Oyun analizi «centipede» 6. Hafta N Hasan ÇORUK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Playtesting Damla KIZILTAS.
Oyun Analizi: Centipede
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Tasarım Aşamaları.
REHBERLİK.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bilgisayar Destekli Öğretim
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
1 Oyun Analizi: Centipede Bölüm 4 Oyun Analizi: Centipede Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Strateji Oyunları.
İnsanlar, Mekânlar ve Çevreler: Coğrafya BÖLÜM 8.
CASE STUDY 8: Managing Volume
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Ömer DEMİR Bahar Eğitim-Öğretim Dönemi Hacettepe Üniversitesi.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Chapter 4: Game Analysis: Centipede Hazırlayan: Gülcan TÜRKMEN
Game Design Theory And Practice
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Sunum transkripti:

Oyun analizi «centipede» 6. Hafta N17142705 Hasan ÇORUK Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Doktora Programı 2017-2018 Güz Dönemi BTÖ-716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Dersi Prof. Dr. Hakan TÜZÜN 6. Hafta N17142705 Hasan ÇORUK

Arcade Oyunları Arcade, oyun salonlarında oynanan oyun türlerine ve bunların oynandığı salon makinelerine verilen addır. Metal jeton makineye atılarak oyuna başlanır. Fiil, yani uğraşlar, eylemler ön plandadır. Kaydetme ve tekrar yükleme seçenekleri yoktur. Bu bölümde analizi yapılacak arcade oyunları, klasik arcade oyunlarıdır. Yani, bu gün bile hatırlanabilecek düzeyde olan ve konuşulan oyunlar. Zaten neden bu kadar değer verildiğine yönelik bir analiz yapılacaktır. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Tarihsel Gelişimi Klasik arcade oyunları 1970 sonlarında 1980 başlarında ortaya cıktı. Ticari açıdan bakılınca oyun üreticileri, bir oyun için ortalama 30dk süre ayrıldığı zaman fazla kazançlı olmadığını gördüler ve ortalama 2.5 dk ya bir oyun olarak tasarlama yoluna gittiler. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Tarihsel Gelişimi Teknik sınırlamalar oyunun geliştirilmesine etki etmiştir. Örneğin, Ram, işlemci gibi teknik özelliklerin gücü tasarımcıları oyun kurgusunu oluşturmasında etkili olmuştur. Şu an flash teknolojisi ürünü olan acrade oyunlarının bazıları skor tahtalı, bazıları ise sadece online oynanır ve eğlenceli vakit geçirme aracı olabilir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

İçeriği Klasik arcade oyunlarda cok ceşitli oyun oynama stilleri vardır. Centipede, Missile Command, Pac-Man, Frogger gibi arcade oyunlar birbirinden farklı oyun kurgularına sahiptir. Ancak farklı kurgulara sahip olsalar da temelde genel bir tema üzerine kuruludur. Bu tema ateş etme ve düşmanı bozguna uğratma üzerinedir. Centipede, Space Invader, Galaga ve Tempest gibi.. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

