DERS: Sağlık İşletmelerinde Akreditasyon ve Kalite

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
2. Sağlık hizmetleri.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ
Hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli.
İlk hastanesi 1991 yılında kurulan Acıbadem Sağlık Grubu, bünyesinde bulunan 21 hastane ve 16 tıp merkezinde doktor, hemşire olmak üzere.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

DERS: Sağlık İşletmelerinde Akreditasyon ve Kalite HAZIRLAYAN: İlayda ORDUERİ BÖLÜMÜ:SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞR. NO: 1151005055 SINIF: 3. SINIF (ÖRGÜN)

İSTANBUL YENİYÜZYIL ÜNİVERSİTESİ GAZİOSMANPASAŞA HASTANESİ

KALİTE KALİTE SÜRECİ VİZYON MİSYON - KALİTE POLİTİKASI KOMİTELER HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI ENFEKSİYON KONTROL UYGULAMALARI ÇEVREYİ KORUMAYA YÖNELİK UYGULAMALAR

KALİTE SÜRECİ İçinde yaşadığımız yüzyılda sosyal, ekonomik, siyasal ve kültürel alanlarda yaşamımızı etkileyen en önemli kavram hiç kuşkusuz kalitedir. Sağlık hizmeti; hasta ve hasta ailesi ile sağlık ekibini bir araya getirerek, tedavi için uygun ortamın sağlanması ile üretilir. Güven unsurunun son derece önemli olduğu sağlık hizmeti, hata kabul etmeyen, ekip çalışmasına dayanan, hasta ve çalışan memnuniyetini temel alan bir hizmettir. Sağlık hizmetlerinde kalite ise; hizmeti oluşturan unsurların ihtiyaç ve beklentilerini karşılama, mümkünse daha fazlasını yapabilme becerisidir.

Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi, 1992 yılından bu yana yürüttüğü kaliteli sağlık hizmetini 2007 yılında ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesini alarak standartlaştırmıştır. 2009 yılında; Sağlık Bakanlığı tarafından oluşturulmuş Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları (SHKS) kapsamında yapılan değerlendirmeler neticesinde A sınıfı hastane unvanını almış ve her yıl yapılan değerlendirmelerle bu unvanını korumaya devam etmektedir. Hastanemiz 3-7 Nisan 2017 tarihlerinde başarılı bir denetim geçirerek sağlıkta en saygın Uluslararası Kalite Belgesi olan JCI Akreditasyon Belgesini almış ve akredite hastane unvanını kazanmıştır.

Değerli GOP Dostu; Kendiniz ve aileniz için en iyi sağlık hizmetini nereden alacağınızın kararını verirken kalite yönetim sistemlerine göre yönetilen hastaneleri değerlendirerek bu kararı vermelisiniz. Bizler; web sayfamızı hazırlarken -nelerin spesifik kalite değerlendirme ölçütleri- olduğu hakkında size bilgi vermeyi ve yol göstermeyi hedefledik. Hastanemizde tıbbi ve idari süreçlerin izlenebilmesi amacıyla tıbbi, idari ve hasta güvenliği ile ilişkili göstergeleri belirledik. Bu göstergeleri düzenli olarak değerlendirmekte ve analiz sonuçlarını önceki ayın verileriyle ve yıl bazında belirlenen hedeflerle karşılaştırmaktayız.

Aynı zamanda T. C. Sağlık Bakanlığının Sağlık Aynı zamanda T.C. Sağlık Bakanlığının Sağlık.NET, UHESA gibi sağlık istatistikleri ve SKS gibi standartlarla ilişkili pek çok kalite göstergesini ilgili kurumlarla düzenli olarak paylaşmaktayız. Gönderdiğimiz bu verilerle diğer sağlık kuruluşları arasındaki kalite gösterge sonuçlarına göre, yerimize bakarak kendimizi değerlendirmekteyiz. Göstergeler aracılığı ile ölçme, değerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini gerçekleştirmekteyiz. Bu çalışmalar sonucunda sizlere daima, dünden daha kaliteli hizmet veriyoruz.

