MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Advertisements

Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
METAL TEKNOLOJİSİ ALANI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
Bu Slayt Bodrum esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
ARHAVİ ORHAN YÜCEL KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
ve MESLEKLER konusunda geleceğinizi etkileyecek
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
OSMANGAZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)
Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP TÜRKİYE MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Bu Slayt Çarşamba esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
MUHASEBE VE FİNANS ÜMİT KÖSE Ö NSÖZ bu slaytta anlatılmak istenen bu alan üzerinde neler yapılabilir faydaları nelerdir Hayatımıza.
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİNİTANIYALIM
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Meslekİ ve teknİk ortaöğretİm sİstemİ
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki Tarih ve sayılı yazıda yer alan açıklAmaların.
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı ARALIK-2017, ANKARA

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ARALIK-2017, ANKARA

-ÇIRAKLIK EĞİTİMİNİN ZORUNLU EĞİTİME ALINMASI SUNUM İÇERİĞİ -ÇIRAKLIK EĞİTİMİNİN ZORUNLU EĞİTİME ALINMASI -MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI -UYGULAMAYA İLİŞKİN İZLEME VE DEĞERLENDİRME

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİNİN ZORUNLU EĞİTİME ALINMASI 02.12.2016 tarihli ve 6764 sayılı “Millî Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” kapsamında çıraklık eğitimi zorunlu eğitim kapsamına alınmıştır.

MEM PROGRAM GELİŞTİRME SÜREÇLERİ 28 Aralık 2016 tarihinde Yapılan 28 inci Mesleki Eğitim Kurulu’nda 27 alan 141 dal programlarının mesleki eğitim merkezlerinde uygulanması kararı alınmıştır. Mesleki ve teknik Anadolu liselerinde Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı Kurul Kararı uygulamaya konulan öğretim programları ile mesleki eğitim merkezi programlarının uyumlaştırma çalışması yapılmıştır.

PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI ALANLA İLİŞİĞİ OLMAYAN DALLAR Mesleki ve teknik Anadolu liselerinde uygulanan 27 alan 118 dala ait öğretim programları mesleki eğitim merkezi programları ile uyumlaştırılma çalışmaları tamamlanmıştır. Sadece mesleki eğitim merkezlerinde uygulanmak üzere 23 dal öğretim programı hazırlanmıştır. ALANLA İLİŞİĞİ OLMAYAN DALLAR 1 Oto Döşemeciliği 2 Kesim 3 Et ve Et Ürünleri İşlemeciliği 4 Kâğıt Üretimi 5 Vitrin Kuyumculuğu 6 Anahtarcılık ve Çilingirlik 7 Saat Tamirciliği 8 Avizecilik 9 Karosercilik 10 Metal Levha İşlemeciliği 11 Sac İşleri 12 Reklam Tabelacılığı 13 Dizel Motorları Yakıt Pompası ve Enjektör Ayarcılığı 14 Motorlu Araçlar LPG Sistemleri Bakım ve Onarımcılığı 15 Motosiklet Tamirciliği 16 Otomotiv Elektrikçiliği 17 Otomotiv Mekanikerliği 18 Otomotiv Motor Yenileştirmeciliği 19 Ön Düzen Ayarcılığı ve Lastikçilik 20 Fırıncılık 21 Kantin İşletmeciliği 22 Metal Yüzey Boyama 23 Tekstil Ürünleri ve Halı Temizleme DAL SIRA NO ALAN VE DAL İSİMLERİ 1 MOBİLYA VE İÇ MEKÂN TASARIMI Ahşap Doğrama Teknolojisi 2 Mobilya İskeleti ve Döşemesi 3 Mobilya Süsleme Sanatları 4 İç Mekân ve Mobilya Teknolojisi AYAKKABI VE SARACİYE TEKNOLOJİSİ 5 Ayakkabı Modelistliği 6 Ayakkabı Üretimi 7 Saraciye Üretimi 8 Saraciye Modelistliği TARIM 9 Bahçe Bitkiler 10 Tarla Bitkileri 11 Peyzaj 12 Süs Bitkileri 13 Tarım Alet ve Makineleri

PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ Mesleki Eğitim Merkezleri haftalık ders çizelgelerinde; Ortak Dersler Alan dal dersleri Alan Ortak Dersleri Dal Dersleri Seçmeli Dersler İşletmelerde Mesleki Eğitim kısımları yer almaktadır.

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ Mesleki Eğitim Merkezleri haftalık ders çizelgelerinde; Ortak Dersler; Türk Dili ve Edebiyatı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Matematik dersleri yer almaktadır. Söz konusu dersler tüm ortaöğretim okullarında uygulanan , ortak genel kültür kazandırmaya ve mesleği desteklemeye yönelik derslerdir. Söz konusu dersler Mesleki Açık Lise eğitiminde ayrıca muafiyet sağlayacaktır. Alan dal dersleri, Alan Ortak Dersleri ve Dal Dersleri olarak ayrılmaktadır. 9 ve 10 uncu sınıfta alana ait ortak dersler yer almaktadır. 11 ve 12 inci sınıfta ise mesleğe özgü dal dersleri yer almaktadır. Seçmeli Dersler; Öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda seçebilecekleri derslerdir. Seçmeli dersler haftalık ders çizelgesi ekinde tablo olarak verilmiştir. İşletmelerde Mesleki Eğitim; 4 yıllık eğitim süresi boyunca haftalık 32 saat olarak işyerinde alınan eğitim olarak planlanmıştır. Söz konusu dersler ve içerikleri Alan/dala ait çerçeve öğretim programında ayrıntılı olarak verilmiştir.

