1.Hafta: İTİKÂF ve CAMİ HİZMETİ,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Spor tesis işletmesi-2.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
EĞİTİMİN AMACI yılında derlenmeye başlayacak olan “Öüm Nedeni Belgesi”ni, Türkiye genelindeki tüm Hekimlere tanıtmak Belgenin doldurulması konusunda.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
NE YAPMAK İSTİYORUZ?  Günümüz şartları göz önünde bulundurularak hafızlık geleneğini sürdürmek.  Hafızlık eğitimini okul eğitimleri ile beraber yürütmek,
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 37 Öğrenci Sayısı : 1051 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı Sayısı :
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
SAHİ-DER YETİMLERİ MUHAFAZA VE İNSANİ YARDIM DERNEĞİ
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
BEYŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
GÖLCÜK İMAM HATİP ORTAOKULU
CEZA EVLERİNDE BÜYÜMEK ZORUNDA KALAN ÇOCUKLARA GERÇEK HAYATI TANITMA ÇALIŞMASI MERVE NUR ÜNER.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Fatih Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ BANDIRMA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
Hoş Geldiniz Sevgili Öğrenciler!
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

1.Hafta: İTİKÂF ve CAMİ HİZMETİ, 2.Hafta: AHİLİĞİN ÖZÜ (Mesleki Tanıtım) 3. Hafta: OKUMA KAMPI BİLGE KRAL ALİYA 4. Hafta: DENİZ KAMPI SİLİFKE 5. Hafta: YILDIZLARIN ALTINDA DOĞA KAMPI 6. Hafta: KÖY HAYATI 7. Hafta : BİLGE KRALA VEFA Balkan

Programın Tanımı; Uluslararası Mevlana Anadolu imam hatip lisesinde okuyan yerli öğrencilere yönelik, okul idaresi ve öğretmenleri tarafından uygulanan bir yaz gençlik programıdır. Programa 1 koordinatör, 30 öğrenci, 6 grup lideri olmak üzere en fazla 35-40 kişi için uygulanır.

Programın Amacı Hayata dokunmak programı; teknoloji ve modernizm ile birlikte, sanal duvarlar arasında kalan, sorumluluk alamayan, karar verme iradesi gösteremeyen ve hâsılı hayatın gerçekliği ile tanışmamış olan lise çağındaki gençlerimize yönelik bir yaz eğitim programıdır. Bu program 8 hafta farklı yaşam alanında uygulanarak, gençlerimizi hayatın gerçekleriyle buluşturmayı hedeflemektedir.

1.Hafta: İTİKÂF ve CAMİ HİZMETİ Faaliyet Gerçekleşeceği Alan; Konya merkezinde şehrin kenar mahallelerinde, itikâf ibadetine uygun il müftülüğünden 6 farklı cami talep edilecektir. İl müftülüğünün uygun gördüğü camilerde itikâf ibadeti gerçekleştirilecektir. Her bir camide 5 öğrenci ve 1 lider abi toplam 6 kişi itikâf yapacaktır. Gençlerimiz itikâf programında cemaatle birlikte namaz kılacaklar. Böylelikle caminin toplayıcı özelliğiyle kardeşlik ve ikram etme duyguları gelişecek. Camide devam eden mukabele, hatim programlarına katılarak manevi atmosferi teneffüs edecekler.

İtikâf süresince yapılacak günlük faaliyet programı şu şekilde olacaktır; Sahur yemeği Mukabele Sabah Namazı Dinlenme Cami Hizmeti (caminin süpürülmesi, Şadırvanın ve diğer eklentilerin temizlenmesi) Kitap okuma Öğle Namazı Sabah okunan kitabın müzakere edilmesi İkindi Namazı Mahalledeki gençlerle İftar Akşam Namazı Teravih Namazı Kalkış ve Gece Tefekkürü

2.Hafta: AHİLİĞİN ÖZÜ (Mesleki Tanıtım) Ahiliğin Özü haftasında gençlerimiz; marangoz, terzi, kasap, fırın, manav, berber, ayakkabı-kundura atölyesi, oto tamiri, bakkal gibi meslek alanlarında tespit edilen esnafların yanında bir haftalık iş ahlakı eğitimi alacaklardır. Gruplar her gün sabah evlerinden servisle alınarak işyerlerine bırakılacaklardır. İşyerinin durumuna göre en fazla 2 öğrenci bir işyerine bırakılacaktır. Bu durum bir hafta boyunca devam İş ahlakı ile ilgili belirlenecek ayet, hadis-i şerife veya güzel sözleri tablo şeklinde işyerinde görünecek yerlerine asarak, dürüstlük ve iş ahlakı konusunda farkındalık oluşmasına katkı sağlayacaklar..

3.Hafta: OKUMA KAMPI ‘BİLGE KRAL ALİYA’ Gençlerimiz, grupları ile birlikte bir haftalık okuma kampı yapacaklardır. Okuma kampında her bir grup bir evde kalacak olup öğle yemekleri hazır satın alma hizmeti ile karşılanacaktır. Kamp süresince Aliya İzzet Begoviç’in hayatını, fikirlerini ve kendine ait kitapları okuyup müzakere edeceklerdir.

4. Hafta: KÖY HAYATI Köy hayatı faaliyetimiz, Konya ilinin Beyşehir, Derbent, Karapınar, Altınekin, Emirgazi, Çumra gibi çiftçiliğin ve köy yaşamının hâkim olduğu ilçelere ait köylerde gerçekleşecektir. Her grup lider abisi ile birlikte, tespit edilen 6 farklı köyde bir hafta geçireceklerdir. Köy yaşamında bütün katılımcılar hayvan bakımı faaliyetlerinden; çobanlık, hayvanlara yem verilmesi, temizliklerinin yapılması, çiftçilik faaliyetlerinden; tarla ekimi, sulama, meyve ağaçlarının bakımı, ürün toplanması gibi faaliyetlere katılacaklardır. Bu faaliyetleri köyde yaşayan ailelerin rehberliğinde ve eşliğinde yapacaklardır.

5. Hafta: YILDIZLARIN ALTINDA BİR HAFTA DOĞA KAMPI Anamas Yaylasında 6 günlük çadır kampı yapacaklar. 30 kişilik grubumuz 5 öğrenciden oluşan 6 gruba ayrılır. Her grubun 1 abisi vardır. Bir de kamp sorumlusu abi vardır. Her gruba bir gün nöbet görevi verilir. Nöbet görevi; yemek hazırlamak, tertip düzeni sağlamak, kampın işlerini yapmaktır. Günlük programın uygulanmasından kamp yöneticisi lider sorumludur. • Sabah namazı • Tesbihat ve Kur’an - Meal • Spor (koşu, Kültürfizik) • Kahvaltı • Etkinlik - oyun • Öğle yemeği • Dinlenme • İkindi namazı • Akşam namazı - yemeği • Ateş başı - yatsı – yatış

6. Hafta ‘BİLGE KRAL ALİYA’YA VEFA’ Bosna-Hersek Saraybosna şehrinde tespit edilen 6 farklı köyde, köy camilerinde eğitimi gören çocuklarla tanışılacak. Onlarla beraber Bosna savaşı mağdurları ziyaret edilerek o bölgenin gençleriyle tanışılacak. Srebenitsa, Bosna-Sırp savaşında kaybettiğimiz kardeşlerimizin mezarları ziyaret edilecek.