PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
.Her evin bir kaç girişi var .Her ev yüksek bahçe duvarları ile çevrili..Mahalle çevresi de yüksek duvarlarla çevrili. Duvarlar, düşmanlardan korunmak.
HAZIRLAYAN:Bengisu Kuzey Ceren Arım
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
TÜRKİYE’DE KIR YERLEŞMELERİ
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
Tamamı insanoğlu tarafından inşa edilmiş, olağanüst yapıtlardır
HİTİTLER · M.Ö 2000 yıllarında Anadolu’ya gelerek Kızılırmak çevresinde devlet kurmuşlardır. · Başkentleri Hattuşaş ( Boğazköy) şehridir. Çorum yakınlarındadır.
(Terracotta Army).
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
Medeniyetlerin kesişim noktası
İlk Türk Devletlerinde Sanat
İRAN UYGARLIĞI.
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
HAZIRLAYAN: Eren Arım, Yusuf Şahin
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
ÇİNİN DÜNYA ÜZERİNDE Kİ YERİ
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı... Feridun ÖZHAN
KOLZA.
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
Dünyanın Yedi Harikası
BUDİZM GÜNÜMÜZDE YAŞAYAN DİNLERİ TANIYALIM
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
ÇİN MEDENİYETİ.
BİZANS MİMARLIĞI.
‘ORDUNUN VAZGEÇİLMEZ BUZDOLABI’. Orta ve özellikle Doğu Karadeniz bölgesine özgü, tepesinde teker bulunan 1,5-2 metre yüksekliğindeki kazıkların üstüne.
Ülkemizin Güzel Yerleri
UYGURLAR.
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
TOKAT Tokat,uygarlıkların merkezi olan Anadolu' da, zengin doğal kaynakları, jeostratejik konumu nedeni ile, beyliklerin, devletlerin ve imparatorlukların.
DİNLERDE İBADET YERLERİ
SULTAN AHMET CAMİİ.
Dünya, Güneş ve Ay.
MEZOPOTAMYA UYGARLIKLARI
Yakutiye Medresesi - Erzurum
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
HALK MİMARİSİ.
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
İSTANBUL İSTANBUL.
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
GÖÇEBE EV: ÜÇGEN ÇATILI EV: ÇİM EV: İNUİT EV: ÜÇGEN EV: ARI KOVANI EV: NAVAJO EVİ: İFUGAO EVİ: MAĞARA EVİ: ATIK EV: YAYLA EVİ: ALP EVİ: GÖL EVİ: SU.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
UYGUR DEVLETI ( ). Uygurlar, Asya Hun Devleti’ne bağlı olarak Orhun ve Selenga nehirleri kıyılarında yaşamışlardır. II. Kök Türk Devleti’nin son.
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
ÇİN HALK CUMHURİYETİ. Başkenti: Pekin Çin Halk Cumhuriyeti, yüzölçümü itibariyle dünyanın üçüncü, nüfus itibariyle en büyük ülke. Güney Doğu Asya'da.
Sunum transkripti:

PAGODA EVLERI

ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT ALANLARıNDA DA BÜYÜK AŞAMA KAYDEDILMIŞTIR. TANG HANEDANıNA ÖZGÜ MIMARI, IHTIŞAMLı, DÜZENLI VE AÇıK ÖZELLIKLER TAŞıMıŞTıR.

ANTIK ÇIN MIMARI GRUBUNUN GENEL TASARıMı BU DÖNEMDE GÜNDEN GÜNE OLGUNLAŞMAYA BAŞLAMAKTADıR. O DÖNEMDE TANG HANEDANıNıN BAŞKENTI OLAN CHANG’AN (YANI BUGÜNKÜ XI’AN) VE YAZLıK BAŞKENT OLAN LUOYAN’DA GÖRKEMLI VE DAHA RASYONEL OLUŞUMLU SARAYLAR, IMPARATOR BAHÇELERI, DEVLET KONUTLARı INŞA EDILMIŞTIR.

DÜNYANıN EN BÜYÜK KENTI OLAN CHANG’AN KENTININ OLUŞUMU, ÇIN’IN ANTIK KENTLERI IÇINDE EN DÜZENLISI OLARAK KABUL EDILMIŞTIR. SON DERECE IHTIŞAMLı GÖRÜNEN KENTTE BULUNAN DAMING SARAYıNıN GÜNÜMÜZDE KORUNAN KALıNTıLARıNDAN ANLAŞıLDıĞıNA GÖRE BU SARAY, MING VE QING HANEDANLARı DÖNEMINE ÖZGÜ YASAK SARAY’ıN ÜÇ KATı BÜYÜKLÜKTEDIR.

SANAT VE YAPı TARZıNıN DENGELI BIR ŞEKILDE SAĞLANDıĞı TANG HANEDANıNDA INŞA EDILEN YAPıLARıN ÇATı KUBBESI, SÜTUN, DAM SÜTUNU GIBI MIMARI KıSıMLARı, FIZIK VE ESTETIĞIN MÜKEMMEL BIR ŞEKILDE KAYNAŞMALARıNıN ÜRÜNLERIDIR. WUTAI DAĞıNDA BULUNAN FUOGUANG TAPıNAĞı, GENIŞ, SADE, CIDDIYET UYANDıRıCı, DOĞAL OLUŞU VE AÇıK RENKLERIYLE, TANG HANEDANı YAPıLARı IÇINDE EN IYI ÖRNEĞI OLUŞTURUR.