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI Mesleki Eğitim Merkezleri Çerçeve Öğretim Programında; PROGRAMLA İLGİLİ GENEL BİLGİLER PROGRAMIN HEDEFLERİ PROGRAMIN SÜRESİ REFERANS DOKÜMANLAR VE DAYANAKLAR BELGELENDİRME DALLARA AİT HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ PROGRAMIN UYGULANMASINA YÖNELİK AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME PROGRAMDA AMAÇLANAN ÖĞRENME KAZANIMLARI PROGRAMDA YER ALAN DERSLER, İÇERİKLERİ VE KAZANIMLARI yer almaktadır.

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI Mesleki Eğitim Merkezleri Çerçeve Öğretim Programında; PROGRAMLA İLGİLİ GENEL BİLGİLER; Öğretim programının hazırlama amacı, süreci ve hazırlanan dokümanlar hakkında bilgi verilmektedir. PROGRAMIN HEDEFLERİ; Öğretim programındaki alan/dallara ait bilgi, beceri ve yetkinlikler ile öğrencilerin kazanımlarına yer verilmektedir. PROGRAMIN SÜRESİ: Programın süresinin 4 yıl olarak planlandığı yer almaktadır. REFERANS DOKÜMANLAR VE DAYANAKLAR Programın hazırlanması sürecinde kullanılan referans dokümanlar ve mevzuat bilgisi yer almaktadır. BELGELENDİRME 11. Sınıf sonunda Kalfalık ve 12 . Sınıf sonunda Ustalık belgesi verileceği bilgisi yer almaktadır.

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI PROGRAMIN UYGULANMASINA YÖNELİK AÇIKLAMALAR; Programın yapısı, amaç ve hedefleri, tasarımı, derslerin uygulanmasına ait açıklamalar ve toplam öğrenme süreleri, İşletmelerde mesleki eğitim uygulaması, süreci ve başarım durumu, Zümre öğretmenler kurulunca yapılacak işlemler, Programın uygulamasında iş sağlığı ve güvenliğine yönelik yapılması gerekenler, Değerler eğitimine yönelik programların uygulanması sürecinde yapılması gerekenler, Ortak derslerin nasıl ve ne şekilde uygulanacağına yönelik açıklamalar, yer almaktadır.

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME; Programda yer alan dersler, derslere ait modüller ile modüllerde yer alan bilgi, beceri ve kazanımların ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve tekniklere yönelik açıklamalar yer almaktadır. PROGRAMDA AMAÇLANAN ÖĞRENME KAZANIMLARI Alan Ortak Kazanımları, Dallara Ait Kazanımlar, yer almaktadır. DERSLER Alan Ortak Dersleri, Dal Dersleri, derslere ait modüller, derslerin ve modüllerin süreleri, kazanımları, seçmeli derslere ait açıklamalar yer almaktadır.

İZLEME VE DEĞERLENDİRME MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI VE HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Mesleki Eğitim Merkezlerinde uygulanan çerçeve öğretim programları ve haftalık ders çizelgelerinin sektörün talep ettiği iş piyasası ihtiyaçları gözetilerek güncellenmesi amacıyla sektör, sivil toplum kuruluşları, diğer ilgili kurum/kuruluşlar ile uygulayıcılar tarafından değerlendirilmesine ve geri bildirimde bulunulmasına ihtiyaç duyulmuştur. Bu kapsamda mesleki eğitim merkezlerinde uygulanan alan/dal programlarının incelenerek yazı ekinde gönderilen komisyon çalışma raporunda görüş ve önerilerin bildirilmesine ihtiyaç duyulmuştur. Her alan/dal öğretim programı ve haftalık ders çizelgesi için oluşturulacak olan komisyon çalışma raporlarında yer alan soruların değerlendirmesinin yapılarak görüş ve önerilerin yazılması, ilave görüş ve öneri bulunmaması halinde ise ‘’Komisyonumuzca uygun görülmüştür’’ ibaresinin yazılması gerekmektedir.

İZLEME VE DEĞERLENDİRME MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI VE HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Ülkemizin kalkınması ve hedeflerine doğru kararlı adımlarla yürümesinin sağlanması için mesleki ve teknik eğitim önemi tartışılmaz bir gerçektir. Bu kapsamda ülkemizin ihtiyaç duyduğu ve duyacağı nitelikli meslek elemanlarının yetiştirilmesi, mesleki eğitimin kalitesinin daha da artırılması için; Uygulayıcıların, sektörün, sivil toplum kuruluşları ile diğer ilgili kurum/kuruluşların görüş ve önerileri önem kazanmaktadır. Katılım ve katkılarınız için teşekkür ederiz…

ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Haftalık ders çizelgelerini ve çerçeve öğretim programlarını inceleyerek komisyon değerlendirme raporundaki soruları yanıtlayınız. HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMLARI KOMİSYON DEĞERLENDİRME RAPORU