Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Öğrenci Merkezli Eğitim
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Mentör Öğretmenlik.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi Fen Ve Matematik Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ FEN VE MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ

Fen Etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri Fen etkinlikleri çocuğun öğrenme ve gelişimlerine çeşitli şekilde katkı sağlamaktadır. Öncelikle çocuklardaki doğal merak duygularının giderilmesine ve çocukların araştırarak yeni bilgiler keşfetmelerine olanak sağlamaktadır. Çocuklar, bu çalışmalarda deneyler yoluyla bilimsel bir noktayı doğrudan gerçekleştirebilmekte ve olayların sonucunu gözlemleyebilmektedirler. Bu şekilde hem yaşayarak öğrenme sürecini yaşamakta ve hem de öğrendikleri bilgileri kalıcı hâle getirebilmektedirler. Aynı zamanda çocuklar günlük yaşamda kullanacakları malzemeleri tanımakta ve kullanım özelliklerini de öğrenebilmektedirler.

Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen etkinliklerinin çocuğun gelişi-mine olan etkileri dört açıdan incelenebilir: Bilişsel Gelişim Fiziksel ve Psikomotor Gelişim Sosyal Gelişim Dil Gelişimi Estetik Gelişimi

Bilişsel gelişime etkileri Gözlem yapma, inceleme, araştırma, keşfetme ve elde ettikleri sonuçları değerlendirme becerilerini, bir başka deyişle bilimsel düşünme becerisini geliştirir. Yaşamın her alanındaki ilişkileri görebilme, örüntülerden yararlanarak genellemeler yapabilme (tümevarım), yeni fikirler üretebilme ve değişik konularda (doğa olayları, yerçekimi vb.) bilgi edinmesini kolaylaştırır. Karşılaştırma yapma, sınıflama yapma, sıralama, ölçme, neden-sonuç ilişkisi kurma, ayrıntılara dikkat etme, tahminde bulunma, deney yapma, problem çözme yeteneklerini geliştirir. Yaratıcı düşünme ve akıl yürütme yeteneklerini geliştirir. Nesnelerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilmelerini sağlar. Bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını öğrenmesine, dolayısıyla bilgilerini arttırmasına yardımcı olur. Belli bir obje ve uyarıcı üzerinde dikkatini toplayabilme davranışı kazandırır. Akılda tutma, düşünme ve karar verme gibi bilişsel yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olur.

Fiziksel ve Psikomotor Gelişime Etkileri Duyu organları ile beyni arasındaki koordinasyonu geliştirir, duyu organlarını daha etkili bir biçimde kullanabilme yeteneği kazandırır ve duyu organlarının gelişimine yardım eder. Çocuğun büyük/küçük kaslarını kullanabilmesini, dengeli hareket ede-bilmesini sağlar. El becerilerini geliştirir, el-göz koordinasyonu sağlayabilme yeteneği kazandırır. Günlük yaşamdaki araç-gereçleri (büyüteç, stetoskop vb.) kullanma becerisi gelişir. Çocuğun bedensel koordinasyonu sağlayabilmesini, bedenini daha etkili bir şekilde kullanabilmesini sağlar, bedeni üzerinde denetim kurmasına yardımcı olur. Bu etkinliklerle çocuğun hareket etme ihtiyacı karşılanır.

Sosyal Gelişime Etkileri Hayata ve kendi bedenine karşı olumlu tutumlar geliştirmesini sağlar. Bir işi başarma hazzı yaşatır. Çocuğun kendine olan güveni artar. Grup içinde yardımlaşma, paylaşma, sıra bekleme, işbirliği gibi sosyal davranışları kazandırır. Grup etkinliklerine istekle katılmasını, sağlık ve beslenme kurallarına uymasını sağlar. Etkinlik sırasında çocuklar öğrenirken aynı zamanda kendi kendilerini disipline ederler. Deney ve gözlemler çocuklara farklı bir bakış açısı kazandırır. İlgi alanlarını genişletir. Sorumluluk duygusu kazanmalarını destekler,

Estetik Gelişime Etkileri Fen ve doğa etkinlikleri yoluyla çocukların çevredeki güzellikleri fark etmeleri, bunları korumaları ve çevrelerini güzelleştirme konusunda çaba harcamaları sağlanabilir. Bu etkinlikler aracılığıyla çocuklar; Yaprakları koparmamak, dalları kırmamak, bitkilere zarar verecek şeyleri yapmamak, Havayı, suyu ve yerleri kirletmemek, Hayvanların ve insanların yaşamlarına saygı göstermek, Kuşlara ve diğer hayvanlara yiyecek bırakmak, Ağaç dikmek ve çöpleri toplamak gibi konularda bilinçlendirilerek çevrelerine karşı duyarlı olma, çevreyi temiz tutma, koruma, güzelleştirme ve bu güzelliklerden haz alma yönünde davranışlar geliştirirler.

Matematik Etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Olan etkileri Fen ve doğa çalışmaları gibi matematik çalışmaları da okul öncesi çocuklarının başta zihinsel gelişimleri olmak üzere sosyal-duygusal (arkadaş grubu etkinlikleri gerçekleştirme, paylaşma) , fiziksel (çalışan nesneleri ve ölçme araçlarını manipüle etme), dil (kavramları sözel olarak ifade etme) gelişimleri ve öz bakım beslenme tarzında etkinlikleri ger-çekleştirme ya da yemek ve temizlik zamanı gibi öz bakım becerilerinin gerçekleştireceği etkinliklerde renk, şekil, sayı, mekanda konum, miktar vb.. gibi matematiksel kavramları pekiştirme becerileri yönünden gelişimlerini olumlu yönde etkilemektedir. Tüm gelişim alanlarının yanı sıra beş duyuyu da uyararak çocukların duyu organlarını etkin şekilde kulla-nılabilmesine olanak tanımaktadır. Okul öncesinde matematik etkinlikleri çocuklara basit düzeyde ve gelişimlerine uygun şekilde matematiksel kavramları tanıma ve öğrenme, problemi tanıma, olası çözüm yollarını düşünme ve problemi çözme ve çeşitli nesneleri niteleme, eşleştirme, gruplama, sıralama, gruplar arasında ilişki kurma vb. becerileri kazandırabilmektedir.

Genel olarak matematik çalışmalarının çocukların gelişimlerine olan etkileri şu şekilde özetlenebilir: Problem çözme sürecini (problemi tanımlamak, beyin fırtınası ile çeşitli çözüm yolları ortaya koymak, çözüm yollarından birini seçmek ve dene-mek, sonucu değerlendirmek) öğrenir ve problem çözme becerisini geliş-tirir. Matematiksel kavramları eğlenceli ve somut şekilde öğrenebilirler. Günlük yaşamda matematiğin nerelerde karşılarına çıkabileceklerini öğ-renir ve günlük yaşantıdaki matematiksel kavramları farkına varabilir. Matematiğe karşı olumlu bir yaklaşım içinde olmayı öğrenirler.