H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
B İ L İŞİ M S İ STEMLER İ GÜVENL İĞİ (2016) PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞIT CESUR.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sosyal Ağlar Tehditler, Yanlış Kullanım ve Doğru Kullanım Örnekleri.
İlkokul Yeşilcan’la Zararsız Teknoloji.
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
İNTERNETİN GÜVENLİ KULLANIMI VE GÜVENLİ İNTERNET HİZMETİ
Sosyal Ağlar Çevrimiçi (Online) Alışveriş
Çağımızın en güçlü kitle iletişim kaynaklarından biri olan bilgisayarlar ve yaşamımıza birden bire giren internet, bugün bilgilenme, işlem yürütme,
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Teknoloji Bağımlılığı ve Güvenli İnternet Kullanımı
Sosyal Medya ; ) NE KADAR SANAL? NE KADAR GERÇEK?.
OYUN ve OYUNCAK.
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Sosyal Medya ; ) NE KADAR SANAL? NE KADAR GERÇEK?.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
Aile Atölyeleri Projesi
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Güvenli İnternet Kullanımı
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Uçak Bileti Değiştirme
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLİŞİM SUÇU NEDİR? BİLGİSAYAR VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANILARAK KANUN TARAFINDAN SUÇ KABUL EDİLEN BİR FİİLİN İŞLENMESİDİR.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
bilişim toplumu ve ahlaki değerleri dr. burak galip aslan
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
TED ANTALYA KOLEJİ PDR BİRİMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Çocuğumu Nasıl Koruyabilirim?
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ BİLİŞİM ARAÇLARINI BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANMA H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Erkan EVEGÜ Psikolojik Danışman

internet Hayatımızdaki yeri Yarattığı riskler İnternet bağımlılığı! Doğru kullanım, önlemler

internet Hayatımızın vazgeçilmez bir parçası Ailenin yeni bir üyesi Bir iletişim aracı Eşsiz bir bilgi kaynağı, sınırsı bir kütüphane Bir okul, banka şubesi, bilet satış ofisi Dünyamızı değiştiriyor Amacına uygun ve bilinçli kullanıldığında, mükemmel teknoloji Kötü amaçlarla kullanıldığında bir suç aleti Ve daha fazlası…

Risk ve zararlar Pornografi/Çocuk İstismarı Kişisel bilgi, resim video paylaşımı Cinsel içerikli mesajlar Sanal dolandırıcılık Siber zorbalık Şiddet / Nefret / Irkçılık Çevrim içi oyunlar İnternet bağımlılığı Sağlık sorunları Yabancılarla çevrimiçi ve çevrimdışı iletişim Zararlı yazılımlar NOMOFOBİ NETLESSFOBİ …

Risk ve zararlar Bir araştırma… 9-16 yaş çocukları kapsayan ve Türkiye dahil 25 Avrupa ülkesinde yürütülen EU Kids Online (Avrupa Çevrimiçi Çocuklar) Araştırma Projesi bulguları

Risk ve zararlar çocukların (9-16) % 19’unun siber zorbalık, %14’ünün pornografi, %9’unun çevrimiçi görüşülen kişilerle yüz yüze görüşmeye gitme, 11-16 yaş grubunun %15’inin cinsel içerik (cinsel içerikli konuşmalar, mesajlar, çıplak resimler vb.), %12’sinin nefret söylemi, %9’u, kişisel bilgilerinin başkası tarafından kötüye kullanılma %10’unun anoreksiya, %5’inin intihar gibi risklere maruz kaldığını göstermektedir.

BAZI UÇ ÖRNEKLER…

Risk ve zararlar

16.01.2012 13:28 Melbourne'de yaşayan Türk kızı Şeniz, internette tehdit ve hakarete maruz kalınca, baskılara dayanamayarak intihar etti.

