İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ürün veya Hizmet Satışı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
TB’ de KARŞILAŞILAN SORUNLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre Yönetim Sistemi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi YRD.DOÇ.DR. KENAN GENÇOL

Proje İnsan Kaynakları Planının Oluşturulması Proje çalışanlarının sorumlulukları ve rollerinin açıklanması için RACI matrisi kullanılır. RACI, Responsible (Sorumlu), Accountable (Hesap veren), Consulted (Danışılan) ve Informed (Bilgi verilen) İngilizce kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulmuştur.

RACI (Sorumluluk Matrisi) Sorumlu (Responsible) Görevi kim yapacak? Sorumluluk kime verildi? A Hesap veren (Accountable) İşler iyi gitmezse kime hesap kesilir? Karar vermede yetki sahibi kim? C Danışılan (Consulted) Bu görev hakkında bilgi verebilecek kim var? Bilgi alabileceğim danışmanlar mevcut mu? I Bilgi verilen (Informed) Kimin işi bu göreve bağlı? Gelişmelerle ilgili kimlerin bilgilendirilmesi lazım?

Örnek RACI Tablosu Görev Ahmet Zeynep Can Eralp Mine Ergün Tasarım R A Kişiler Görev Ahmet Zeynep Can Eralp Mine Ergün Tasarım R A C I Geliştirme Test

PROJE EKİBİ ÜYESİNİN ADI Rol Tanımlama Formu PROJE EKİBİ ÜYESİNİN ADI Rol Sorumluluklar: Yetki:

Proje Kalite Planının Oluşturulması GEÇMİŞTE KALİTE GÜNÜMÜZDE KALİTE Kalite sahada çalışan işçilerin sorumluluğundadır. Kalite herkesin (işçi, işveren,yönetici) sorumluluğundadır. Kalitenin arttırılması maliyetleri artırır. Kalite arttıkça işler artar ve daha çok para kazanılır. Kalite ancak çalışanların yakından izlenmesi ile elde edilebilir. Kalitede ana odak noktası müşterinin kendisidir. Kalite projenin yürütülmesi esnasında oluşabilir. Kalite proje başlangıcında oluşur ve proje süresince planlı bir biçimde yönetilir.

Proje Kalite Planının Oluşturulması Kalitenin tanımı: Bir nesnenin (örn. süreç, ürün veya hizmet) belirli özellikleri veya gereksinimleri karşılama derecesidir. ISO-2000/9000 tanımı: Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerinin toplamı.

Proje Kalite Planının Oluşturulması Kalitede çıtanın yükselmesinin başlıca sebebi müşteri beklentilerindeki değişimdir: Daha yüksek performans Hızlı ürün geliştirme İleri teknoloji kullanımı Hatasız üretim

Proje Kalite Planının Oluşturulması Kalitenin belirlenmesi için pazar beklentilerinin iyi anlaşılması gerekir. Pazar beklentilerini etkileyen değişkenler: Satılabilirlik: Kalite ve maliyet arasındaki denge Üretilebilirlik: Ürünlerin mevcut teknolojiler ve insan kaynağı ile makul bir fiyatla üretilebilmesi

Proje Kalite Planının Oluşturulması Toplumsal kabul: Toplumun değerleri ile ürünün uyumu Kullanılabilirlik: Ürünün belli koşullarda istenen performansı gösterebilmesi Güvenilirlik: Belirli koşullarda veya sürede ürünün fonksiyonunu hatasız yerine getirebilmesi.

Kalitenin planlanması Kalite planlarının hazırlanmasında ve proje süresince Planla, Uygula, Kontrol et ve Önlem al (PUKÖ) yaklaşımı sıklıkla kullanılır. Proje çıktılarının kabul edilebilir kalite seviyesinin altında olmasına rağmen projenin tamamlanmış olarak değerlendirilmesi kabul edilebilir bir durum değildir. Proje ürünü teknik olarak kabul edilemez kalite seviyesinde olduğunda proje tamamlanmış sayılmaz!

6-sıgma kuralı

6-sıgma kuralı

Maliyet/Kazanç Analizi Maliyet/Kazanç analizi proje kalite planlamasında yararlanılan yaklaşımlardan en önemlisidir. Projeden elde edilecek kazançlar katlanılan maliyetlerden fazla olmalıdır. Kalite için katlanılan maliyetlerle elde edilen kalite arasında kalite aleyhine (genellikle doğrusal olmayan) bir durum oluştuğu anda, kaliteyi artırmanın bir anlamı yoktur (ihtiyaç duyulandan fazla kalite!) Maliyet/Kazanç analizi, projede amaçlanan kalite seviyesinin sağlanması için harcanan kalite maliyetlerinin, elde edilen kazançlarla karşılaştırma amacıyla kullanılır.

Kalite Yönetim Planının Hazırlanması ISO 9000 uygulanan yerlerde bu plana «Proje kalite sistemi» adı verilir. Kalite yönetim planında üç temel unsur vardır: Kalite kontrol: İş sonuçlarının istenen kalite standartlarını sağlayıp sağlamadığı izlenir. Kalite standartları sağlanmadığında proje yöneticisi neden-sonuç analizi yaparak kötü performansın nedenlerini belirler ve bu nedenlere yönelik çözümler geliştirerek performansın istenen seviyeye gelmesini sağlar.

Kalite Yönetim Planının Hazırlanması Kalite güvence: Projenin gerekli olan kalite standartlarını karşılaması için yapılan tüm planlı ve sistematik aktivitelerdir. Kalite iyileştirme: Proje performansı ölçülür ve değerlendirilir. Bu değerlendirmenin ardından düzeltici faaliyetler uygulanarak proje ve çıktısı geliştirilir.