(Devlet Tüzel Kişiliği İçinde)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
Advertisements

Bütçe Kodlaması Nedir? Bütçe Kodlaması Devlet faaliyetlerinin Kurumsal, Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırmasıdır.
MALİ İSTATİKTİKLERİN DERLENMESİNE YÖNELİK GENEL YÖNETİM SEKTÖRÜ
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
Yerel Yönetimler Maliyesi
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ
Kamu Harcama Süreci.
1. Bütçe ve Yasal Dayanağı
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
KAMU KESİMİNİN TASNİFİ
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI. BÜTÇE 5018 SAYILI KANUNDA BÜTÇE: BELİRLİ BİR DÖNEMDEKİ GELİR VE GİDER TAHMİNLERİ İLE BUNLARIN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLARI.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ 18 MART 2011 AMASYA.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
SANAL DEVLET.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER KONSOLİDE ANALİZ RAPORU
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
TÜRKİYE’DE KAMU BÜTÇE İDARELERİ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
HARCAMA.
SÜREKLİ KURULLAR / BAĞLI KURULUŞLAR AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ATATÜRK KÜLTÜR, DİL VE TARİH YÜKSEK KURUMU BASIN-YAYIN VE ENFORMASYON GENEL.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2009 BÜTÇE HAREKETLERİ.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
Ahi Evran İlkokulu/Ortaokulu
Analitik Bütçe Sınıflandırması
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU YÖNETİMİNİN 5 TEMEL FONKSİYONU Henry FAYOL
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bütçe Çeşitleri.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

(Devlet Tüzel Kişiliği İçinde) Ana birimler -Cumhurbaşkanlığı -Başbakanlık -bakanlar kurulu -Bakanlıklar Yardımcı BİRİMLER danıştay-sayıştay-hsyk- EMNİYET g.m. –Jandarma G.K. Genel K .B. –Hazine Müst.vb. Diyanet İşleri B.-milli g.k. MERKEZDEN YÖNETİM (Devlet Tüzel Kişiliği İçinde) BAŞKENT Teşkilatı TAŞRA 1. İl Genel İdaresi -Vali -İl İdare Şube Başkanları -İl İdare Kurulu 2. İlçe -Kaymakam -İlçe İdare Şube Bşk - İlçe İdare Kurulu 3. Bucak (Kaldırılıdı 2012) 4. Bölgesel Örgütler (Yok)

BÖLGESEL KURULUŞLAR/ÖRGÜTLER 1982 AnayasASI, birden çok ili içine alan merkezi idare teşkİlatI kurulabİLİR, Yani uygulamada bakanlıkların bölge kuruluşları oluşturabilir. Ancak bölge, il gibi bir yönetim kademesi değildir. Bölge düzeyinde örgütlenebilmek için, kuruluş kanununda bu durumun belirtilmesi gerekmektedir Türkiye’de bölge düzeyinde örgütlenen Bakanlık, Ulaştırma DEN VE HAB. Bakanlığıdır. Bunun dışındaki bakanlıkların bağlı ve ilgili kuruluşlarının bölge müdürlükleri mevcuttur. Vakıflar Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü gibi kuruluşların hem aynı hem de değişik şehirlerde bölge müdürlükleri vardır

ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI +1939 KURULUŞ TARİHİ, +BAKANLIK: Merkez ve Taşra Teşkilatından oluşur. +merkez teşkilatı: müsteşar, müsteşar yardımcıları ve hizmet birimlerinden oluşur. TAŞRA TEŞKİLATI: 13 BÜYÜK İLDE BÖLGE TEŞKİLATI VARDIR. İL MÜDÜRLÜĞÜ YOK. BAĞLI KURULUŞLARI: karayolları genel müd. Sivil havacılık genel müd. İlgili Kuruluşları: dhmİ, ptt, kıyı emn gen müd, türksat aş genel müd. Bağlı ortaklıkları: lokomatif ve makine sanayi a.ş. (eskişehir)

