Chapter 4: Game Analysis: Centipede Hazırlayan: Gülcan TÜRKMEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Advertisements

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
BASKETBOL BASKETBOL’DA PAS ÇEŞİTLERİ
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
VOLEYBOL Kuralları.
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
Karmaşık (İç içe) SELECT Sorguları
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ & BİLGİ TOPLUMU
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
TOP TUTMA Bir oyuncu tarafından, durarak, yürüyerek, koşarak ve sıçrama suretiyle, yerde yuvarlanan, potada seken ve pas olarak gelen topların tek veya.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Oyun Analizi: Centipede
GRAF TEORİSİ Ders 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Kesirler Kesirler kaça ayrılır?.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
21.Yüzyılın etkileşimli Futbol eğlence programı !
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
1 Oyun Analizi: Centipede Bölüm 4 Oyun Analizi: Centipede Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
BAŞÇAKMAK ORTAOKULU 5.SINIFLAR 2.GRUP
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
NÜFUS.
MATEMATİK DERS: KONU: KESİRLER ÜNİTE 5 SÜRE :40 DAK.
Görsel Tasarım İlkeleri
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
HENTBOL TEKNİKLERİ TOP TUTMA
HENTBOL.
Strateji Oyunları.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
H AYVANLARDA Ü REME, B ÜYÜME, G ELIŞME Aydın ZEYFEOĞLU.
O R T L G İ M A A Ve Akış şemaları.
BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Ömer DEMİR Bahar Eğitim-Öğretim Dönemi Hacettepe Üniversitesi.
Sembolik Düşünce Nedir
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Oyun analizi «centipede» 6. Hafta N Hasan ÇORUK
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Bölüm 5: Kontrol Yapıları II (Yenilenme-Repetition)
UYARILMIŞLIK Organizmanın derin uyku halinden yoğun heyecan noktasına kadar olan süreci kapsayan ve bu süreç içinde değişik düzeyler sergileyen genel fizyolojik.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Chapter 4: Game Analysis: Centipede Hazırlayan: Gülcan TÜRKMEN

Klasik Arcade Oyunu - Dönem itibariyle ilk oyunlar olduğu için oyuncu tarafından kolay anlaşılır olmasına önem verilmiş, Jetonlu makinelerde ortalama oyun süresi 2,5 dak. olarak düşünülmüş, Klasik Arcade oyununu klasik müzik terimi gibi düşünebiliriz. 1970’lerin sonu 80’lerin başında ticari olarak arcade makineleri ile altın çağını yaşamıştır. Günümüz oyun tasarımcıları tarafından bilgisayar oyunlarının kısa tarihi için incelenmelidir.

Klasik Arcade Oyunu Özellikleri Single Screen Play Infinite Play Multiple Lives Scoring/High Scores Easy-to-Learn, Simple Gameplay No Story 1. Tüm oyun dünyası tek ekranda yer alır. Teknolojik imkanlar oyunun görsel tasarımını etkiler. Oyuncu oyun dünyasını gördüğü için rahat karar verir. Çoğu oyunda levellar ile oyun alanı çeşitlendirilmiştir. Örneğin Pac-Man, Mario Bros. 2. Sonu olmayan oyunlardır. Bu nedenle kazanan yoktur. Oyuncu bir jetonla ne kadar uzun süre oynadığına bakar. Tasarımcılar oyuncunun ölümü ile sonuçlanan oyun türünde mücadeleciliğin arttırılmasını hedeflerler. (Ama günümüzde tüketime dönük biten oyunlar yapılmaktadır.) 3. Oyuncunun can hakkı vardır. Pinball oyunundan hareketle (top sayısı) oyuncuya şans verilmiş olabilir. Yeterli sayıda şans oyuncunun oyunu daha iyi anlaması için fırsat olur. 4. Çoğu arcade oyununda skor öğesi vardır. Skor bazı oyunlarda hedeflere göre değişir. Centipede oyununda yok ettiğimiz canlıya göre puan farklılık gösterir. High-score tablosu kişisel bazda (isim yazılması) oyuncuya karşılaştırma imkanı verir. High-score tablosu övünme hakkı sağladığı için motive edici, Rekabeti arttırıcı bir unsurudur. 5. Öğrenilmesi kolay, uzmanlaşması zor oyunlardır. Oyuncular sonraki can haklarında oyunu çözmüş olup, daha iyi oynar hale gelebilir. Oyuncu tecrübesi ile öğrenilecek tuş kombinasyonlarını içeren özel hareketler yoktur. Çok az oyunda koruyucu, powerup gibi aldatıcı unsurlar vardır. Yine ticari kaygılar nedeniyle öğrenimi kolaydır. (Pizza yemeğe gittiğinizde, makinenin önünden geçerken oynanabilir olması için) 6. Klasik oyunlarda modern oyunların tersine hikayeden kaçınılmıştır. Oyuncunun kolay anlayabilmesi bilim kurgu teması, savaş, fantastik ve spor öğeleri kullanılmıştır. Pac-Man ve Q*Bert gibi oyunlar da kendi karakterini yaratmıştır. Tasarımcılar oyuncu hedefe yoğunlaştığı gerekçesiyle (ateş etme, yok etme gibi) hikayeye ihtiyaç duymamıştır.

Centipede Centipede 1981 yılında piyasaya sürülen shoot 'em up türü arcade oyunudur. Klasik oyun özelliklerinin tümünü taşır. Tutarsız, dengesiz ve gereksiz hiçbir unsur yoktur. Centipede’i İyi bir oyunun nasıl tasarlanacağını anlamak için analiz etmek gerekir.