İçeriği Oyuncular oyunu ilk oynayışlarında kolaylıkla anlayabilir. Oyunu anlamak için cok fazla zaman harcamaya gerek yoktur. Oyunun nasıl işlediğini ve başarıya ulaşmak için neyin gerektiği kolay kavranır. Boylece oyuncu bir an once oyunu tekrar oynamak ister. Modern oyun tasarımcıları arcade oyunları analiz ederek kendi oyunlarında oyuncular için daha etkileyici deneyimler oluşturabilir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyunu Özellikleri) Single Screen Play (Tek Ekranlı Oyun) Infinite Play (Sonsuz Oyun) Multiple Lives (Çoklu Canlar) Scoring/High Scores (Puanlama/Skor Elde Etme) Easy-to-Learn, Simple Gameplay (Öğrenmesi Kolay, Basit Gameplay) No Story (Hikayesizlik) Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyunu Özellikleri) Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Klasik Arcade Oyunu Özellikleri Tek Ekranlı Oyun : Oyuncu tek bir ekranda oyunu oynar.Bu durum teknolojik sınırlamalar ve oyun tasarımının sonucudur. Oyuncu oyun dünyasının tamamını görebilir ve karar verme aşamasında oyun dünyasının tamamıyla ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar. Sonsuz Oyun : Oyuncular sonsuza kadar oyunu oynayabilir. Oyunun sonu diye bir durum söz konusu değildir. Her oyun oyuncunun ölümü ile biter bu durum bir tür trajedi olabilir. Kazanması zor olan oyunlar aşamalı olarak zorlaşma gerektirir. Oyununun sonsuz olmasını gerektiren ticari amaçlar da vardır. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Klasik Arcade Oyunu Özellikleri Çoklu Canlar : Oyunculara, oyun bitmeden önce oyunun içeriğini keşfetmelerini sağlamak amacıyla sonsuz deneme hakkı ve cok sayıda can verilir. Bu sayede oyuncular oyunun nasıl işlediğini anlayacak ve tekrar oynamak isteyecektir. Puanlama/Skor Elde Etme : Oyundaki farklı nesneler aracılığıyla puanlama sistemi vardır. Skor rekabeti artırır ve oyuncular birbirlerini geçmek için daha fazla oynarlar. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Klasik Arcade Oyunu Özellikleri Öğrenmesi Kolay ve Basit Oyun : Çoklu canlar özelliği ile birleştiği zaman, bu özellik sayesinde oyuncu 2. ya da 3. can hakkında oyunu kolayca analiz eder, kafasında fikir oluşturur ve rahatlıkla oyununu oynar. Oyunun basit olması sınırlı yada kötü olduğu anlamına gelmemelidir. No Story (Hikayesizlik) : Klasik arcade oyunu tasarımcıları, modern arcade oyunu tasarımcılarından farklı olarak oyunlarını bir öykü dahilinde sunmak istememişlerdir. Modern oyunlarda birine ateş etmenin amacı vardır ancak arcade oyunlarda amaçsızdır, oyunda ilerlemek için ateş etmelisiniz. Bu da sonsuz oyun özelliğinin bir yansımasıdır. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Neden Centipede ? Klasik arcade oyunları hakkında listelenen özellikler ışığında inceleme yapıldığı zaman oyunların bu özelliklerin çoğunu barındırdığı görülmektedir. Ancak hepsini barındıran oyundan birisi CENTIPEDE’dir. Bu bakımdan bu bölümde Centipede oyunu incelenmektedir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede Input Interconnectedness Escalating Tension One Person, One Game 1981 yılında Edd Logg tarafından Donna Bailey’in desteğiyle geliştirilmiştir. Gittikçe daha fazla güçleşen bir oyun geliştirilmiştir. Farklı oyun öğeleri birlikte uyumlu bir biçimde çalışmaktdır. Hiçbiri yersiz, tutarsız ve dengesiz değildir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Input Arcade oyun tasarımcısı oyun için en iyi kontrol türünü ve sistemini belirlemelidir.(konsol) Oyuncular uzay mekiğini hızlı veya yavaş hareket ettirebilirler. Yana doğru hareket etmenin yanı sıra yukarı ve aşağı hareket edebilir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Input Düşmanlar uzakta olduklarında daha az tehlike oluşturuyorlar, ancak oyuncular onları öldürmekte zorluk çekiyorlar. Yaklaştıkça, oyuncular böcekleri daha kolay öldürebilirler, ancak ölme şansları artar. Bu da oyunu daha heyecanlı kılar. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Interconnectedness Örümcek : Ekranın alt kısmında çapraz, zıplayarak oynar, oyuncunun alanına girip çıkar. Pire : Dikey olarak aşağı düşer. Akrep : Ekranın üst yarısı boyunca yatay olarak ilerlemektedir. Kırkayak : Oyuna adını vermiştir. Yukarıdan başlar ve belirli koşullar altında oyuncunun bulunduğu alana doğru gelir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Interconnectedness Mantar: Mantarın diğer sevimli  üyelerimizle bağlantılı ilişkileri bulunmaktadır. Kırkayak’ın büyümesini sağlar. Oyuncu mantarları vurdukça kırkayak büyüyemez duruma gelir. Ancak mantar azaldıkça da pireler aşağı düşmeye başlar ve her düşen pire yeni mantar demektir. Örümcek mantar yiyerek gelişir. Oyuncu örümceği öldürmek yerine ondan kaçmayı denerse örümcek daha fazla mantar yiyecek ve daha da tehlikeli hale gelecektir. Akrep altından geçtiği mantarı zehirlemektedir. Zehirli mantarı yiyen kırkayak oyuncuya doğru yönelmeye başlar. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Interconnectedness Oyunun elemanları birbirleriyle uyum içinde çalıştıklarında oyuncuların başa çıkma durumlarını zorlaştırabilir. Bu durumda stratejiler geliştirmek gerekir. (Ben de bir strateji geliştirdim ve uzay mekiğini sol alt köşeye konumlandırdığım zaman rahatlıkla oyunu ilerlettiğimi fark ettim. Ancak bu ilk bölümler için geçerli bir durum.) Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Escalating Tension Centipede oyunun başarısındaki büyük etken oyunun tansiyonu yükseltmesidir. Örneğin pireler aracılığıyla bir iki dakika içinde tansiyonu yükseltilebilir. Çünkü pireleri öldürmek için iki defa ateş edilmelidir. Kırkayak ortasından ateş edilirse ikiye ayrılır ve iki ayrı Kırkayak gibi davranır. Kırkayak oyuncunun bulunduğu ekranın alt kısmına ulaşırsa başka bir Kırkayak ortaya çıkar. Oyuncu bunu engellemek için caba göstermelidir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - Escalating Tension Oyuncu mantarları bir an önce temizlerse şanslı durumdadır. Aksi halde mantarlar oyun alanını oldukça daraltacaktır. Oyuncunun puanı arttıkça Kırkayak daha zorlu bir canavara dönüşür. Oyuncunun skoru 5000’e ulaştığında örümceğin hızı iki katına çıkar. Oyun aynı kurallarla devam etmediği için oyuncunun gerilimi artar. Budurum oyuncuyu çeker ve tekrar oynamak ister. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

Centipede - One Person, One Game Centipede’nin üretildiği zamanlarda bir kişi bir oyun oyun sistemleri kullanılıyordu. Oyun geliştirme takımı tek kişiden oluşuyordu (Ed Logg). Oyunun bütün ayrıntılarında kontrol tek bir kişideydi. Bu da her türlü yeteneğe sahip olan tasarımcıların varlığını gerektiriyordu. Günümüzde ise oyun geliştirmenin takım işi olduğu görüşü üzerinde birleşilmiştir. Chapter 4 : Game Analysis, Centipede

TEŞEKKÜRLER… Hasan ÇORUK Chapter 4 : Game Analysis, Centipede