UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi gereğince her Taraf Devlet, korumak için tespit amacıyla kendi toprağı üzerindeki  somut.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ. TÜKETİCİ KONSEYİ NEDİR ? Tüketici sorunlarının ve ihtiyaçlarının belirlenmesi ile çıkarlarının korunmasına ilişkin gerekli.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Birincil ikincil Genel Yardımcı (devletler tarafından tanınan hukukun genel ilkeleri)
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TOPRAK ANA.
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
ÇOCUK HUKUKU VE ÇOCUK HAKLARININ ÖNEMİ, KONUSU VE KAYNAKLARI
GÖRME ENGELLİLERİN BASILI KAYNAKLARA ERİŞİMİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Sendikaların Uluslararası
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
Bu sorunlar neden çözülmeli?
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
KÜLTÜR ve LİDERLİK.
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Cube Organization Presents.
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
KİŞİLER HUKUKU Kişiler hukukuna hakim olan temel ilkeler şunlardır:
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
Küreselleşme tartışmaları
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Küreselleşme ve Eşitsizlik I
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Tanıtım ve Farkındalık Sunumu
Rastgele Nesneler Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
...sınırlar çizilmeden, duvarlar örülmeden...
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
DUYGU Dr. Ege AKGÜN.
TÜRKİYE TOPLUMUNU ANLAMAK
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevribilim Açısından Metin Türü Metin türlerini kendi aralarında toplumsal iletişim işlevlerine göre bölümlemek, çevirinin hem öğretimi hem de uygulaması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Uluslararası Envanter ve Liste Çalışmaları

UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi gereğince her Taraf Devlet, korumak için tespit amacıyla kendi toprağı üzerindeki  somut olmayan kültürel miras envanterini, kendi durumuna uygun olacak biçimde hazırlar ve güncelleştirir.

Türkiye’nin; iki çeşit ulusal envanteri bulunmaktadır.  Bunlar: ·  Yaşayan İnsan Hazineleri (YİH) Ulusal Envanteri, ·  Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) Ulusal Envanteri

Somut olmayan kültürel miras ulusal envanterlerinin temelini il envanterleri oluşturmaktadır. İllerde envanter çalışmaları, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün koordinasyonunda yürütülmektedir.

Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Envanterinin oluşturulmasında şu temel ölçütler dikkate alınır: SOKÜM alanlarından birine girmesi,   İnsan yaratıcılığının bir kanıtı olarak değeri,  Kültürel ve toplumsal gelenekler içerisindeki köklülüğü ve önemi,  Belirtilen topluluk ya da grubu temsil niteliği, Belirtilen topluluk ya da grubun rızası, Kaybolma riski, Önerilen koruma eylemlerinin yeterliliği.