LİSE KAYIT UYGULAMASI SINAV a b c d ADRESE DAYALI SİSTEM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
REHBERLİKVE ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMLERİ TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
MEHMET H İ KMET KA Ş ERC İ ORTAOKULU Aylin TORUN Aylin TORUN REHBER ÖĞRETMEN.
TEOG PUANI İLE LİSE TERCİH AŞAMALARI AYSEL ÖZMUTLU 24 KASIM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
TEOG.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ABDULLAH ACAR ortaokulu
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
FUAT SOYLU ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ MAHALLİ YERLEŞTİRME SİSTEMİ(MYS)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
LİSE KAYIT UYGULAMASI SINAV a b c d ADRESE DAYALI SİSTEM.
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAV SİSTEMİ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ BANDIRMA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ BANDIRMA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ uygulamasI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

LİSE KAYIT UYGULAMASI SINAV a b c d ADRESE DAYALI SİSTEM

Liseler iki gruba ayrılacaktır. 04 01 LİSELERE KAYIT Liseler iki gruba ayrılacaktır. Bir grup lise merkezi sınavla ülke genelinden öğrenci alan liseler, diğer grup eğitim bölgesinden adrese dayalı öğrenci alan liseler şeklinde dizayn edilecektir. Ülke genelinde öğrenci alacak liseler bakanlık tarafından belirlenecektir. Eğitim bölgeleri oluştururken bölgenin genel nüfus verileri, ortaokul öğrenci nüfusu, okulların türleri ve konumlar dikkate alınacaktır 02 03 8. sınıf öğrencilerinin isteğine bağlı olarak girebileceği bir sınav yapılacaktır. Sınavsız öğrenci alan liselere her ilde “Eğitim Bölgeleri” oluşturulacaktır. Sınav, okul müfredatını kapsayacak şekilde yapılacaktır. “Sözel Bölüm” ve “Sayısal Bölüm” olarak iki ayrı kitapçık ve iki ayrı optik cevap formu ile iki oturumda gerçekleştirilecek bu sınav, 75+60 = 135 dakika sürecektir. Sınavda 90 adet çoktan seçmeli soru yer alacaktır.

Adrese Bağlı Olarak Eğitim Bölgesiyle Öğrenci Alan Lise Sınavla Öğrenci Alan Liseler Fen Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi Proje Okulları Adrese Bağlı Olarak Eğitim Bölgesiyle Öğrenci Alan Lise Anadolu Lisesi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Anadolu İmam Hatip Lisesi Sınav ile öğrenci alacak olan liselerin listesi yayınlanmamıştır. Mayıs ayı itibarıyla okulların ismi ve kontenjanlarının ilan edilmesi bekleniyor.

Sınava girmek isteyen 8. sınıf öğrencileri için sınav; 90 Soru 135 dakika 1-Türkçe 20 Soru 2-Matematik 20 Soru 3-Fen ve Teknoloji 20 Soru 4-TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük 3 yanlış 1 doğruyu götürür 10 Soru Açık uçlu soru sorulmayacak 5-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 10 Soru Okul başarı puanı etkili olmayacak. 6-Yabancı Dil 10 Soru 8.Sınıf konularından sorulacak

“Sözel Bölüm” ve “Sayısal Bölüm” olarak iki ayrı kitapçık ve iki ayrı optik cevap formu ile iki oturumda gerçekleştirilecek bu sınav, 75+60 = 135 dakika sürecektir. Sınavda 90 adet çoktan seçmeli soru yer alacaktır. “Sözel Bölüm” Sayısal Bölüm 50 Soru 75 Dakika 40 Soru 60 Dakika

2 Haziran Cumartesi günü saat 10.00’da PZT SALI CRŞ PRŞ CUMA CMT PZR 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü internet sayfasında örnek sorular yayınlanmıştır.

Yeni Sistem İle İsteyen sınava girecek, sınava girmeyenler adrese dayalı sistemle yerleştirilecek. 8.Sınıf konularından sorulacak Özel okullar kendi sınavlarını yapmayacak. MEB’ in yapacağı sınavla öğrenci alacaklar. Her yıl “Haziran” ayının ilk hafta sonunda yapılacak ve yine Haziran’da sonuçlar ilan edilecektir. “Ek yerleştirme” yapılacaktır.

Başvurular Nasıl Olacak? Sınava Girenler Sınav İle Başvurular Nasıl Olacak? Önce sınav puanlarıyla girmek istedikleri okuldan 5 tercihte bulunacak Ardından adreslerinin bulunduğu eğitim bölgesinden 5 tercihte bulunacak Herkes aynı zamanda okul tercihinde bulunacak Tercihler e-okul sistemi üzerinden yapılacak Sınav puanı ile tercihlerine yerleşmezlerse, Adreslerine dayalı eğitim bölgelerinden yerleşeceklerdir.

