BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
EBA v1 (2012 – 2015) ARTILARI Herkese açık güvenilir içerikler Bireysel ve sınıf öğrenmesine katkı Paylaşım yapma imkanı İçerikler tek adreste Dünya’nın.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
UZAKTAN EĞİTİM.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Teknoloji, Eğitim Teknolojisi, Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarım ve Teknolojisi Kavramları Öğretim Materyali Kavramı Teknoloji, Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Tarihi Öğretim Tasarımı ve Teknolojisi Tarihi Öğretim Araç ve Materyallerinin Tarihi

TEKNOLOJİ Teknoloji en yalın anlamı ile kuramsal bilgilerin ve bilimsel yasaların uygulamaya dönüştürülmesi işidir. Teknoloji genel anlamda kazanılmış yeteneklerin işe koşulmasıyla doğaya egemen olmak için gerekli işlevsel yapılar oluşturma olarak ifade edilebilir.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Eğitim Teknolojisi; genelde eğitime, özelde öğrenme durumuna egemen olabilmek için ilgili bilgi ve becerilerin işe koşulmasıyla öğrenme ya da eğitim süreçlerinin işlevsel olarak yapısallaştırılmasıdır. Diğer bir deyişle; öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarımlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir.

Eğitim teknolojisinin temel ilkeleri 1. Hedef 2. İşlev 3. Konu ve Yöntem 4. Kapsam 5. Program 6. Personel 7. Süreç 8. Çevre: 9. Başarı: 10. Değerlendirme:

Eğitim Teknolojisinin yararları Serbest Birinci Kaynaktan Bilgi Fırsat Eşitliği Çeşitlilik ve Kalite Yaratıcılık Bireysel Öğretim Kopya Edilebilen Bir Sistem Üretken Eğitim ve Hızlı Öğrenme

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Öğretim teknolojisi kavramı ise, öğrenme-öğretme ortamının en etkin şekilde düzenlenmesi için gösterilen sistematik ve planlı etkinlikler bütünü olarak tanımlanabilir.

Öğretim teknolojisinin öğrenme ortamındaki uygulama aşamaları 1. Tasarlama 1.1.   Öğretimsel sistemlerin tasarımı 1.2.   Mesaj tasarımı 1.3.  Öğretim stratejileri 1.4. Öğrenicinin özellikleri 2. Geliştirme 2.1.      Yazılı teknolojiler 2.2.      Görsel - işitsel teknolojiler 2.3.      Bilgisayar tabanlı teknolojiler 2.4.      Kaynaştırılmış teknolojiler 3. Kullanma 3.1.      Medya kullanımı 3.2.      Yeniliğin yaygınlaştırılması 3.3.      Uygulama ve kurumsallaştırma 3.4.      Politika ve düzenlemeler

Öğretim teknolojisinin öğrenme ortamındaki uygulama aşamaları 4. Yönetim 4.1.      Proje yönetimi 4.2.      Kaynak yönetimi 4.3.      Dağıtım sisteminin yönetimi 4.4.      Bilgi yönetimi 5. Değerlendirme 5.7. Problem analizi 5.2.      Kriter dayanaklı ölçme 5.3.      Sürece yönelik (formative) değerlendirme 5.4. Ürüne yönelik (summative) değerlendirme

Öğretim teknolojisinin tarihçesi incelendiğinde kavram üzerinde bazı değişimler olduğu gözlenmektedir. Eğitim teknolojisi Öğretim teknolojisi Öğretim tasarımı ve teknolojisi

Öğretim tasarım ve teknolojisi öğrenme ve performans problemlerinin analizi için öğretimsel ve öğretimsel olmayan süreç ve kaynakların tasarlanması, gelişimi, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetimini kapsar

Öğretim Materyali Öğretim materyali genel olarak hedefleri geçekleştirmek amacıyla araçlardan faydalanarak yapılan ders sunum içeriklerini kapsar.

Eğitim teknolojisinin tarihi Eğitim teknolojisinin tarihi gelişimi incelendiğinde 5 döneme ayrılmaktadır: 1. Dönem : Eğitim teknolojisinin endüstriyel teknolojiden yaklaşık bir yüzyıl kadar geride bulunduğu dönemdir. 2. Dönem : Eğitim teknolojisi altın çağına İkinci Dünya Savaşı ile başlamıştır. 3. Dönem : Kitle eğitimi ve bireysel öğretim söz konusudur. 4.ve 5. Dönem : Eğitim teknolojisinin bu iki yönlü gelişiminin sonucu yöntem ve araçların birleştirilerek daha ileri düzeyde otomasyon ve bir basamak ilerisinde de sibernasyon dönemlerini kapsamaktadır.