INPUT Oyuna özgü kontrol mekanizması (Trackball) Kolay kontrol edilebilirlik Etkileşimi kuvvetli Oyun alanının daha etkin kullanımı Tek atış aktif , sürekli ateş etmeli Uzak mesafede etkili değil Yakınlaşma durumunda tehdit artıyor. Trackball şeklinde analog kontrol cihazı ile oyuncuya sunulmuştur. Oyuncular duruma göre yavaş yada hızlı hareket ettirebilirler. Oyun hızlı ateşlemeye imkan verir. Oyuncu ekranın altında tuzağa düşürülmekle birlikte, ateşleyici daha yükseğe hareket edebilir. Ekranda sadece bir ateş aktiftir. Bu nedenle oyuncu ateşleyici sürekli basılı tutmalıdır. Düşmanlar uzaktayken tehditleri azdır. Ama öldürülmeleri de zordur. Düşmanlar yaklaştıkça öldürmek kolaylaşmakta, ama oyuncunun da tehditi artmaktadır. Bu unsur oyunu dengeli kılmakta ve oyuncunun dikkatli davranmasını gerektirmektedir.

INTERCONNECTEDNESS Centipede: Yukarıdan aşağıya horizontal, 12 adet Spider: Aşağıda diagonal, Zigzag’lar Flea: Aşağı doğru, dikine Scorpion: Üstte, zehirli Centipede: Sürüngenler ekranın üst kısmından aşağıya oyuncunun kontrol alanına doğru horizontal hareket ediyor. Başlangıçta ekranda 12 tane centipede yer alıyor. Arkalarından örümceklerin yediği mantar bırakıyorlar. Spider: Örümcek ekranın altında diagonal, zigzag hareket ediyor. Oyun alanının içinde dışında geçiş yapıyor. Flea: Pire dikine aşağı doğru hareket ediyor. The scorpion Akrep ekranın üst yarısında zehir bırakarak; hareket eder. Öldürülemez, Centipede ve Flea hareketi tahmin edilebilir, spider düzensiz hareket ediyor. Hepsinin hareketi birbiriyle ilişki içinde tehdit yaratır.

INTERCONNECTEDNESS Mantarla ilişkiler: - Centipede: Ekranın altında hızını arttırır. Öldüğünde geriye mantar bırakır. Flea: Mantar bırakır. Ekranın alt yarısındaki mantar miktarına göre ortaya çıkar. Spider: En büyük tehdit, mantar yer. Scorpion: Mantarları zehirler. Oyundaki her bir böceğin mantarla ilişkisi farklıdır. Centipede: Mantarlar ekranın altında sürüngenin hareketini hızlandırır. Sürüngenler Öldüğünde mantar bırakır. Mantarlar çoğaldıkça tehdit artar. Flea: Hareket ettikçe mantar üretir. Pireler ekranın alt yarısında belli bir miktar mantar olduğunda ortaya çıkar. Spider, Oyundaki en büyük tehdittir. Mantarları yiyerek yok eder. Örümceği öldürüp öldürmeme kararı oyuncu için stratejik bir unsurdur. Scorpion: Altından geçtiği mantarların üzerine zehir bırakır. Sürüngenler bu zehirli mantarlara çarptığında ekranın altına doğru hareket eder.

ESCALATING TENSION Oyunda tansiyon değişkendir. Son centipede ölünce rahatlama, Fleanın iki ateşte ölmesi, Centipedin vurularak bölünmesi, Centipede’in aşağı inmesi, Mantarların yoğunlaşması, Diğer yaratıkların artması, Oyun döngüsü, Oyunda tansiyonun zirve yaptığı durumlar vardır. En son centipede yok olana kadar heyecan doruktadır. Sonraki dalgaya kadar bir rahatlama süresi vardır. Pirenin iki ateşle ölmesi de ayrı bir heyecan yaratır. İlk ateşle hareket hızı artan pireye hemen ikinci kez ateş edilmelidir. 12 parçalı Centipedin ateşle bölünmesi ve sonrasında 5 iki ayrı centipede gibi zıt taraflı hareket etmesi de oyuncunun takip edeceği tehdit sayısını arttırarak, heyecanı arttırır. Oyuncu tecrübesiyle başından yada kuyruğundan vurarak centipede’i yok edebileceğini farkeder. Centipede’in ekranın altına iyice yaklaşması ile başındaki generator aktif hale gelir, yeni başlar çoğalır ve bu başlar centipedein tüm parçaları yok olana çoğalmaya devam eder. Son parça yok olduğunda oyuncu nefes alabilir. Mantarların oyun alanına yerleşmesi, yoğunlaşması isabetli atışları etkiliyor. Pirelerin gelişi mantar sayısına bağlı olduğu için ekranda alt yarıda yeterli sayı da mantar bırakmak da ekranın üst tarafını temiz tutmak için gereklidir. Skor arttıkça diğer yaratıklar daha da zorlaşıyor. Örn.; örümceğin hızı skor 5000 olduğunda ikiye katlıyor. Skor hiç düşmediği için tansiyon da sürekli artıyor. Oyun döngüsünün varlığı bir sonraki aşamada oyuncunun ne ile karşılaşacağını bilmesi açısından rahatlatıcı bir unsurdur. Oyunun başlangıcında 12 tane centipede parçası (Tamamı veya başı gibi) bulunur. Oyuncunun ölümü yeni centipede dalgası gelene kadar nefes alma imkanı verir. Yeni oyunda mantarlar resetlenir. Zararsız hale gelir.

ONE PERSON, ONE GAME Zamanımıza göre daha kısıtlı teknoloji Oyun dengesi ve gameplay mükemmel Bir kişi-bir oyun