BUNUN DıŞıNDA, TANG HANEDANı DÖNEMINDE INŞA EDILEN TAŞ VE TUĞLADAN YAPıLAN YAPıLARDA DA ÖNEMLI AŞAMA KAYDEDILMIŞTIR. BUDIST PAGODALARı TAŞ VE TUĞLALARLA YAPıLMıŞTıR. O DÖNEMDE INŞA EDILEN VE GÜNÜMÜZE KADAR KORUNAN XI’AN KENTINDE BULUNAN DAYAN PAGODASı VE XIAOYAN PAGODASı ILE YUNNAN EYALETINE BAĞLı DALI KENTINDEKI QIANXUN PAGODASı HEP TAŞ VE TUĞLADAN YAPıLMıŞTıR.

PAGODA EVININ ÖZELLIKLERI

SÜSLÜ SANAT ANLAYıŞı HINDISTAN’DA OLDUĞU GIBI ÇIN MIMARISINDE DE BULUNMAKTADıR. ÇIN MIMARISININ DIKDÖRTGEN (PAGODA) VE DAIRESEL PLANLARı (PEKIN'DEKI GÖK TAPıNAĞı) VARDıR. TAPıNAKLAR GENELLIKLE SET ÜZERINDEDIR VE IÇERIYE YALıN AYAK GIRILMEKTEDIR. HER KATTA SAÇAKLARı VARDıR. SAÇAKLARı SÜSLEMELIDIR VE SÜSLEMELER HANGI DININ TAPıNAĞı OLDUĞUNU GÖSTERMEKTEDIR

. MALZEME OLARAK ISE TUĞLA, SıRLı TUĞLA VE AHŞAP KULLANıLMAKTADıR. HINDISTAN’DAKI GIBI PAGODALARı VARDıR. PLASTIK SANATLARLA ILIŞKISI DıŞARıDAN DESTEKLEME VE MIMARIYE YAPıŞMA ÖZELLIĞI VARDıR. ÇIN MIMARISINDE SÜRREALIST SANAT ESERLERI BULUNMAKTADıR (EJDERHALAR GIBI HAYVAN KARıŞıMLARı). CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. KENT KAPıLARı SÜSLÜ HEYKELLERLE DONATıLMıŞTıR. CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. İÇ MEKÂNLARDA SARı, KıRMıZı, SIYAH GIBI ÇARPıCı RENKLER KULLANıLMıŞTıR. ANCAK HALKıN OTURDUĞU EVLERDE SÜSLEME YOKTUR. ÇIN’DE GENELDE ÇIFT EĞIMLI ÇATı VARDıR. YAZLıK VE KıŞLıK SARAYLARı VARDıR.

HINDISTAN’DAKI GIBI PAGODALARı VARDıR. PLASTIK SANATLARLA ILIŞKISI DıŞARıDAN DESTEKLEME VE MIMARIYE YAPıŞMA ÖZELLIĞI VARDıR. ÇIN MIMARISINDE SÜRREALIST SANAT ESERLERI BULUNMAKTADıR (EJDERHALAR GIBI HAYVAN KARıŞıMLARı). CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. KENT KAPıLARı SÜSLÜ HEYKELLERLE DONATıLMıŞTıR. CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. İÇ MEKÂNLARDA SARı, KıRMıZı, SIYAH GIBI ÇARPıCı RENKLER KULLANıLMıŞTıR. ANCAK HALKıN OTURDUĞU EVLERDE SÜSLEME YOKTUR. ÇIN’DE GENELDE ÇIFT EĞIMLI ÇATı VARDıR. YAZLıK VE KıŞLıK SARAYLARı VARDıR

BAZEN YUVARLAK, FAKAT GENELLIKLE DÖRT YADA DAHA FAZLA KENARLı BIR TEMEL ÜZERINE OTURTULAN YAPı, DARALARAK YÜKSELIR. KULENIN ORTASıNDA UZUN BIR SÜTUN VARDıR. YERDEN BAŞLAYıP ÇATıYA KADAR UZANAN BU DIREK YERYÜZÜNÜN MERKEZINI GÖKYÜZÜNE BAĞLAYAN EKSENI SEMBOLIZE EDER.

PAGODALARıNDA GENELDE DÖRT KÖŞEDE DÖRT SÜTUNA RASTLANıR, BU SÜTUNLAR ISE GÖĞÜ AYAKTA TUTAN DIREKLERI SEMBOLIZE EDER. BIR PAGODANıN KAT SAYıSı 5 ILE 13 ARASıNDA DEĞIŞIR. KATLAR DAIMA BIRBIRINDEN FARKLı BÜYÜKLÜKTEDIR. ÜZERLERINDE ÇEPEÇEVRE BIR SAÇAK BULUNAN BU KATLAR TANRıLARıN GÖK KATLARıNı TEMSIL EDER. PAGODALARıN DINDIN ALANıNDAKI ÖNEMI BUDABUDA `NUN KALıNTıLARıNıN KORUNDUĞ YERLER OLMASıNDAN IBARETTIR

HAZıRLAYAN ELIF GÖREN