Coğrafi Bakımından Y.Y.İ. Yerinden Yönetim İdareleri (Ayrı Tüzel Kişilik) HİZMET BAKIMINDAN Y.Y.I. Kamu Kurumları Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları Coğrafi Bakımından Y.Y.İ. 1. Belediye 2. İl özel İdaresi 3. Köy

Hizmet Bakımından YYİ Kamu Kurumları İdari Kamu Kurumları -Vakıflar Genel Müdürlüğü, -Devlet Su İş. Gen Müd. -Karayolları Gen Müd. İktisadi Kamu Kurumları (KİT) A.Ş. Veya Genel müdürlük şeklinde statüye sahiplerdir -TEKEL -TÜPRAŞ -THY -BOTAŞ -Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü -ETİ Maden işletme Sosyal kamu Kurumları -SGK -İŞKUR -OYAK BİLİMSEL TEKNİK KÜLTÜREL KAMU KURUMLARI ÜNİVERSİTELER TÜBİTAK TÜBA DEVLET TİYATROLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Düzenleyici ve DENETLEYİCİ KURUMLAR -Rekabet Kurumu -BDDK -TAPDK Kamu Kurumları Nit. Meslek Kurumları -Meslek Odaları -Borsalar -Barolar

1. BAĞLI KURULUŞ 2. İLGİLİ KURULUŞ 3. İLİŞKİLİ KURULUŞ

3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkındaki Kanun, Milli Savunma Bakanlığı hariç, tüm bakanlıkların nasıl teşkilatlanacağını öngören çerçeve kanundur. Bakanlıklar, 1. Merkez teşkilatı, 2. Taşra ve/veya yurtdışı teşkilatı ile 3. Bağlı ve İlgili kuruluşlardan oluşur. Merkez teşkilatı ise, her bir bakanlığın merkezdeki asli faaliyetlerini yerine getiren ……ANA HİZMET BİRİMLERİ ……Teftiş kurulları DANIŞMA VE DENETİM BİRİMLERİ …….Hukuk müşavirlikleri …….İdari ve mali işler daire başkanlıkları …….Personel genel müdürlükleri vb. YARDIMCI HİZMET BİRİMLERİ

Bakanlık Bağlı kuruluşları: Bağlı kuruluşlar bakanlığın hizmet ve görev alanına giren ana hizmetleri yürütmek üzere, Bakanlığa bağlı olarak özel kanunla kurulan, Bakanlığın dışında ayrı bütçeli (özel bütçeli) kuruluşlardır. Bağlı kuruluşlar, merkez teşkilatı ile ihtiyaca göre kurulan taşra teşkilatından meydana gelecek şekilde düzenlenir. Bağlı kuruluşların taşra teşkilatı; bölge, il ve ilçe kuruluşları şeklinde veya doğrudan kendine bağlı olarak kurulabilir . Bakanlık merkez teşkilatından ayrı konumlarına karşın, genellikle ayrı kamu tüzel kişiliğine sahip değildirler. Ancak istisnai de olsa, ayrı kamu tüzel kişiliğine sahip bağlı kuruluşlar da bulunmaktadır. Orman ve Su İşleri Bakanlığının bağlı kuruluşu Orman Genel Müdürlüğü ve DSİ)

KALKINMA BAKANLIĞINA BAĞLI KURULUŞ TÜİK MALİYE BAKANLIĞINA BAĞLI KURULUŞLAR Gelir İdaresi Başkanlığı Milli Piyango idaresi başkanlığı, (Özel Bütçe) Kefalet sandığı Başkanlığı (Özel Bütçe) Orman ve Su İşleri Bakanlığına Bağlı BAĞLI KURULUŞLAR Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü ( DSİ ) (Özel Bütçe-Ayrı Tüz Kiş, 26 Bölge Müdürlüğü) Orman Genel Müdürlüğü ( OGM ) (Özel Bütçe, Ayrı tüzel Kişilik) Meteoroloji Genel Müdürlüğü

