Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bölüm I Hüseyin İlhan.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Öğretimde Kullanılan Araçlar Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
5. sınıflar Power Point.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Temel Bilgisayar Bilgileri
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
UZAKTAN EĞİTİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ÖĞRENME.
Sunum transkripti:

Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar

Öğrendiklerini Hatırlama Oranı Algılamaya katılan duyu organlarının sayısı arttıkça hatırlama oranıda artar. Öğrenmede Kullanılan Duyu Organları Öğrendiklerini Hatırlama Oranı Okuma %10 İşitme %20 Görme %30 Görme ve Duyma %50 Görme, Duyma, Konuşma %80 Görme, Duyma, Konuşma, Dokunma %90

Eğitimde Görsel İşitsel Araçların Önemi Çabuk ve kalıcı öğrenmeyi sağlarlar Daha fazla duyu organına hitab ederler Daha verimli eğitim-öğretim için öğretmene yardımcı olurlar Gerektiği durumlarda kullanıldığında daha etkilidirler

Sınıf Otamında Sıkça Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar Yazı ve Gösterim Tahtaları Ders Kitabı Öğretmen Kitabı Alıştırma Kitabı Başvuru Kitabı Kara Tahta Çok Amaçlı Tahtalar Kopya Tahtası Askı/Kanca Tahtası Pazen Tahta Manyetik Tahta Dosya Tahta Bülten Tahtası

Basitleştirilmiş Modeller Büyütülmüş Modeller Küçültülmüş Modeller Görsel Araçlar, Devam Düz resimler Çizgi resimler Flaş Kartlar Figürinler Duvar Resimleri Levhalar Afişler Grafikler Krokiler ve Haritalar Karikatürler Basitleştirilmiş Modeller Büyütülmüş Modeller Küçültülmüş Modeller Küre Kabartma Haritalar Resimler Gerçek Eşya ve Modeller

Projektörler (Yansıtıcılar) Tepegöz Slayt Projektörü Film Projektörü Görsel Araçlar, Devam Projektörler (Yansıtıcılar) Tepegöz Slayt Projektörü Film Projektörü Opak Projektör Video Projektörü Data Show Konferans Projektörü

İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar Radyo Pikap ve Plaklar Teyp, Ses Bantları Kompakt Diskler Film Makinası ve Hareketli Filmler Kapalı Devre Televizyon Video Kuklalar Tiyatro (Temsil) Eğitsel Geziler

Teknoloji Destekli Araçlar Teleteks ve Videoteks Uygulamaları Etkileşimli Video (Bilgisayarlı Video ve Lazer Disk Oynatıcıları) İletişim Uygulamaları

Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Yararları: Öğrencilerin güdülenme düzeyi artar. Öğrenmeyi somutlaştırır. Bir yaşantı ortamı sağlar. Öğretme-öğrenme sürecine çeşitlilik katar. Zamandan tasarruf sağlar. Etkili alıştırma ve pratik yapmayı sağlar.

Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretim Olası Sakıncaları: Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir. Dil kullanımını kısıtlayabilir. Aracın edinmesi pahalı, taşıması zor olabilir. Aracın etkili kullanımı için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir. Bazı araçların (özellikle işitsel araçlar) kullanımında ilgi daha çabuk dağılabilir.

Araç Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekli Noktalar Amaca ve konuya uygun olmalıdır. Uygun bir şekilde kullanılmalıdır. Çekici (estetik) olmalıdır. Öğrenmeye yardımcı olmalıdır. Zaman geçirmek için, eğlence aracı olarak, bireysel ilgileri tatmin için, grubu meşgul etmek için kullanılmamalıdır.

Görsel İşitsel Araçların Eğitim Ortamına Katkıları Önceden kullanmak olanaklıdır. Her derste kullanılabilir. Kullanımı kolaydır. Ekonomiktir. Sınıf ortamına getirilmesi mümkün olmayan cisim, olgu ve olayları olduğu gibi gösterir ve duyurur. Heyecan verici, sürükleyici, ilgi çekici ve açıklayıcıdır. Öğrenmeyi teşvik eder. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf ortamına getirir. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar. Öğrencilerin tepkilerini gözleme olanağı sağlar. Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Kullanımdan sonra öğrencileri etkinliklere yöneltir.