Öğretim teknolojisinin tarihçesi 1. Öğretmen tarafından dersin sunumunda kullanılacak görsel- işitsel materyallerin tasarımı yerine, öğretimin doğrudan öğrenci için tasarlanması kavramı. B.F.Skinner, Sidney L.Pressey, N.A.Crowder gibi araştırmacılar tarafından ifade edilen öğrenme teorisindeki gelişmeler. “ Sistem Anlayışı ” olarak ifade edilen ileri donanım teknolojisinin etkisi.

ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ TARİHİ Öğretim teknolojisindeki tarihi gelişim aşağıda dönemler halinde verilmiştir. 1. II. Dünya savaşı: Askerler için hazırlanan eğitim materyalleri ve testleri psikologlar geliştirdiler 2. Eğitimde materyal geliştirmeye ilişkin organizasyonlar kuruldu. *R.Miller: Ayrıntılı görev analizi yöntemini geliştirdi (İş analizi) Bir işin yapılmasındaki tüm işlemlerin adım adım aşamalı olarak belirlenmesi gerektiğini vurguladı.

ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ TARİHİ 2. Skinner: Programlı öğretim hareketi , programlı öğretim materyalleri. Programlı öğretim eğitime sistematik bir yaklaşım getirmiştir. Hedeflerin belirlenmesi,hedeflere ulaşılacak adımların belirlenmesi,uygulanması,değerlendirilmesi ve geliştirilmesi vb. Bireysel öğrenme Pekiştirme ve anında dönüt Adım adım öğrenme (Bilgisayar destekli eğitimin temeli atılıyor.)

ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ TARİHİ 3. Davranışsal hedeflerin yaygınlaşması. *Mager : Hedefleri ayrıntılı hazırlamadan bahsediyor.(1960) *Tyler: Hedeflerin davranışa dönüştürülmesi gerektiğini ortaya atıyor. *Bloom: Hedefler taksonomisini getiriyor( Bilişsel, duyuşsal, psiko-motor) 4. Norm dayanaklı yerine kriter dayanaklı değerlendirme *Norm dayanaklı: Grup içindeki duruma göre değerlendirme *Kriter dayanaklı: Bireyin bağımsız olarak hedefleri kazanma durumuna bakılıyor.

ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ TARİHİ 5. Gagne:Öğrenme hiyerarşisini getiriyor. *Öğrenme Ürünleri 6. Sputnik’in uzaya fırlatılması. *Scriven ve Cronbach: Formative ve Summative değerlendirme olmalıdır. *Formative: sürece dayalı, not verme amaçlanmaz.Quizler vb. *Summative: Ürüne dayalı not verme amacıyla yapılır. Ara sınav ve final gibi. Özellikle sürece dayalı değerlendirmenin de yapılması savunuluyor.

ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ TARİHİ 8. 1980: Mikrobilgisayar eğitim teknolojisini etkiliyor. Derslerde kullanılıyor. Bu konuda yayın ve materyaller artıyor. Bilişsel psikoloji önceki etkisini yitiriyor. 9. 1990 ve sonrası: Performans teknolojisi hareketi, Oluşturmacılık ( Constructivism) ve bilgisayar ve elektronik temelli sistemlerin etkisi ile aktif öğrenme materyalleri artıyor.

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TARİHİ Geçmişten günümüze öğretim materyallerinin tarihi aşağıda kısaca verilmektedir: *1920’den önce tebeşir ve ders kitabı ağırlıktaydı. *1920’lerde okul müzeleri kuruluyor. İçinde filmler, resimler, fotoğraflar vb yer alıyor. *Görsel öğretim hareketi 1920’lerden sonra hız kazanıyor. 1913 yılında Thomas Edison şöyle diyor: “Kitapların bir süre sonra okullarda modası geçmiş olacak. Gelecek on yılda filmler büyük devrim yaratacak” demiştir. Ancak dediği olmamıştır. *1930’larda işitsel teknolojiler devreye giriyor. Radyo programları

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TARİHİ *II. Dünya Savaşı ile birlikte göze ve kulağa hitap eden araç ve materyaller çok sayıda geliştirilmiştir. Tepegöz ve slayt projektörü de bu dönemde kullanılmıştır. *1950: Öğretimsel televizyon geliyor. *Sonra bilgisayarlar devreye giriyor. İlk bilgisayar 1940’larda yapılıyor.Ancak 1960’lı yıllarda Bilgisayar destekli öğretim hareketi başlıyor.

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TARİHİ *1980’li yıllarda bilgisayarın okullardaki etkisi artıyor. Mikrobilgisayarlar küçük ve ucuz olmaları sebebiyle tercih ediliyor. *1985’den sonra okullarda bilgisayar teknolojisi yaygınlaşıyor. Öğretmenler eğitiliyor. *Sonra 1990’lı yıllarda multimedya, uzaktan eğitim, web temelli eğitim vb. hızla yaygınlaşıyor.