LE:NOTRE PROJESİ BAHAR ÇALIŞTAYI’NIN (Mayıs Viyana) DEĞERLENDİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Aile Atölyeleri Projesi
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Kaynak Gösterme Teknikleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

LE:NOTRE PROJESİ BAHAR ÇALIŞTAYI’NIN (Mayıs 2006- Viyana) DEĞERLENDİRİLMESİ Doç. Dr. Nilgül KARADENİZ Doç. Dr. Dicle OĞUZ Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü

Le:Notre Projesi Le-Notre; AB tarafından desteklenen Peyzaj Mimarlığı disiplinine yönelik bir ‘konusal ağ – thematic network’ projesidir. Le: Notre; ‘Landscape Education: New Opportunities for Teaching and Research in Europe – Peyzaj Eğitimi: Avrupa’da Öğretim ve Araştırmada Yeni Fırsatlar’ başlığının kısaltmasıdır. Le-Notre Projesi, Erasmus Programı çerçevesinde AB tarafından desteklenen üç yıllık bir projedir.

Le:Notre Projesi 1 Ekim 2003 – 30 Eylül 2005 tarihleri arasında yürütülmüştür. Le: Notre+PLUS Dissemination Projesi 30 Eylül 2006 tarihine kadar sürdürülecektir. 30’dan fazla ülkeden, 100’den fazla okul projede yer almaktadır. Bunun yanı sıra proje, profesyonel organizasyonlar, resmi kurumlar ve öğrenci topluluklarından da temsilciler içermektedir. Son zamanlarda ‘komşu disiplinler’le de proje çerçevesinde ilişki kurulmaktadır.

Le:Notre Projesi Avrupa’daki peyzaj mimarlığı eğitiminin kalitesini arttırmayı hedefleyen Projenin çıktıları ışığında; lisans, yüksek lisans, doktora eğitimi ve sürekli eğitimin yanı sıra, araştırma yöntemleri için de yeni standartlar ve geleceğe yönelik gereksinimler belirlenmektedir.

Le: Notre TUNING (UYUMLAŞTIRMA) Tuning Projesi, Bologna Sürecinin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Tüm Avrupa’da yüksek öğrenim programlarının uyumlu hale getirilmesi hedeflenmektedir. Viyana Bahar Çalıştayı’nda, daha önceki çalıştaylarda bu konuyla ilgili olarak elde edilen ‘edinç - competence’ler üzerinde tartışmalara devam edilmiştir.

Le: Notre Çalışma Grupları Le: Notre Projesi kapsamında Peyzaj Mimarlığının 12 alt disiplini için oluşturulan Çalışma Grupları, söz konusu çalışmayı sürdürmektedir. Peyzaj Planlama Peyzaj Tasarımı Peyzaj Yönetimi Kültürel Peyzaj Kentsel Açık Alanlar Vejetasyon ve Bitki materyali Tarih ve Koruma Malzeme & Konstrüksiyon Mesleki Uygulamalar Altyapı Projeleri Bilgi Teknolojileri Kuram & Yöntem

EDİNÇLER (COMPETENCES) capacity of abstraction (soyutlama kapasitesi) ability of model building (modelleme yeteneği) ability of generalization (genelleme yeteneği) mental visualization (zihinsel görselleştirme)  ability to understand and catalyse different social interests  capacity to use maps, to switch betwen different scales  problem identification/definition ability of gestalt perception of landscape ability of designing (developing) plans  legislation related to physical planning  basics of life sciences  ability of plant recognizing in the field

Lisans ve Lisansüstü programlar için edinçlere yönelik bir örnek çalışma (Kültürel Peyzaj Çalışma Grubu)

Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı (European Urban Landscape Partnership) Bu yılki Viyana Bahar Çalıştayının en önemli bölümünü ‘Kentsel Peyzaj Semineri’ oluşturmuştur. Bu seminerin düzenlenmesinin nedeni üniversiteler ve belediyeler arasında kurulacak yeni bir ağın (Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı) kurulma sürecini hızlandırmaktır.

Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı Avrupa Kentsel peyzajlarının planlama, tasarım ve yönetiminde iyi uygulamaların yapılması ve mevcut uygulamaların da iyileştirilmesini hedeflemektedir. Kentsel peyzajların korunması ve geliştirilmesi konusunda farkındalık Bilgi değişimi için bir platform oluşturma Avrupa’da Üniversiteler ve belediyeler arasındaki iletişimi güçlendirmek Farklı ülkelerdeki planlama araç ve standartları ile ilgili bilgi alışverişi

Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı Üye kentlerde örnek plan ve çalışmaların geliştirilmesine destek vermek Mevcut kaynakların etkin kullanımını sağlayarak ve öğrencilerin ‘gerçek projeler’ üzerinde çalışmalarına olanak vererek eğitimin kalitesini arttırmak Kentsel peyzajlar üzerinde yapılan araştırmaları destekleyerek sonuçları ilgilenen kent ve belediyelerle paylaşmak Gerekli politikaların oluşturarak, araştırmalara mali destek sağlamak

Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı Aralarında İstanbul’un da bulunduğu altı kent için belediye ve üniversiteler ortak sunuş yapmışlardır. Ana sunuşlardan sonra çalışma grupları oluşturularak ‘Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı’nın işler hale getirilmesi üzerine tartışılmıştır.

JOLA – Journal of Landscape Architecture Peyzaj Mimarlığı alanında hakemli bir dergi yayın hayatına başlamıştır. ECLAS adına çıkan derginin basımın Callwey Basımevi üstlenmiştir. JoLA Yayın Kurulu tüm akademisyenlere özellikle araştırmaya dayalı makalelerini yollamaları için çağrıda bulunmuşlardır.

ECLAS’ın Yasal Bir Yapıya Kavuşturulması Ankara’da yapılan ECLAS 2005 toplantısı öncesinde ve toplantı süresince dağıtılan anket formlarının sonuçlarına göre, ECLAS’ın yasal bir yapıya kavuşturulması yönünde bir görüş ortaya çıkmıştır. Hollanda yasalarına göre yasal yapılanma gerçekleştirilecek. Merkezi Wageningen olacak. Bahar Çalıştayı sonunda yasal yapının oluşturulmasına ilişkin tüzük taslağı dağıtılmış ve görüş istenmiştir.

Le:Notre ve ECLAS web sayfalarının yeniden yapılanması Bahar Çalıştayında Le: Notre web sayfasının tasarımı üzerine düşünceler üretilmiştir. ECLAS web sayfasının mevcut özellikleri, Le:Notre web sayfası ile birleştirilecektir. Le: Notre web sayfasının sürekliliği Le: Notre2’ nin sonucuna bağlıdır. http://www.le-notre.org

Öneriler Bölümler, her bir çalışma grubu için edinçler üzerinde tartışmalı ve sonuçları Bölüm temsilcileri tarafından Haziran Ayında Brüksel’de yapılacak toplantıdan önce Le: Notre Ağına aktarılmalıdır. Bunun gerçekleşebilmesi, bölümlerdeki Proje İletişim sorumluları arasında bilgi paylaşımı ve düzenli ortak çalışmayla olanaklıdır.

Avrupa Kentsel Peyzaj Ortaklığı için üniversiteler ve belediyeler arasında ilişki kurularak bu girişim desteklenmelidir. Beklenen yararlar, uzun dönem stratejiler, belediyelerin beklentileri gibi konular üzerinde tartışılmalıdır.

JoLA’nın sürekliliğini sağlayabilmek için Peyzaj Mimarlığı Bölüm kütüphanelerinin abone olması desteklenmelidir.

Bahar Çalıştayı’na katılan Türk Ekibi