Etkili Öğretmen Kimdir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Entegre Müfredat Modeli
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Etkili Öğretmen Kimdir?

Etkili Öğretmen Kimdir? Sizin özelliklerinizi son yıllardaki «etkili öğretmen» özellikleri ile karşılaştırınız.

Etkili Öğretmen Davranışları Etkili öğretime katkıda bulunan anahtar davranışlar Dersin anlaşırlığı Öğretimsel çeşitlilik Öğretmenin göreve uyumu Öğrenme sürecinde yer alma Öğrenci başarı oranı Etkili öğretime katkıda bulunan yardımcı davranışlar Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanma Dersin içeriğini yapılandırma Soru sorma Araştırma Öğretmen duygusu

Dersin Anlaşırlığı Yüksek düzeyde etkili öğretmenler Düşük düzeyde etkili öğretmenler Konuları ve fikirleri farklı seviyedeki öğrenciler için anlaşılabilir düzeye getiriler Kavramları öğrencilerin anlayacağı şekilde ve adım adım anlatırlar Doğrudan ve anlaşılır şekilde anlatarak üslubun öğrencilerin dikkatini dağıtmasını engellerler. Anlamsız, zor ve belirsiz bir dil kullanırlar. Daha karmaşık cümleler kullanırlar Çoğunlukla öğrencinin açıklama istemesiyle dersi şekillendiriler.

Öğretimsel çeşitlilik Fraklı yöntem, teknik strateji kullanma, Fraklı materyal kullanma, Sorular sorma vb.

Öğretmenin Göreve Uyumu Öğretmenin sınıfta akademik bir konuyu anlatmaya harcadığı zaman.

Öğretmenlerin kendilerine sorması gereken sorular Dersi planlamak ve öğrencileri hazırlamak için ne kadar zaman harcıyorsunuz? Soru sormaya ve öğrencileri eleştirel düşünmeye yönlendirmeye ne kadar zaman harcıyorsunuz? Öğrencilerin performanslarını ölçemeye ne kadar zaman harcıyorsunuz?

Öğrenme Sürecinde Yer Alma Öğrencilerin o konu için sınıfta harcadıkları zamanı anlatmak için kullandıkları bir kavramdır. Öğrencilerin aktif olarak öğrenmeye harcadıkları zamandır. DERSİ VE ÖĞRENMEYİ İLGİ ÇEKİCİ YAPMAK.

Öğrenci Başarı Oranı Öğrencilerin ne kadar oranla ödevleri ve anlatılanları anlayıp doğru şekilde uyguladıklarını ifade eder.

Başarı düzeyleri Yüksek başarı: Öğrenciler konuları anlamaktadır. Nadiren hatalar yapmaktadır. Orta düzey başarı: Öğrenciler konuyu kısmen anlamıştır. Bazen hatalar yapmaktadır. Düşük düzeyde başarı: Öğrenciler konuyu az çok anlamıştır veya hiç anlamamıştır.

Etkili öğretime katkıda bulunan yardımcı davranışlar Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanma Dersin içeriğini yapılandırma Soru sorma Araştırma Öğretmen duygusu

Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanma Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanmak, öğrenci katılımını teşvik etmek ve dersin amaçlarını gerçekleştirmek için öğrencilerin verdikleri tepkiyi kabul etmeyi, düzenlemeyi, uygulamayı, karşılaştırmayı ve özetlemeyi içerir.

Öğrencilerin verdikleri tepkiyi; Kabul etme: Öğrencilerin doğru cevaplarını sınıfça onaylamak ve sınıf içerisinde tekrar etmek (dersin anlaşırlığını artırmak için) Değiştirme: Öğrenci fikirlerinin kendi cümlelerinizle ya da başka öğrencilerin cümleleri ile yeniden açıklama (Öğretimsel çeşitliliği sağlamak için) Uygulama: Bir problemin mantıklı bir şekilde analiz edilmesindeki bir sonraki adımı atmak ya da çıkarım yapmayı öğretmek için fikirlerinden yararlanmak (başarı oranını artırmak için) Karşılaştırma: Bir öğrencinin fikrini almak ve öğrencinin ya da başka bir öğrencinin daha önce belirttiği fikirler ile arasında ilişki kurmak (Öğrenme sürecine katılımı teşvik etmek için) Özetleme: Düşünülen kavramların gözden geçirilmesi ya da özetlenmesi olarak bir öğrencinin ya da bir grup öğrencinin şeylerden yararlanmak (Görev uyumunu artırmak için).

Ders içeriğini yapılandırma Öğretmenlerin ders düzenlenmesi için yaptığı yorumlara ve dersi özetleyiş şekillerine yapılandırma denir.

Soru Sorma Konu hakkında soru sorma Süreç hakkında soru sorma

Araştırma Öğrencinin kendisinin ya da bir başka öğrencinin cevabını ortaya çıkarmak için öğrencileri cesaretlendiren öğretmen ifadeleridir. Bakz. Örnekler.

Öğretmen Duygusu Samimi ve cesaretlendirici sınıf iklimi oluşturma. Coşkulu olma.

Çeşitli Öğrenenler ve İçerikle Etkili Öğretim 1. Öğretim davranışları, öğrencilerin sosyoekonomik durumlarından etkilenmektedir. 2. Öğretim davranışları, matematik veya okuma öğretimine göre farklılıklar göstermelidir.

Öğretim davranışları, öğrencilerin sosyoekonomik durumlarından nasıl etkilenmektedir? ??????

Öğretim davranışları, matematik veya okuma öğretimine göre nasıl farklılıklar göstermektedir? ???

Öğretim karmaşıklığı

Profesyonel Öğretim Standartları Öğrenen ve öğrenme Öğrenen gelişimi Öğrenme farklılıkları Öğrenme ortamları Alan Bilgisi 1. Alan Bilgisi 2. İçeriğin uygulanması Öğretimsel Uygulamalar Değerlendirme Öğretim Planlaması Öğretim stratejileri Profesyonel Sorumluluk Profesyonel öğrenme ve Etik Uygulama Liderlik ve İşbirliği

Türkiye bakınız… Ulusal öğretmen yetiştirme strateji belgesi Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi

Değerlendirme Bölüm sonu ödevlerinizi yapınız.