Başvurular Nasıl Olacak? Öğrencilerin adrese dayalı eğitim bölgesi tercih ekranında, ikamet ettiği eğitim bölgesinde farklı okul türlerinden toplam 9 okul yer alacaktır. Öğrenciler kendilerine sunulan bu 9 okul arasında 5 tercih yapacaklardır. Listelerinde bulunan 9 okul bütün lise türlerini (Anadolu Lisesi, Anadolu Meslek Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi) kapsayacaktır Adrese Dayalı Başvurular Nasıl Olacak? Herkes aynı zamanda okul tercihinde bulunacak Adrese dayalı tercihlerinde tercih önceliği önemlidir. Tercihler e-okul sistemi üzerinden yapılacak Pansiyonlu okullarda yatak sayısı kadar kontenjan, il içinden farklı eğitim bölgelerinden tercihe açılacak. Bu, tercih ekranına yansıyacak. Tercihlerde pansiyona en uzak öğrenciler avantajlı olacaklardır. Öğrenciler kendilerine sunulan 9 okul arasından 5 tercih yapması istenecektir.

Nakil Sınavla öğrenci alan okullarda boşalan kontenjanlar doğrultusunda sınav puanına göre, sınavsız okullarda ise öğrenciler ikamet ettiği eğitim bölgesinde bulunan liselere nakil yapabileceklerdir Okul türleri arasında(Anadolu Lisesinden Meslek Lisesine, Meslek Lisesinden Anadolu Lisesine gibi) 10.sınıf sonuna kadar, ikamet ettiği eğitim bölgesi kriteri de göz önünde bulundurularak nakil işlemleri yapılabilir. TEOG sonucuna göre yerleşen yani halen liselerde eğitim almakta olan öğrenciler, yine o dönem yerleştikleri taban puana göre nakil başvurusunda bulunabilecektir. Mahallinde meslek lisesine kayıt yaptıran öğrenciler, 10. Sınıfın sonundan itibaren il genelinde spesifik bölümleri olan (Sağlık Meslek Lisesi, Gemicilik Meslek Lisesi vb) Meslek liselerine il genelinde tercihler doğrultusunda nakil yapabileceklerdir. Güzel Sanatlar Lisesi ve Spor Liseleri özel yetenek sınavı ile öğrenci alacak. Bunlar için ayrı bir kayıt süreci uygulanacak.

NASIL DERS ÇALIŞMALIYIM?

SINAVLARA PLANLI VE ETKİLİ HAZIRLANMAK AMAÇLARIMIZI BELİRLEYELİM Amaçlarımız kendimize uygun, gerçekçi olmalıdır. Amaçlarımız bize ait tüm kaynaklarımızı harekete geçirmelidir. Amaçlarımıza ulaşmaya çalışırken gösterdiğimiz çabalar ölçülebilir olmalıdır. Amaçlarımız, kişisel yeterliliğimizi artırmalıdır. Amaçlarımız bizi neyin beklediğine karar vermemize yardımcı olmalıdır. Amaçlarımız çalışmaya başlamamız için bizi motive etmelidir.

VERİMİ ARTIRMANIN YOLU *Zamanı Planlamak *Çalışma Ortamını Düzenlemek *Çalışma Sürelerini ve Aralıklarını Planlamak *Not Tutma *Aktif Dinleme *Özet Çıkarma *Hafızayı Güçlendirme *Güdülenme

ZAMAN YÖNETİMİ *Her bitirdiğimiz çalışmanın üstünü çizelim. Yapmayı tasarladıklarımız bitince kendimizi ödüllendirelim. Bitmediyse kendimize bir not yazalım ve uygun zamanda bu çalışmayı da bitirelim *En azından bir adım atalım. Bir kez başlayınca yol almak daha kolay olur. “Başlamak bitirmenin yarısıdır”. *Motivasyonumuzu düşürmememiz için programımızda yapabileceğimizden fazla etkinlik sıralamayalım *Yatmadan önce bir sonraki gün için neler yapacağımızı tasarlayalım. *Anımsamamız için not kağıtları, renkli kalemler kullanarak konuyu görsel olarak çekici ve eğlenceli hale getirelim. *Hiçbir şey yapmak istemiyorsak ve hayallere dalıyorsak yalnızca oturup ve bir duvara bakalım, bir zaman sonra zaten sıkılır ve işimize geri döneriz.

