgiyi elde edebilirler.

Zayıf yönleri Maliyet : Diğer veri toplama yöntemleri ile karşılaştırıldığında görüşme yöntemi pahalı olabilir. Zaman : Diğer veri toplama yöntemleri ile karşılaştırıldığında harcanan zamanda önemli farklılıklar ortaya çıkmaktadır. Olası yanlılık : Her ne kadar bizzat araştırmacının veya araştırmaya dahil bir görüşmecinin veri toplama sürecinde bulunması kontrol olanağını veriyorsa da, bu durum tek başına bir hata kaynağı olabilir.

Kayıtlı veya yazılı bilgileri kullanamama : Görüşme yöntemi tipik bir anlatımla ‘burada ve şimdi’ tarzı bir yöntemdir. Zaman ayırma güçlüğü : Araştırmacı bazen görüşülen birey için uygun olan bir zaman dilimini ayarlamakta güçlük çekebilir. Gizliliğin ortadan kalkması : Görüşme yönteminde birey veya bireyler tanımlı ve belli olduğu için, bu durum zaman zaman bilgilerin doğruyu yansıtmaktan ziyade sosyal olarak kabul edilebilir tarzda verilebilir.

Soru standardının olmayışı : Tipik bir görüşme sürecinde, görüşmeci konuşma arasına girebilir, ek sorular sorma gereği duyabilir, soruları değiştirerek sorabilir veya farklı bireylere farklı sorular yöneltebilir. Bireylere ulaşma güçlüğü : Bireylerin yer ve adreslerinin saptanması, görüşme için uygun zamanlarının saptanması ve randevuların ayarlanması gibi konularda araştırmacı çeşitli güçlükler ile karşılaşabilir.