SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Strateji Tasarımı İlker acar.
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 2.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
TUTUNDURMA STRATEJİLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
TURİZM DAĞITIM SİSTEMİNDEKİ ARACILAR
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU

Satış geliştirme, tanıtma faaliyetlerinin sonucu olarak, son tüketici olan turiste mal ve hizmetlerin ulaşmasını hızlandıran bir faaliyetler bütünüdür. PROMOSYON REKLAM TÜKETİCİLER ÜRÜN

Satış geliştirmenin özellikleri: 1-Öncelikle satışları arttırmaya yöneliktir. 2-İki hedef kitleye hitap eder; tüketici ve ticari aracılar 3-Bir hizmet ve ürünün satın alınması için avantajlar sunar, belirli süreler için 4-Satış promosyonunun etkisi geçicidir ve uzatılmaz, bir kampanya dönemidir 5-Aracıların bilgilendirilmesini sağlar

Satış Geliştirme Hedefleri: 1-Ticari bir faaliyet olan satış geliştirme, ürün veya hizmeti tüketiciye kadar götürüp onu satın almaya zorlar. 2-Tüketiciyi daha fazla tüketmeye teşvik eder. 3-Tüketicilerde çeşitli satın alma arzuları uyandırır. 4-Pazarlama faaliyeti programını güncelleştirir.

Bir Promosyon Programı: -Piyasada yapılan satış girişimleri: Piyasada bulunan satış noktalarını ziyaret edip, ürün veya hizmetlerin satışından dolayı gerekli avantajların, yararların bildirilmesi, bu çalışma profesyoneller nezdinde olur. -Tur operatörlerinin katalogları: Her türlü operatörü ürettiği ürünün satışını bir katalog vasıtası ile yapar. Promosyonun en etkili araçlarından birisi katalogdur.

-Promosyon ve satış: Satış olayı önce üretici ile aracı-dağıtıcı kuruluşlar arasında gerçekleşir. -Ürünün sunulması: Turizm ürünleri genellikle bir imaj yardımı ile satılır. Ürün görsel araçlarla sunulup satılabilmektedir. Bir satış politikası oluşturabilmek için öncelikle, faaliyetin ulaşacağı; 1-Hedefler 2-Programlar ve uygulama şekilleri 3-Satış desteklerinin belirlenmesi gerekir

Konaklama İşletmelerinde Satış Geliştirme: Satışı etkileyen faktörler; -Arz faktörleri -Talep faktörleri -İrrasyonel faktörler Satışların geliştirilmesi konaklama işletmelerinde iki şekilde olur.

1-İşletme İçinde Yapılan Satış Çabaları (İç Satış) Konaklama tesislerine müşteri geldikten sonra mal ve hizmetlerin kendisine sunularak daha fazla satın alma yapmasından meydana gelen satış şeklidir. İç satış geliştirme teknikleri: a)Criss-Cross İlkesi: Turizm işletmesinde bir departmanın reklamını başka bir departmanda yapılmasını ifade eder. b)Telefon ile satış: Otele gelen bir müşteri için en çok kullanılan satın alma aracıdır. c)Kişisel temas: Satışların artırılmasında en etkili bir yöntemdir. Müşterinin çeşitli sorunlarının yanıtlanabildiği, kişisel inandırıcılık yeteneklerinin kullanılabildiği ölçüde satışlar artar.

2-İşletme Dışı Satış Çabaları (Dış Satış): Dış satış reklam faaliyetlerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz; a)Ağızdan ağıza reklam b)Yazılı basında kitlesel reklam c)Broşür ve kataloglarla reklam d)Açık hava reklamları, afiş, tabela, ışıklı ilanlar e)Satış görevlileri (Salesman) f)Bagaj etiketleri, otel çıkartmaları vb. yapıştırıcı reklam araçları

Satış tutundurma, reklam ve halkla ilişkilerin karşılaştırılması

Satış çabalarının temel amaçları, hedef pazardaki müşterilerine: -Bilgi vermek -İkna etmek -Hatırlatmada bulunmaktır Satış geliştirmenin fonksiyonları: 1-Dikkat çekme 2-İlgi uyandırmak 3-Arzu yaratmak 4-Satınalmaya teşvik etmek

Otelcilikte satış geliştirme Turizm pazarlamasının hedefi işletmelerde satış miktarını uzun süreli yüksek tutmak ve müşteriye uygun ürünlerin satılmasını sağlamaktadır. Bunun için yapılacak işlemler: 1-Kendi otelimizin güçlü ve zayıf yönleri nelerdir? 2-Otelimizin, en yakınında bulunan rakip otel karşısındaki kuvvetli ve zayıf yönleri 3-Pazar bölümlendirilmesi veya Mix-Segment işlemi 4-İşlerin gruplandırılması yapılmalıdır

Otel satışları için iş bölümlemesi: -Turlar -Gruplar -Toplantılar -Teşvikler -Hafta sonu Week-end tur paketleri -Ticari faaliyetler -Satışta çevresel faktörlerin bilinmesi

Türkiye’ye rakip olabilecek piyasalar ve turizm potansiyeli açısından özellikleri: İspanya -Çok kalabalık -Pahalı -Servis kaba -Kültür yok -Kirli plajlar -Kötü yiyecek -Yollar iyi -Hava yolu en iyi taşımacılık -İyi reklam var Yunanistan -Kalabalık -Nitelikler yetersiz -Servis kaba -Kültür var -Kirli plajlar -Kötü yiyecek -Yollar iyi -Hava yolu iyi taşımacılık -İyi reklam var Türkiye -Sakin -Henüz ucuz -Servis samimi -Kültür var -Temiz plajlar -En iyi yiyecek -Yollar iyi değil -Hava yolu iyi taşımacılık henüz değil -Reklam yetersiz

Otel İçindeki Satışların Önemi Satış sadece satış elemanları ile yapılmaz. Satma olayı otelde çalışan her elemanın mesleğidir. Bütün personel müşterilerle ilişki içindedir. Önemli olan şey oteldeki diğer departmanlarda çalışan personeli tanımaktır. Buda otelin bölümlerinde personel ihtiyacını hissederek bunu oluşturmak ve eğitme ihtiyacı belirleme ile olmaktadır.

OTELLERDE SATIŞ ÇEŞİTLERİ İki sistem vardır. Bunlardan birisi up-selling diğeri ise cross-selling denilen satışlardır. a)Up-selling: Kendi departmanımızda en iyi fiyatta daha çok satış yapmak demektir. b)Cross-selling: Kendi departmanımızdan başka departmanlardaki ürünlerin satışını yapmaktır.

Kaynakça Prof.Dr. Necdet Hacıoğlu,Turizm Pazarlaması,Ankara,2010,s.1-152