Etkili Öğretmen Kimdir?
Etkili Öğretmen Kimdir? Sizin özelliklerinizi son yıllardaki «etkili öğretmen» özellikleri ile karşılaştırınız.
Etkili Öğretmen Davranışları Etkili öğretime katkıda bulunan anahtar davranışlar Dersin anlaşırlığı Öğretimsel çeşitlilik Öğretmenin göreve uyumu Öğrenme sürecinde yer alma Öğrenci başarı oranı Etkili öğretime katkıda bulunan yardımcı davranışlar Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanma Dersin içeriğini yapılandırma Soru sorma Araştırma Öğretmen duygusu
Dersin Anlaşırlığı Yüksek düzeyde etkili öğretmenler Düşük düzeyde etkili öğretmenler Konuları ve fikirleri farklı seviyedeki öğrenciler için anlaşılabilir düzeye getiriler Kavramları öğrencilerin anlayacağı şekilde ve adım adım anlatırlar Doğrudan ve anlaşılır şekilde anlatarak üslubun öğrencilerin dikkatini dağıtmasını engellerler. Anlamsız, zor ve belirsiz bir dil kullanırlar. Daha karmaşık cümleler kullanırlar Çoğunlukla öğrencinin açıklama istemesiyle dersi şekillendiriler.
Öğretimsel çeşitlilik Fraklı yöntem, teknik strateji kullanma, Fraklı materyal kullanma, Sorular sorma vb.
Öğretmenin Göreve Uyumu Öğretmenin sınıfta akademik bir konuyu anlatmaya harcadığı zaman.
Öğretmenlerin kendilerine sorması gereken sorular Dersi planlamak ve öğrencileri hazırlamak için ne kadar zaman harcıyorsunuz? Soru sormaya ve öğrencileri eleştirel düşünmeye yönlendirmeye ne kadar zaman harcıyorsunuz? Öğrencilerin performanslarını ölçemeye ne kadar zaman harcıyorsunuz?
Öğrenme Sürecinde Yer Alma Öğrencilerin o konu için sınıfta harcadıkları zamanı anlatmak için kullandıkları bir kavramdır. Öğrencilerin aktif olarak öğrenmeye harcadıkları zamandır. DERSİ VE ÖĞRENMEYİ İLGİ ÇEKİCİ YAPMAK.
Öğrenci Başarı Oranı Öğrencilerin ne kadar oranla ödevleri ve anlatılanları anlayıp doğru şekilde uyguladıklarını ifade eder.
Başarı düzeyleri Yüksek başarı: Öğrenciler konuları anlamaktadır. Nadiren hatalar yapmaktadır. Orta düzey başarı: Öğrenciler konuyu kısmen anlamıştır. Bazen hatalar yapmaktadır. Düşük düzeyde başarı: Öğrenciler konuyu az çok anlamıştır veya hiç anlamamıştır.
Etkili öğretime katkıda bulunan yardımcı davranışlar Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanma Dersin içeriğini yapılandırma Soru sorma Araştırma Öğretmen duygusu
Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanma Öğrencilerin fikir ve desteklerinden faydalanmak, öğrenci katılımını teşvik etmek ve dersin amaçlarını gerçekleştirmek için öğrencilerin verdikleri tepkiyi kabul etmeyi, düzenlemeyi, uygulamayı, karşılaştırmayı ve özetlemeyi içerir.
Öğrencilerin verdikleri tepkiyi; Kabul etme: Öğrencilerin doğru cevaplarını sınıfça onaylamak ve sınıf içerisinde tekrar etmek (dersin anlaşırlığını artırmak için) Değiştirme: Öğrenci fikirlerinin kendi cümlelerinizle ya da başka öğrencilerin cümleleri ile yeniden açıklama (Öğretimsel çeşitliliği sağlamak için) Uygulama: Bir problemin mantıklı bir şekilde analiz edilmesindeki bir sonraki adımı atmak ya da çıkarım yapmayı öğretmek için fikirlerinden yararlanmak (başarı oranını artırmak için) Karşılaştırma: Bir öğrencinin fikrini almak ve öğrencinin ya da başka bir öğrencinin daha önce belirttiği fikirler ile arasında ilişki kurmak (Öğrenme sürecine katılımı teşvik etmek için) Özetleme: Düşünülen kavramların gözden geçirilmesi ya da özetlenmesi olarak bir öğrencinin ya da bir grup öğrencinin şeylerden yararlanmak (Görev uyumunu artırmak için).
Ders içeriğini yapılandırma Öğretmenlerin ders düzenlenmesi için yaptığı yorumlara ve dersi özetleyiş şekillerine yapılandırma denir.
Soru Sorma Konu hakkında soru sorma Süreç hakkında soru sorma
Araştırma Öğrencinin kendisinin ya da bir başka öğrencinin cevabını ortaya çıkarmak için öğrencileri cesaretlendiren öğretmen ifadeleridir. Bakz. Örnekler.
Öğretmen Duygusu Samimi ve cesaretlendirici sınıf iklimi oluşturma. Coşkulu olma.
Çeşitli Öğrenenler ve İçerikle Etkili Öğretim 1. Öğretim davranışları, öğrencilerin sosyoekonomik durumlarından etkilenmektedir. 2. Öğretim davranışları, matematik veya okuma öğretimine göre farklılıklar göstermelidir.
Öğretim davranışları, öğrencilerin sosyoekonomik durumlarından nasıl etkilenmektedir? ??????
Öğretim davranışları, matematik veya okuma öğretimine göre nasıl farklılıklar göstermektedir? ???
Öğretim karmaşıklığı
Profesyonel Öğretim Standartları Öğrenen ve öğrenme Öğrenen gelişimi Öğrenme farklılıkları Öğrenme ortamları Alan Bilgisi 1. Alan Bilgisi 2. İçeriğin uygulanması Öğretimsel Uygulamalar Değerlendirme Öğretim Planlaması Öğretim stratejileri Profesyonel Sorumluluk Profesyonel öğrenme ve Etik Uygulama Liderlik ve İşbirliği
Türkiye bakınız… Ulusal öğretmen yetiştirme strateji belgesi Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi
Değerlendirme Bölüm sonu ödevlerinizi yapınız.