Otizm Farkındalık Araştırması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
YÖNETİM KURULU ÜYESİ BELİRLEME YAKLAŞIMI 360° Beyin Avı 27 Mayıs 2003 Yönetim Kurulu Üyesi Seçme Kriterleri 27 Mayıs 2003 Amrop International 1.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
KURULUŞ Gövdesan Makina; Kocaeli Darıca sanayi sitesinde konuşlu m2 kapalı alana sahip tesislerinde; otomotiv, beyaz eşya ve inşaat sektörüne; çelik,
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
URGE Programı ile Şirketlerin İhracat Hacminin Arttırılması Program tanıtımı ve Ernst & Young desteği.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
HIV+ Farkındalık Araştırması Raporu.
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ZAMANLA YARIŞIR… Gülbahar Mah. Şehit Ertuğrul Kabataş Cad. Bozkır İş. Merkz. No:12/3 M.KÖY/İST. Tel:+90 (212)
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
=>SES BİLGİSİ
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
GÜNEŞ SİGORTA.
Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM Yazarlar: Öznur Savaş Fatma Molu
Metin DURAN Genel Müdür
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
1 Medya Güven Araştırması Temmuz 2006 Açık Radyo için hazırlanmıştır.
Yazılım Geliştirme Projesi
ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ
Euler Hermes: Facilitating change in trade landscape of Turkey
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
 1993 ’ de 10 kişi ile kurulan temizlik ve ilaçlama firması; bugün 2000 kişiden oluşan ve 5 firmayı barındıran bir grup şirketi…  Türkiye genelinde.
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
Araştımanın Kapsamı Her ay Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte, toplam 18 ilde gerçekleştirilen OMNIBUS araştırmanın EYLÜL ayı çalışmasında C-LINE.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
S KURT LOJİSTİK İNŞ. TAAH. TUR. VE SER. HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.
Demokrasi Nöbeti Araştırması Meydanların Profili 26 Temmuz 2016.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
Ayşegül ARSLAN.
Kadir Has Üniversitesi
Entegre Yönetim Sistemi
TÜRKİYE SOSYAL, EKONOMİK VE POLİTİK ANALİZ - 9
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Otizm Farkındalık Araştırması Mart 2017 Motto Araştırma, İstanbul

Amaç & Kapsam Otizm farkındalığını ölçmek için Türkiye genelinde araştırması yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda toplumda Otizm farkındalığını arttırmak ve Otizmli bireylerin yaşam kalitelerini yükseltmek hedeflenmektedir. Araştırma kapsamında Türkiye çapında toplam 404 kişi ile görüşülmüştür. Detaylı sonuçlar ilerleyen sayfalarda görülebilir.

BULGULAR

Profil Bilgisi 45,8 ORTALAMA YAŞ CİNSİYET Kadın: %23,8 Erkek: %76,2 Görüşülen kişilerin %76’sı erkek, %24’ü kadındır.. Görüşülen kişilerin ortalama yaşı 45,8’dir. A ses grubuna dahil olan görüşmecilerin oranı %13,9, B ses grubuna dahil olanların oranı %21,3’tür. ORTALAMA YAŞ CİNSİYET 45,8 Kadın: %23,8 Erkek: %76,2 SES GRUBU

Otizm biliniyor mu? Otizmin ne olduğunu bilenlerin oranı %66,3’tür. S1. Otizmin ne olduğunu biliyor musunuz?

S2. Otizim eylem planı hakkında bir bilginiz var mı? Otizm Eylem Planı Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi olanların oranı %5’tir. S2. Otizim eylem planı hakkında bir bilginiz var mı?

Otizm Bilgisi & Otizm Eylem Planı Otizmin ne olduğunu bilenlerin %6,3’ü nün Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi vardır.

Ailede Otizmli veya engelli birey varlığı Görüşülen kişilerin %13,1’inin ailelerinde otizmli veya engelli birey vardır. Bu ailelerin %9,8’i konu ile ilgili bir STK’ya üye olmuştur. S5. Konuyla ilgili herhangi bir STK’ya üyeliğiniz var mı? S3. Ailenizde engelli veya otizmli biri var mı?

Otizm Eylem Planı Bilgisi Ailede otizmli veya engelli biri olanların %5,7’sinin Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi vardır.

Akraba çevresinde Otizmli veya engelli birey varlığı Görüşülen kişilerin %21,5’inin yakın çevrelerinde otizmli veya engelli birey vardır. S4. Akrabalarınız içinde engelli veya otizmli biri var mı?