Önceliklerimizi doğru belirleyelim Önceliklerimizi doğru belirleyelim. Etkili olmadığını düşündüğümüz zaman izlediğimiz yolu değiştirebiliriz. Çalışırken kendimize, dış etkenlere (telefon, televizyon, bilgisayar vb.) kapalı olduğumuz belirli bir zaman dilimi ayıralım. Göreceğiz ki, bu zaman diliminde kesintiye uğramadan yapabileceğimiz çok şey olacak. Yinelemek durumunda olduğumuz etkinliklerimiz için önceden belirlediğimiz zamanları kullanalım. Örneğin alışveriş yapılacaksa alışveriş merkezlerinin daha boş bir saatini tercih edelim. Farklı uyaranların ilgimizi dağıtmaması için masamızda sadece çalışacağımız derse ait araç- gereçler olmalıdır. Hızlı okumayı öğrenelim. İlgilenme isteğimizin azalmaması için öncelik taşıyan ödev ve projelerimizi ertelemeyelim.

ÇALIŞMA SÜRELERİNİN VE ARALIKLARININ PLANLANMASI 10-15 dakika ara zamanı daha etkin kullanırız. 45 dakika çalışma Bu şekilde çalışmak konuları daha iyi hatırlamamızı sağlar.

NOT TUTMA ÖZET ÇIKARMA Konuları kendi cümlelerimizle özet haline getirip çalıştığımızda hatırlamamamız kolaylaşır. Kitaplardaki bölüm/ünite sonlarındaki özetleri okuma alışkanlığı edinerek, metin ile özeti karşılaştırarak bu konudaki becerimizi geliştirebiliriz. Not Tutmada En Önemli Nokta; Anlatılanların Önemli Kısımlarını Kendi Cümlelerimizle Yazmaktır.

AKTİF DİNLEME İyi bir dinleyici olabilmemiz için; Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünüp dersi dikkatle dinleyelim. Duygularımız ile değil aklımız ile dinleyelim. Eğer konuşmacı ile aynı fikirde değilsek soru soralım ve dinlemeye devam edelim. Verilen örneklerin olayları nasıl desteklediğine dikkat edelim. Dışardan gelen uyarıcılarla ilgilenmeyelim.

İlham gelmesini bekleyen var mı? İlham yapılmak istenen davranışlar için gelir. Biliyor muydunuz?

GÜDÜLENME Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum. Kitabımı açıyorum ve kitaba bakarak öylece duruyorum. Bilmiyorum neden bir türlü dersin başına oturamıyorum. Yani bunu yapmak şart mı? Şimdi bu sınavı yapamazsam aileme ne derim? Herkes ders çalış dediği için çalışmak istemiyorum. İçimden güçlü bir istek gelmiyor ya da bazen çok istememe rağmen eve gidince vazgeçiyorum.

Ders çalışma isteğini sadece kendimiz oluşturabiliriz *Ders çalışma isteğini sadece kendimiz oluşturabiliriz. Ailemiz, öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımız bu çalışma için beklediğimiz isteği bize hazırlayamaz. Kendi seçimlerimiz, öncelikle inanarak oluşturduğumuz amaçlarımız motivasyonumuzu sağlayacaktır. *Motivasyonumuz azaldığı zaman ulaşmak istediğimiz hedefi tekrar ayrıntılı şekilde hayal edelim. Ne için emek gösterdiğimizi hatırlamak çalışmaya hevesle geri dönmemize yardımcı olabilir.

SINAV KAYGISI Sınav kaygısı; Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu durumuna sınav kaygısı diyoruz.   Sınav kaygısı; öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olur başarının düşmesine yol açar.

Kaygının normal seviyesi bizi çalışmaya motive ederken çok fazlası bizde yukarıda saydığımız durumlara sebep olur. Bu kaygıyı azaltmak için basit çözüm yöntemlerine sahibiz. İsterseniz şimdi bu yöntemleri inceleyelim.

OLUMSUZ DÜŞÜNCELERLE BAŞA ÇIKMAK

OLUMLU ve GERÇEKÇİ DÜŞÜNCELER OLUŞTURULMALI Olumlu ve gerçekçi düşünceler oluşturmaya çalışın; Sonuç her ne olursa olsun ailem beni seviyor. Bu sınavda başarılı olacağım. Elimden geleni yapacağım. Kendi geleceğimi şekillendirebilirim. Risk alabilirim, kendime güveniyorum. Yaşadığım her an kıymetli ve ben bunun farkındayım. Hedeflerimi ve rüyalarımı gerçekleştirmek için mükemmel yaştayım. Bunun üstesinden gelebilirim.

BAŞARI Aslında Olan İnsanların Zannettiği

PEKİ SİZ BUGÜN HANGİ BASAMAKTASINIZ ? BAŞARDIM BAŞARACAĞIM BAŞARABİLİRİM DENEYECEĞİM NASIL BAŞARABİLİRİM? BAŞARMAK İSTİYORUM BAŞARAMAM BAŞARAMAYACAĞIM PEKİ SİZ BUGÜN HANGİ BASAMAKTASINIZ ?