10.11.2009

İnternet bağimliliği ? İnternet bağimliliği Kötüye kullanım Patolojik internet kullanımı AŞIRI KULLANIM

İnternet bağimliliği İnternet bağımlılığı tanı ölçütleri(Beard ve Wolf (2001; Akt, Türkoğlu, 2013) Aşağıdaki ifadeler (1-5) daha önce mutlaka görülmüş olmalı: 1. İnternet ile ilgili aşırı zihinsel uğraş (bir önceki internet aktivitesi ya da bir sonraki online oturumu beklemek) 2. İnternete bağlı kalma süresinde artışa ihtiyaç duyma 3. İnternet kullanımını azaltmaya yönelik başarısız girişimlerde bulunma 4. İnternet kullanımının azaltılması durumunda yoksunluk belirtileri 5. Başlangıçta olduğundan daha uzun süre internete bağlı kalma

İnternet bağimliliği Aşağıdaki ifadelerden en az bir tanesi sağlanmış olmalı: 1. İnternetin aşırı kullanılması yüzünden ilişkiler, okul ya da işle ilgili sorunlar yaşama 2. İnternete bağlı kalabilmek için aile üyelerine, terapiste ya da başkalarına yalan söyleme 3. İnternete bağlı kalındığı süre içerisinde duygu değişikliği olması (umutsuzluk, suçluluk, anksiyete, depresyon gibi)

RİSKLERİ ÖNLEME VE BİLİNÇLİ KULLANIM

RİSKLERİ ÖNLEME… Siz örnek bir kullanıcı olun. Bilgisayarınızı yaşam alanınıza taşıyınız. Yasaklamayın ama mutlaka süre sınırlaması yapınız.

RİSKLERİ ÖNLEME… Güvenli internet profilleri kullanın. Filtre/antivirüs programları kullanın.

RİSKLERİ ÖNLEME…

RİSKLERİ ÖNLEME… İnternet ortamındaki tehlikeler hakkında konuşun. Özel bilgilerin paylaşılmamasını sağlayın. Sanal ortamda kimliklerin çok rahat gizlendiği, çoğu zaman insanların yalan söylediğini paylaşın. Siz evde değilken internet kullanmamalarını sağlayın.

RİSKLERİ ÖNLEME… Oynadığı oyunların yaşına ve gelişim düzeyine uygun olmasına dikkat edin. Mümkünse her zaman eğitici oyunları oynamasını sağlayın.

RİSKLERİ ÖNLEME… Akıllı cep telefonları almayın.

RİSKLERİ ÖNLEME… 1. Çocuğunuz sosyal ağa(örn. facebook) üye ise, sizde üye olup onun arkadaşı olun. 2. Profillerindeki gizlilik ayarlarını yapmasını sağlayın. 3. Tam isim, adres, telefon, okul, özel fotoğraflarını paylaşmamasını söyleyin/sağlayın. 4. Tanımadıkları kişileri arkadaş listelerine eklememelerini söyleyin. 5. Kimlerle arkadaşlık ettiğini aralıklarla kontrol edin.

RİSKLERİ ÖNLEME… Çocuğunuzu koruyacak kadar bilgisayar/internet öğrenmeye çalışın. Tablo 9: Örneklemin anne-baba ve kendilerinin bilgisayar/internet kullanma yetkinliklerine ilişkin algıları(Evegü, 2014) Anne Baba Kendisi f % Yığ.% Yığ. % Bilgisayar/ internt kullanma düzeyi Hiç/yok 465 50.4 279 30.3 21 2.3 Kötü 128 13.9 64.3 111 12.0 42.3 23 2.5 4.8 Orta 211 22.9 87.2 222 24.1 66.4 103 11.2 15.9 İyi 88 9.5 96.7 194 21.0 87.4 363 39.4 55.3 Çok iyi 30 3.3 100.0 116 12.6 412 44.7 Toplam 922

RİSKLERİ ÖNLEME… Çocuğunuzla iyi bir iletişim kurun. Çocuğunuza, her konuyu sizinle paylaşabileceği güvenini verin. Yargılayıcı, suçlayıcı, aşağılayıcı dil kullanmayın.

RİSKLERİ ÖNLEME… Aile içi aktiviteleri arttırın, çocuklarınızla daha fazla zaman geçirin.

RİSKLERİ ÖNLEME… Çocuğunuzun sosyal ağını genişletin; doyumlu arkadaşlıklar kurması için ortam oluşturun.

RİSKLERİ ÖNLEME… Çocuğunuzu sosyal aktiviteler yönlendirin. Boş zaman bırakmayın.

RİSKLERİ ÖNLEME… Çocuğunuzu ahlaki değerlerle donatarak yetiştirin. Gerçek hayatta yanlış ve kötü olan her şeyin internet ortamı içinde geçerli olduğunu hatırlatın.

TEŞEKKÜRLER