Otizm Eylem Planı Bilgisi Akrabalarında otizmli veya engelli biri olanların %4,6’sının Otizm Eylem Planı hakkında bilgisi vardır.

Engelli bireylerin yaşadığı sorunlar Engelli bireylerin en büyük sorunu olarak ulaşım belirtilmiştir. S6. Engellilerin sizce en büyük sorunları nelerdir?

Engelli bireylerin yaşadığı sorunlar ile hangi bakanlık ilgilenir? Katılımcıların %34,7’si engellilerin sorunları ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın ilgilendiğini düşünmektedir. S7. Engellilerin sorunları ile sizce hangi bakanlık ilgilenir?

Devletin engelli bireylere yönelik sunulan hizmetlerden duyulan memnuniyet Devletin engellilere yönelik hizmetlerinden memnun ve çok memnun olanların toplamının oranı %27,7’dir. 27,7 S8. Devletin engellilere yönelik hizmetlerinden ne derece memnun olduğunuz

Devletin engelli bireylere yönelik sunulan hizmetlerden duyulan memnuniyet Ailesinde otizmli veya engelli birey olanların %35,8’i devletin engelli bireylere yönelik sunduğu hizmetlerden memnundur. Akrabalarında otizmli veya enge%33,3’ü devletin engelli bireylere yönelik sunduğu hizmetlerden memnundur. Hiç memnun değilim Memnun değilim Kararsızım Memnunum Çok memnunum T2B* Fikrim yok S3. Ailenizde engelli veya otizmli biri var mı? Evet 11,3 13,2 32,1 15,1 20,8 35,8 7,5 Hayır 22,8 14,8 24,2 12,0 14,5 26,5 11,7 S4. Akrabalarınız içinde engelli veya otizmli biri var mı? 17,2 24,1 16,1 33,3 8,0 22,4 13,9 25,6 11,0 26,2 Toplam 21,3 14,6 25,2 12,4 15,3 27,7 11,1 *T2B Çok memnunum ve memnunum diyenlerin toplamı S3. Ailenizde engelli veya otizmli biri var mı? S4. Akrabalarınız içinde engelli veya otizmli biri var mı? S8. Devletin engellilere yönelik hizmetlerinden ne derece memnun olduğunuz

MOTTO YAKLAŞIMI Motto Araştırma, Türkiye genelinde ve Uluslararası Platformda pazarlama araştırmaları gerçekleştirmek için kurulmuş, alt yapısı, teknolojisi ve deneyimi ile hem yerel dinamikleri hem de global dinamiklerle hareket ededen, kalite standartları, yenilikçi, yaratıcı ve alanında uzman Pazar Araştırma şirketidir. Pazar araştırmaları alanında müşterilerimize stratejik ve uygulanabilir çözümler bulmak temel hedefimizdir. Araştırma ilkemiz doğru hedef kitleden doğru veriyi toplamak, elde edilen verileri uluslar arası standartlarda işlemek, veriyi doğru analiz yöntemleri kullanarak bilgiye dönüştürmek  ve müşterimizin hedefine uygun aksiyon adımları ortaya çıkarmaktır. Motto Araştırma anlayışında; projenin tasarımından, analizi ve raporlamasına kadar tüm aşamalarında hızlı, uygulanabilir, yaratıcı ve sonuç odaklı çözüm yolları sunmak vardır. Motto Araştırma, tüm araştırma sürecinde ESOMAR ve ISO 20252 kalite sistem uygulamalarının gereğini eksiksiz yerine getirmeyi, güvenlik ve kalite sistemi ile hareket etmeyi müşterilerine taahhüt eder.

ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VERİ SAĞLIĞI Kantitatif Araştırma Yöntemleri Yüz yüze Çalışmalar PAPI CAPI/Tablet/Akıllı Telefon ( 90 Tablet ) Gerçek zamanlı online/offline Araştırma Eye Tracker (Göz Takip) Çalışmaları Telefonla Görüşmeler CATI ( 60 Kabin ) Randevulu derinlemesine görüşme Kalitatif Araştırma Yöntemleri Fokus Grup Görüşmeleri Derinlemesine Görüşmeler Ses kayıtlı Görüntü kayıtlı Gözleme Dayalı Araştırma Gölge/Gizli Müşteri Araştırması Yarı Etnografik Araştırma

İLETİŞİM Büyükdere Caddesi No:53, Kat:3 Mecidiyeköy/ İstanbul Tel: (0212) 266 66 14 E-Mail: info@mottoresearch.com Web : www.mottoresearch.com