Bakanlık İlgili Kuruluşları: Özel kanun veya statü ile kurulan, KİT ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müessese ortaklık ve iştirakleri veya özel hukuki, mali ve idari statüye tabi, hizmet bakımından yerinden yönetim kuruluşları şeklinde düzenlenir. Bu kuruluşların ilgili olduğu bakanlık bu Kanunun koyduğu usule göre belirlenir Hepsinin ayrı tüzel kişiliği vardır. Bağlı kuruluşların 1-2 si hariç ayrı tüz yokken, İlgili Kuruluşların hepsinin vardır. İlişkili” kuruluş terimi, ayrı bir kamu tüzel kişiliğine sahip DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURULUŞLAR (Rekabet Kurumu, EPDK, BDDK, SPK)

ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI TAŞRA TEŞKİLATI: (İL ya da Bölge): İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Enstitüsü (Ankara), Bunun Laboratuvarları (Adana, İstanbul, İzmir, Zonguldak). BAĞLI KURULUŞLAR: Devlet Personel Başkanlığı, ÇSB eğitim Arş Merk, Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Başkanlığı. İlgili Kuruluşlar: SGK Başkanlığı, Türkiye İş Kurumu, TODAİE, Mesleki Yeterlilik Kurumu.

Müsteşar, bakanlıktaki en üst düzey memurdur Müsteşar, bakanlıktaki en üst düzey memurdur. Fiilen siyasi görevler de icra etse, hukuken tam olarak memur statüsündedir MÜŞAVİR İSE DANIŞMANDIR, MEMUR SAYILMAZ,

KİT’ler, genel olarak, “sermayesinin tamamı veya yarısından fazlası doğrudan ya da dolaylı olarak devlete ait olan, sadece kâr amacıyla değil, kamu hizmeti ve sosyal amaçlar için de kurulmuş, tüzel kişiliğe sahip, endüstriyel ve ticari nitelik taşıyan kuruluşlar” olarak tanımlanabilir. KİTLER: KİK VE İDT OLARAK İKİYE AYRILIR KİK (Posta, DHMİ gibi hizmet) İDT ‘de (Ziraat bankası vb.) MÜESSESE: Sermayesinin tamamı bir KİT veya kamu iktisadi kuruluşuna ait olup, ona bağlı işletme veya işletmeler topluluğudur. BAĞLI ORTAKLIK: Sermayesinin %50’sinden fazlası KİT veya kamu iktisadi kuruluşuna ait işletme veya işletmeler topluluğundan oluşan anonim şirkettir. İŞTİRAK: KİT veya kamu iktisadi kuruluşlarının veya bağlı ortaklıklarının, sermayelerinin en az %15, en çok %50’sine sahip bulundukları anonim şirkettir. İŞLETME: Müesseselerin ve bağlı ortaklıkların mal ve hizmet üreten fabrika ve diğer birimlerdir.

YÖNETİM KURULU GENEL MÜDÜR MÜESESESELER BAĞLI ORTAKLIKLAR İŞTİRAKLER

BİR KİT ÖRNEĞİ, DAHA DOĞRUSU İDT Elektrik Üretim A.Ş. Genel MüdüRLÜĞÜ ( EÜAŞ) Enerji ve Tabi kaynaklar Bakanlığına İlgili Kuruluş

Elektrik Üretim A.Ş.’ye Bağlı Ortaklıklar yer almaktadır. Bu Kurumlarda devlet payı en %51 olmalıdır..

