Hürriyet Anadolu Lisesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
Program Tasarım Modelleri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
İstatistiksel proses kontrolü
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Problem Çözme ve Algoritmalar
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Tehlikeyi Görmek.
İleri Algoritma Analizi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
3. PROBLEM ÇÖZME SÜRECİ.
Buluş nedir?.
TUTUM VE ALGILAR.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
HÜRRİYET ANADOLU LİSESİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Karar Yapıları İle Problem Çözme
Sonlu Özdevinirlere Giriş
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Nitel Araştırma Süreci
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Tüketici Davranışları
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Hürriyet Anadolu Lisesi BİLGİSAYAR BİLİMİ 6. HAFTA SUNUMU Sunum Şu Kazanımları İçerir: 1.2.1.4. Bir problemin çözüm adımlarının doğru bir şekilde belirlenmesinin ve sıralanmasının önemini ifade eder. 1.2.1.5. Verilen problem için uygun teknikleri kullanarak çözüm önerisi 1.2.2.1. Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri belirler. 1.2.2.2. Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri kullanır. 1.2.2.3. Değişken isimlendirirken uyulması önerilen kuralları açıklar. Selim ÇELİK Hürriyet Anadolu Lisesi

PROBLEM ÇÖZME ADIMARI 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME

PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ PROBLEMİ TANIMLAMA çözmeye başlamadan önce problemin açık, anlaşılır ve çok doğru bir şekilde tanımlanmış olması gerekir. Problemin ne olduğunu bilemezseniz onu çözemezsiniz. 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME

PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ PROBLEMİ ANLAMA Problemi çok iyi anladığınızdan emin olmanız gerekir. Problemin neler içerdiğini ve kapsamını doğru anlamalısınız. “Problemi anlamak, problemi yarı yarıya çözmek demektir. 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME

PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ FARKLI YOL/YÖNTEMLER BELİRLEME Problemin çözümü için olabildi- ğince farklı yol ve yöntem belirlemeli ve bu listenin, tüm olasılıkları içerdiğinden emin olmalısınız. Problem çözmek için tek bir yol yoktur; pek çok yol vardır. 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME 4-5-6. ADIMLARA DEVAM ET

PROBLEM ÇÖZME ADIMARI 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME Her bir çözümün olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koymalısınız Problem çözmek için tek bir yol yoktur; en iyi yol vardır. 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA çözmeye başlamadan önce problemin açık, anlaşılır ve çok doğru bir şekilde tanımlanmış olması gerekir. Problemin ne olduğunu bilemezseniz onu çözemezsiniz. 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME Sonuç yanlış çıkmış ya da bireyin beklentilerini karşılamamış ise problem çözme sürecine baştan başlamak gerekir 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

“algoritmik çözümler” PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI Problemlerin her zaman sıradan çözümleri olmaz. Kek yapmak ya da araba kullanmak gibi problemleri çözmek için bir dizi eylem gerekir. Adım adım yönergelere dayalı olan bu çözümlere denir. En iyi yolu seçtikten sonra sonuca, ilgili adımları izleyerek ulaşılır. Bu adımlardan oluşan yapıya denir. “algoritmik çözümler” algoritma

En lezzetli ekmeği seçmek ya da işleri büyütmek için yatırım yapmak gibi problemlerin ise açık ve net ifade edilen yanıtları yoktur. Bu çözümler bilgi ve deneyim gerektirir, bir dizi deneme ve yanılma sürecinden oluşur. Doğrudan işlem adımları ile ulaşılamayan sonuçlara “keşfe dayalı çözümler” denir.

VERİ Günlük işlerimizin tamamını yaparken adeta bilgi yağmuru ile karşı karşıya kalırız. Beynimiz ise bu bilgi yağmurundan işine yarayacağını düşündüklerini alır yorumlar ve biz de kararlarımızı bu yorumlara göre veririz. Hatta zihnimiz daha sonra kullanmak için bazı bilgileri saklar. Örneğin sizce, evden okula yürüyerek gelen bir öğrenci ne tür bilgilerle karşılaşmaktadır

Evden çıktığımızda hava ile ilgili bir fikrimiz olur Evden çıktığımızda hava ile ilgili bir fikrimiz olur. Hava beklediğimizden daha soğuksa eve tekrar dönüp daha kalın bir mont alabiliriz. Saatimize bakarak geç kalıp kalmadığımızı kontrol ederiz. Eğer gecikmişsek daha hızlı yürürüz Çevremizdeki insanların ve taşıtların seslerini algılarız. Okulun bahçesine girip en yakın arkadaşımızın sesini duyduğumuzda ona yöneliriz.

Bilgisayarlar da tıpkı beynimiz gibi çeşitli kararlar vermek veya işlem yapabilmek için bilgi girişine ihtiyaç duyarlar. İşte bilgisayarların sonuca ulaşabilmek için algıladığı, işlediği, sonuç ürettiği veya daha sonra kullanmak üzere depoladığı her şeye veri denir.

kahverengi saçlı ve mavi gözlü olabilirsiniz. Veri, dünyanın gerçekleridir aslında. Kendimizi örnek alacak olursak; boyunuz 1.70 cm uzunluğunda olabilir, kahverengi saçlı ve mavi gözlü olabilirsiniz. Bunların hepsi birer veridir. “veri” dir.

BİLGİSAYAR İLE PROBLEM ÇÖZMEDE İKİ ÖNEMLİ KAVRAM VARDIR. DEĞİŞKEN SABİT

SABİT Problemin çözüm süreci boyunca asla değişmeyen değerlerdir. «30» «Hakkari» gibi olabilir.

DEĞİŞKEN Örneğin «nüfus» isimli bir değişenin içerisinde 280.000 değeri atanmış olabilir, program çalıştığı süre içerisinde bu değer değişebilir ancak değişkenin ismi hiçbir zaman değişmez.

Bir dişçi muayenehanesinde diş doktoru Mehmet Bey akşama kadar 15 hasta ile ilgilenmiştir. Buradaki dişçi koltuğu sabit, gelip giden hastalar ise değişkendir. Bilgisayarların işleyişinde de bazı veriler değişkenler aracılığıyla depolanırken bazı veriler ise sabit olarak kalır. Sabit olarak kalan bu birimler ne olursa olsun değişmez ve ilk depolandıkları haliyle kullanılmaya devam ederler.

BİLGİSAYARA VERİYİ YANİ SABİT VE DEĞİŞKENLERİ SİZ TANIMLARSINIZ. VE TABİ BAZI KURALLARA DİKKAT ETMENİZ GEREKİR

Değişkene içerdiği değer ile tutarlı isimler veriniz. Değişkenlere isim verirken boşluk kullanmayınız. Değişkenlere isim verirken bir karakter ile başlayınız. Matematiksel semboller kullanmamaya dikkat ediniz.

SIRA SENDE ! EV, OKUL VEYA GÜNLÜK HAYATIN VEYA DİĞER KONULARLA İLGİLİ SABİT VE DEĞİŞKEN ÖRNEKLERİ VER VE KURALLARA GÖRE TAHTAYA YAZ