Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
REHBERLİK.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Ders Etkinlikleri Hazırlama
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocukluk Döneminde Bilgisayar Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Bilgisayarın Kullanım Alanları

Bilgisayarların eğitim amaçlarına uygun bir şekilde belirlenmiş program doğrultusunda kullanılmasıdır. Bilgisayar destekli öğretim programları, normal eğitim çerçevesinde çocuklara verilmesi gereken beceri, kavram veya olayları öğretmede bir araç olarak kullanılmakta ve bu programlar çocukların gelişim hızlarına göre gelişmelerine fırsat vermektedir.

Bu programlar, çevresel öğrenmeyi şekillendirmeye fırsat sağlamakta ve çocukların zihinsel becerilerini keşfetmelerine ortam sunmakta böylece çocukların daha fazla keşfetmeleri ve deneysel öğrenmeleri için fırsat yaratmaktadır.

Bilgisayar destekli öğretim programları, erken çocukluk eğitiminde çocukların bilgilerini pekiştirmelerine ve gelişmelerine olanak sağlamaktadır. Pekiştirilen ve tekrarlanan bilgiler daha kalıcı olmakta ve çocuklar bilgisayar sayesinde saymayı, nesneler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları daha kolay öğrenebilmektedir. Bilgisayar destekli öğretimde, çocuk bağımsızlık, başarı ve bir makineyi kontrol etme duygusunu yaşayabilmekte ve böylece kendisine olan güveni artmaktadır. Bilgisayar destekli öğretim, çocukların el göz koordinasyonunu algılarını, bilişsel gelişimlerini ve yaratıcılıklarını da geliştirmektedir.

Bilgisayar destekli öğretimin, geleneksel öğretimi daha etkili ve verimli kılmak için kullanılmasının yararlı olduğu belirtilmektedir. Bilgisayar destekli öğretim ile öğrenme, daha kolay bireyselleştirilmekte ve çocuğun öğrenme kapasitesine, gereksinimlerine daha fazla cevap verilmektedir.

Bilgisayar destekli öğretim, uygun zamanda, çocuğun gelişimini destekleyecek programlarla ve bu konuda bilgili eğitimci rehberliğinde, uygulanan eğitim programına kaynaştırılarak çocukların istek ve ilgilerine göre verildiğinde daha etkili olmaktadır.

Erken çocukluk dönemde bilgisayarın, dil, matematik, ve sosyal/ duygusal alanların gelişiminde kullanılmaktadır.

Bilgisayarın, eğitimde hangi amaca yönelik olarak kullanılacağın önceden saptanması ve amaçlarının belirlenmesi gerekmektedir. Bilgisayar destekli öğretim programları hazırlanırken şunlara dikkat edilmelidir: Çocuklarda bireysel istek, ilgi ve sevgiyi arttırmalıdır. Çocuklara başarılı yaşantılar sunmalı ve programda ödüllere yer verilmelidir. Çocukların gelişim alanlarını ve sosyal yeteneklerini geliştirmelidir. Çocukların yeteneklerini geliştirme aracı olarak kullanılmalıdır.

Bilgisayar değişik ihtiyaçlara cevap verecek eğlenceli etkinliklere yer vermelidir. Programda çocukların gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun nesne, ses ve görüntüler kullanılmalıdır. Çocuklar bilgisayarla çalışırken eğitimci onlara rehberlik yapmalı ve çocuklarla birlikte oynamalıdır. Bilgisayar destekli öğretimde kullanılacak program eğitim programların amacını karşılayacak şekilde ve çocukların gelişim düzeylerine uygun olmalıdır. Bilgisayar destekli öğretim programı sınıfta kullanılan diğer öğretim materyalleri gibi programın amaçlarına göre seçilmeli ve değerlendirilmelidir.

Bilgisayar yazılımları; Becerilerini olumlu yönde etkilemektedir. Bireysel Öğrenme Kendi Kendine Organize Etme Ve Odaklanma Hafıza Geliştirme Becerilerini olumlu yönde etkilemektedir.

Bilgisayarın Kullanım Alanları Konuşma Becerisi Matematik Sosyal/Duygusal Alan Yazı Yazma Becerisi Sınıf Ortamları

Bilgisayar kullanan çocuklarda, kendilerine güven ve gösterdikleri performanstan elde ettikleri doyum artmaktadır.