BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
fiedler’ın durumsallık kuramı
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Liderlik Lider Nedir? Lider Nereden gelir? Yönetici? Lider? Etkileme
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
TUTUM VE ALGILAR.
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Liderlik Yaklaşımları 1. ÖZELLİK YAKLAŞIMLARI 2.DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR - OHIO STATE ARAŞTIRMALARI - MİCHIGAN ARAŞTIRMALARI 3. DURUMSAL YAKLAŞIMLAR Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Durumsal Yaklaşımlar Durumsal liderlik kuramları liderin ortaya çıkmasını sağlayan çevresel faktörleri ön plana çıkarmıştır. Durumsal faktörler bir kişinin belirli bir durumda veya çevrede lider; başka bir çevre veya durumda ise izleyici olabileceğini konu edinir. Durumsal yaklaşıma göre kişinin lider olmasını sağlayan çevresel faktörlerdir. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Fiedler’in Kuramı Liderin kişilik özellikleri ve içinde bulunulan durumu, hem de tüm bunların liderin etkililiğini nasıl etkilediği belirlemeye çalışmıştır. Böylece liderliğe ilişkin iki önemli soruya cevap aranmıştır. niçin belirli bir durumda benzer, hatta hemen hemen aynı özelliklere sahip liderlerden biri etkiliyken; diğeri etkili olamamaktadır? niçin belirli bir durumda etkili olan lider, bir başka durumda etkili olamamaktadır? Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Liderlik Biçimi Fiedler, iş ve ilişki merkezle olmak üzere iki türlü liderlik biçimi belirlemiştir. Fiedler liderlik biçiminin süreklilik arz ettiğini belirterek, liderlik biçiminin kolaylıkla değiştirilemeyeceğini söylemiştir. Göreve (iş) yönelik liderlik davranışı gösteren yöneticiler kişisel ilişkiler ve sorunlarla pek fazla ilgilenmezler. İlişkilere yönelik yöneticiler için kişisel kalite ve grup iklimi verimlilikten daha önemlidir. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Durumsal Faktörler Başarıyı etkileyen durumsal değişkenler ise üç grup altında incelenmektedir: (1) grup atmosferi (lider-izleyen ilişkisi), (2) görevin niteliği (3) liderin sahip olduğu yetkiler (makam gücü). Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Grup Atmosferi Grup atmosferi liderin grup tarafından kabul edilmesidir. Lideri kabul eden ve ona sadık olan üyeler kendilerini görevlerine vererek işlerini en iyi bir şekilde gerçekleştirmeye çalışırlar. Liderle üyeler birbiriyle iyi geçinirlerse bölünme ve çatışmalar azalır. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Görevin niteliği Görevin içeriğine göre bir iş, rutin nitelikte veya karmaşık niteliktedir. Basitlik veya karmaşıklık görevin yapılanma derecesini gösterir. Basit işler açık bir biçimde kolaylıkla tanımlanabilen hedeflere sahiptir. Diğer taraftan karmaşık işlerin prosedürleri ayrıntılı ve değişkendir. Lider bu işlerin nasıl yapılacağını ve yapılması gerektiğini tam olarak bilmeyebilir. Bu işler için somut hedef ve amaçlar belirlemek zordur. Belirli bir amacın gerçekleştirilmesi için birden fazla yol ve yöntem var olabilir. Görevin başarılması sadece ‘rakamsal’ bir olay değildir. Kalite veya nitelik çok farklı olabilir. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Pozisyonun Gücü Pozisyonun gücü, lidere verilen yetkinin şeklini tanımlar. Bu yetki müdür veya genel müdür olarak atanmak suretiyle veriler ‘resmi bir yetki’ midir? Yoksa liderin kendisini üyelere sevdirerek elde ettiği informal bir güç müdür? Veya liderin kendi alanında çok bilgili ve yetenekli olmasıyla elde ettiği bir güç müdür? Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Kavramsal Yetenek Kuramı Fiedler liderin zeka düzeyinin belirli koşullar altında farklılaşabileceği savını ileri sürdürmüş. Bu koşullar; grubu yönetmesi grubun desteğini sağlamış olması stressiz bir ortamda çalışması görevin entelektüel bir çabayı gerektirmesidir. Yukarıdaki koşullarda zeki liderler çok daha iyi eylem planları etkili stratejiler geliştirebilirler. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

4. Paul Hersey ve Kenneth Blanchard’ın Koşulsallık Yaklaşımı yüksek M4 Katılan Kabiliyeti var ve aynı zamanda istekli. Görevi yöneticisinin istediği gibi yapmak istiyor M4 M2 Satan Kabiliyeti var fakat sorumluluk üstlenmek istemiyor M3 Devreden :Kabiliyeti yok, fakat sorumluluk üstlenmek istiyor M1 Söyleyen: Kabiliyeti yok ve sorumluluk üstlenmek istemiyor M1 düşük yüksek Göreve duyulan ilgi Lidere bağlılık Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Lider ne yapmalı? Söyleyen: Bu tür astlarla ilgilenmek için direktif verici liderlik modeli uygundur. Lider rolü ve işi tanımlar ve üyeye ne yapacağını, nasıl yapacağı talimatını verir. Satan: Bu tür astlara karşı liderin yönlendirici ve destekleyici bir tutum takınması gerekir. Katılan: Kararlar üyelerle paylaşılır. İşleri kolaylaştırma ve iletişim çok önemlidir. Devreden: Göreve olan ilgisi ve yöneticiye olan bağlılığı düşük olan kişilere çok az yönlendirme ve çok az destek verilir. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

4.Yol-Amaç Kuramı (Robert House Bu yaklaşımda liderin astları amaçlarına ulaştırması önemlidir. Astlar, liderin ortaya koyduğu amacı yakın zamanda veya gelecekte gerçekleştireceğine inanırlarsa benimserler. Lider astlara amaca ulaşmak için yol göstermeli astların önünü açmalıdır. Liderin başlıca fonksiyonu üyelerin beklentilerini yükseltmek, beklentilerine ulaşabilmeleri için uygun araçlar sağlamaktır. Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL Lider üyeleri veya astlarını isteklendirme işlevini aşağıdaki şekillerde gerçekleştirebilir: Amaca ulaşan personelin kazançlarını artırma Kazanca giden yolları açıklığa kavuşturma Amaca ulaşılmasını engelleyen pürüzleri, aksaklıkları ortadan kaldırma, Astların tatminini artıracak fırsatlar yaratma ve bu fırsatları artırma, Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL

Liderlik kuramlarının karşılaştırılması Karşılaştırma ölçütleri Fiedler'in Yaklaşımı House'un Hersey & Blanchard'ın Yaklaşımı İlgi Duruma gore kontrol Duruma gore nitelik ve özellikler Odaklaşma Görevin yapısı Güç ve yetki, Lider üye ilişkileri Astların özellikleri Görevin niteliği İzleyicilerin hazır olması Liderlik tarzı Görev yönelimli İlişki yönelimli Dikte edici Destekleyici Katılımcı Başarı yönelimli Söyleyen, Satan Katılım sağlayan Yetki göçeren Yönetsel Sonuçlar Etkin lider Duruma uygun tarzın benimsenmesi Etkin lider duruma uygun tarzı benimseyen liderdir Liderlik kuramlarının karşılaştırılması Dr. Semiyha Dolaşır TUNCEL