VİZYON MİSYON – KALİTE POLİTİKASI Hastalarımızın kendilerini güvenerek emanet edeceği ve hizmet verdiğimiz uzmanlık dallarında tercih edilen bir hastane olmaktır. Vizyon Sağlığı koruma ve geliştirme bilinciyle; İçerisinde öğretim üyelerinin yer aldığı ekiplerce yürütülen, Hasta ve çalışan memnuniyetini temel alan, İstanbul ve uluslararası düzeyde referans bir hastane olmaktır.

KALİTE POLİTİKASI Misyon, vizyon ve değerlerimiz doğrultusunda, uluslararası standartlarda hizmet veren, hasta ve çalışan memnuniyetini en üst düzeyde sağlayan, kanıta dayalı verilerle sürekli iyileştirmeler yapan, öğrenen organizasyon ve güvenilir sağlık hizmeti sunan bir kuruluş olmaktır.

KOMİTELER Hem SHKS, hem JCI çalışmaları hem de sürekli iyileştirmelerin sürdürülebilmesi amacıyla Gaziosmanpaşa Hastanesi‘ nde hekim, hemşire ve ilgili tüm çalışanların katılımı ile kurulmuş olan komiteler belirli aralıklarla toplanarak kendi alanlarındaki konularda düzenlemelerin yapılmasını sağlamaktadırlar.

Bakıma Kabul Ve Bakımın Devamlılığı Komitesi Hastaların Değerlendirilmesi Komitesi Hasta Bakımı Komitesi Anestezi Ve Cerrahi Bakım Komitesi İlaç Yönetimi Ve Kullanımı Komitesi Hasta / Ailesinin Hakları Ve Eğitimi Komitesi Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği Komitesi Yönetim Yönetişim Ve Liderlik Komitesi (Kalite Konseyi) Tesis Yönetimi Ve Güvenlik Komitesi Personel Nitelikleri Ve Eğitim Komitesi Bilgi Yönetimi Komitesi Enfeksiyon Kontrol Komitesi Transfüzyon Komitesi Çalışan Güvenliği Komitesi Antibiyotik Komitesi Radyasyon Güvenliği Komitesi

Bakıma Kabul Ve Bakımın Devamlılığı Komitesi: Yoğun bakım ve özel bakıma ihtiyaç duyan hastaların bu üniteye kabulü için asgari kriterler oluşturulmalıdır. Bakımın devamlılığı için hastanın dosyası veya dosyasının bir özeti (epikriz gibi) hastanın nakledildiği birime gönderilmelidir.  İlaç Yönetimi Ve Kullanımı Komitesi: Çalışanlarına danışmanlık yapmak; hasta ve çalışanların ilaç ve ilaç kullanımları ile ilgili gereksinim duydukları eğitimleri belirlemek, planlamaktır. Hastane ilaç kullanım ve yönetim sistemlerini kanun ve yönetmeliklere uygunluk açısından değerlendirir ve gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlar. Hasta / Ailesinin Hakları Ve Eğitimi Komitesi: Bu prosedür hastaya verilen hizmetler sırasında hasta ve yakınlarının haklarının korunması için gerekli faaliyetleri kapsar. 

Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği Komitesi: Kalite iyileştirme, kalite yönetiminin, kalite şartlarının gerçekleştirilmesi yeteneğini artırmaya odaklanan bölümüdür. Hasta güvenliği, Hasta bilgileri ve kayıtlarının sağlık çalışanları arasında güvenli bir şekilde devredilmesi süreciyle gerekli düzenlemeleri yapan komitedir. Yönetim Yönetişim Ve Liderlik Komitesi (Kalite Konseyi): Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Rehberi’ne istinaden; ‘’Hastane yönetimi hizmet sunumuna yönelik tüm kalite birim sorumluları ve bölüm yöneticileri ile değerlendirme toplantıları yapmalı, bu toplantılarda kurumsal amaç ve hedefler, öz değerlendirmelere ilişkin sonuçlar gibi kalite çalışmaları değerlendirilmeli, gerekli iyileştirme çalışmalarının yapılması. Personel Nitelikleri Ve Eğitim Komitesi: İnsan kaynakları planlaması doğrultusunda, Bakanlığın ihtiyacı olan nitelikli insan gücünü yetiştirmek ve aldığı hizmet içi eğitim doğrultusunda değerlendirilmesini sağlamak, göreve yeni başlayan personelin uyum eğitimlerinin yapılmasını sağlamaktır.