Yine EÜAŞ’ ait iştirakler ise şunlardır. Birecik Barajı ve Hidroelektrik Santrali Tesis ve İşletme A.Ş. (kamu Payı %30) NUR-TEK Elektrik Santralleri Tesis İşletme A.Ş. (kamu Payı %30)

Düzenleyici ve Denetleyici Kuruluşlar Sosyal Güvenlik Kurumları Genel Yönetim Merkezi yönetim Genel Bütçe Özel Bütçe Düzenleyici ve Denetleyici Kuruluşlar Sosyal Güvenlik Kurumları Mahalli İdareler

Genel bütçe; Devlet tüzel kişiliğine dahil olan ve 5018 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerinin bütçesidir. Örnek: Türkiye Büyük Millet Meclisi Anayasa Mahkemesi Ekonomi Bakanlığı Diyanet İşleri Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığ

Özel bütçe; Bir bakanlığa bağlı veya ilgili olarak belirli bir kamu hizmetini yürütmek üzere kurulan, gelir tahsis edilen, bu gelirlerden harcama yapma yetkisi verilen, kuruluş ve çalışma esasları özel kanunla düzenlenen ve 5018 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı cetvelde yer alan her bir kamu idaresinin bütçesidir. Örnek: Yükseköğretim Kurulu ÖSYM İstanbul Üniversitesi Savunma Sanayi Müsteşarlığı

Düzenleyici ve denetleyici kurum bütçesi; Özel kanunlarla kurul, kurum veya üst kurul şeklinde teşkilatlanan ve 5018 sayılı Kanuna ekli (III) sayılı cetvelde yer alan her bir düzenleyici ve denetleyici kurumun bütçesidir. Örnek: Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Sermaye Piyasası Kurulu Kamu İhale Kurumu Rekabet Kurumu

Sosyal Güvenlik Kurumları: Sosyal güvenlik hizmeti sunmak üzere, kanunla kurulan ve 5018 sayılı Kanuna ekli (IV) sayılı cetvelde yer alan her bir kamu idaresinin bütçesidir. Kurumlar: 1-Sosyal Güvenlik Kurumu 2- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü

Mahalli İdareler Bütçesi: Mahallî idare kapsamındaki kamu idarelerinin mali yıl içindeki  gelir ve gider tahminlerini gösterir, gelirlerin toplanmasına ve harcamaların yapılmasına izin verir. İl özel idaresi, belediye, bağlı idare ve mahalli idare birlikleri

Tüm gelir ve giderler gayri safi olarak bütçelerde gösterilir. Bütçe, kamu malî işlemlerinin kapsamlı ve saydam bir şekilde görünmesini sağlar. Tüm gelir ve giderler gayri safi olarak bütçelerde gösterilir. Belirli gelirlerin belirli giderlere tahsis edilmemesi esastır. Bütçe gelir ve gider tahminleri ile uygulama sonuçlarının raporlanmasında açıklık, doğruluk ve malî saydamlık esas alınır. Kamu idarelerinin tüm gelir ve giderleri bütçelerinde gösterilir. Bütçeler, Fonksiyonel, Ekonomik ve Analitik olarak sınıflandırılır. Genel bütçe gelir teklifi Maliye Bakanlığınca, diğer bütçelerin gelir teklifleri ilgili idarelerce hazırlanır. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar, bütçelerini üç yıllık bütçeleme anlayışı, stratejik planları ve performans hedefleri ile kurumsal, işlevsel ve ekonomik sınıflandırma sistemine göre hazırlarlar

5018 sayılı Kanun’un 21. maddesi: ‘Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçeleri arasındaki ödenek aktarmaları kanunla yapılır Kamu idareleri, bütçelerinde yer alan ödeneklerin üzerinde harcama yapamaz. Bütçeyle verilen ödenekler, tahsis edildikleri amaçlar doğrultusunda kullanılır. Ancak, ait olduğu malî yılda ödenemeyen ve emanet hesabına alınamayan zamanaşımına uğramamış geçen yıllar borçları ile ilama bağlı borçlar, ilgili kamu idaresinin cari yıl bütçesinden ödenir. Cari yılda kullanılmayan ödenekler yıl sonunda iptal edilir