Tesis Yönetimi Ve Güvenlik Komitesi: Bina turlarından elde edilen verilerin değerlendirilmesi, hastane altyapı güvenliğinin sağlanması, kurumda can ve mal güvenliğinin sağlanması, acil durum ve afet yönetimi çalışmaları, atık yönetimi çalışmaları, tıbbi cihazların bakım, onarım, ölçme ayar ve kalibrasyon planlarını ve kalibrasyonlarının yapılması, tehlikeli maddelerin yönetimi gibi çalışmaları kapsayan komitedir. Hasta Bakımı Komitesi: Hastanın sağlık bakım ihtiyaçlarının belirlenmesi, her hasta için bakımın planlanması ve sağlanması, sonucunun anlaşılabilmesi için hastaların izlenmesi süreçleri komitenin çalışma alanlarıdır. Hastaların Değerlendirilmesi Komitesi:Hastanın fiziksel, psikolojik, sosyal durumu ve sağlık geçmişi hakkında bilgi ve veri toplanması, laboratuar ve radyolojik tanısal test sonuçları da dâhil olmak üzere bu veri ve bilgilerin analiz etmektir.

Bilgi Yönetimi Komitesi: Geçmiş senelerde edinilmiş tecrübelerin, verilerin ve bilgilerin gelecek senelerde topluluğa katılacak üyelerin ulaşmasını kolaylaştırmak için depolanmasıdır. Enfeksiyon Kontrol Komitesi: Hastanelerde hastane enfeksiyonları ile ilgili soruların tespit edilmesinde, bu sorunların çözümü için alınması gereken önlemlerin belirlenmesi, uygulanması ve denetiminde aktif olarak görev yapan, hastanelerin farklı birimlerinden temsilcilerin yer aldığı kurullardır. Transfüzyon Komitesi: kan ve kan ürünlerinin kullanımı alanında çalışmalar yapmak, uygulamaların geliştirilmesini sağlamak ve karşılaşılan sorunları çözmek amacı ile

Çalışan Güvenliği Komitesi: Çalışanların zarar görme risklerinin azaltılması,  riskli alanlarda çalışanlara yönelik gerekli önlemlerin alınması, fiziksel şiddete maruz kalınma risklerinin azaltılması,  kesici delici alet yaralanma risklerinin azaltılması, kan ve vücut sıvılarıyla bulaşma risklerinin azaltılması, sağlık taramalarının yapılması konularını kapsamalıdır. Antibiyotik Komitesi: Antibiyotik kullanım kurallarını belirlemek, hekimlere yönelik doğru antibiyotik kullanım politikalarını içeren el kitaplarını hazırlamak, eğitim toplantıları düzenlemek, kısıtlı antibiyotik raporlama sistemini uygulamak. Radyasyon Güvenliği Komitesi: Sağlık Bakanlığı’nın yayınlamış oldukları radyasyondan korunma ve güvenliği mevzuatını inceleyip, yerine getirmekle yükümlü olduğu tüm hususları yürürlüğe koymak üzere ayrıntısıyla planlayıp; tanı, tedavi ve araştırma amaçlarıyla radyasyonla çalışılan her bölüm için bir organizasyon şeması oluşturup uygulanmasını sağlamalıdır.

HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI Hasta Güvenliği; sağlık bakım hizmetlerinin kişilere vereceği zararı önlemek amacıyla sağlık kuruluşları ve bu kuruluşlardaki çalışanlar tarafından alınan önlemlerin tamamıdır. Gaziosmanpaşa Hastanesinde, süreçlerdeki hataların hastaya ulaşmadan önce tespit edilmesini ve düzeltilmesini sağlamak amacıyla; altyapı kurulumu, tesis denetimleri, ölçme değerlendirmeler, analiz çalışmaları, iyileştirmeler ve eğitimle ilgili çalışmalar düzenli olarak yapılmaktadır.

Hasta güvenliğiyle ilgili aşağıdaki temel konularda çalışmalar sürdürülmektedir: Hastaların doğru kimliklendirilmesi Çalışanlar arasında etkili iletişim ortamının sağlanması: Güvenli ilaç uygulamalarının sağlanması Transfüzyon güvenliğinin sağlanması Radyasyon güvenliğinin sağlanması Düşmelerden kaynaklanan risklerin azaltılması Güvenli cerrahi uygulamaların sağlanması Tıbbi cihaz güvenliğinin sağlanması

ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI Gaziosmanpaşa Hastanesi’nde Çalışan Hakları Ve Güvenliği konusunda standartlar belirlenmiş olup bu çalışmaları takip etmek amacıyla İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi kurulmuştur.

ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI DEVAM.. Birim, aşağıdaki ana başlıklar altında çalışmalar yapmaktadır: El hijyenine bağlı risklerin azaltılması Çalışanların bulaşıcı hastalık riskinin azaltılması Çok yüksek riskli bölümde çalışanların bulaşıcı hastalık riskinin azaltılması Çalışanların yaralanma riskinin azaltılması Çalışanlar üzerinde radyasyon riskinin azaltılması Çalışanlar üzerinde toksik ajanların risklerinin azaltılması Çalışanların günlük iş stresinden kaynaklanan risklerinin azaltılması Çalışanlarının daha rahat ve güvenli bir ortamda hizmet vermesi Çalışanlara yönelik şiddet olaylarının önlenmesi

ENFEKSİYON KONTROL UYGULAMALARI Gaziosmanpaşa Hastanesi’nde, hastane enfeksiyonlarını saptamak, enfeksiyonların ulusal-uluslararası kabul edilebilir sınırlarda olmasını sağlamak, hastane enfeksiyonları ile ilgili sorunları tespit ederek çözüm önerilerini üretmek amacıyla 1996 yılında Enfeksiyon Kontrol Komitesi kurulmuş olup o tarihten bu yana çalışmalarını aralıksız olarak sürdürmektedir.

Bu komite aracılığı ile aşağıdaki çalışmalar yürütülmektedir: Surveyans çalışmaları İzolasyon önlemleri El hijyeninin arttırılması yönelik çalışmalar Sürekli eğitim faaliyetleri

Sürveyans, belirli bir amaca yönelik olarak veri toplanması, toplanan verilerin bir araya getirilerek yorumlanması ve sonuçların ilgililere bildirilmesinden oluşan dinamik bir süreçtir. Sürveyans çalışmaları, hastane infeksiyon kontrol programlarının temelini oluşturur. Sürveyans kapsamında toplanan verilerle bazal hastane infeksiyonu hızlarının ve zaman içinde meydana gelen değişikliklerin saptanması, infeksiyon hızlarındaki anlamlı artışların fark edilmesi, kontrol önlemlerinin alınması ve bu önlemlerin etkinliğinin araştırılması mümkün olur. İzolasyon önlemleri; infekte ve kolonize hastalardan diğer hastalara, hastane ziyaretçilerine , sağlık personeline mikroorganizmaların bulaşının engellenmesidir

Çevreyi Korumaya Yönelik Uygulamalar Gaziosmanpaşa Hastanesi misyonu ve vizyonu doğrultusunda kaliteli hizmet anlayışıyla çalışırken çevreye saygılı, duyarlı ve sorumluluğun farkına vararak görevlerini yerine getirmektedir. Globalleşen dünyamızda nüfusun hızla artmasıyla doğru orantılı olarak atık çeşitliliği ve miktarının artması tüm ülkelerin ve insanlığın ortak sorunu haline gelmiştir. 

Çevreyi Korumaya Yönelik Uygulamalar Gaziosmanpaşa Hastanesi olarak bu sorumluluk bilinciyle tüm çalışanlarımıza, kurum içi ve kurum dışı yaşamlarında çevre koruma bilinci ile hareket etmeleri için atıkların; Çeşitleri ve çevreye verdiği zararlar minimize edilmesi Çevreye geri kazandırılması Kaynağında ayrıştırılması ve bertarafı konularında sürekli bilgilendirmeler yapılmakta, eğitimler verilmektedir.

Çevreyi Korumaya Yönelik Uygulamalar Çevre ile ilgili tüm yerel, ulusal kanun ve yönetmeliklere uymakla beraber, hastanemizden çıkan; Evsel Atıklar Geri Dönüşüm (Kâğıt, Ambalaj, Cam, elektronik) Atıkları Radyoaktif Atıklar Tıbbi Atıklar Tehlikeli Atıklar Kaynağında ayrıştırılmakta, çevreye zarar vermeden lisanslı firmalara verilerek bertarafı sağlanmaktadır.

TEŞEKKÜRLER..