PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Advertisements

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Ölçemediğiniz şeyi yönetemezsiniz.. Her kuruluş bilgi yönetimi için yaptığı yatırımın ve harcadığı emeğin karşılığında nasıl bir sonuç elde ettiğini görmek.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
©McGraw-Hill Education, 2014
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
NEDEN BANKA VAR? İlk çağlarda Din adamları Bankacı
Pazarlama Çevresi.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Pazarlama İlkeleri.
İş Dünyası Sürdürülebilirliğin Neresinde?
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Çevre Yönetim Sistemi
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İş ve Meslek Sosyolojisi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN (stakeholder Theory of Edward FREEMAN)

Neredeyiz? Küresel ve kültürel zorluklar Bilgi teknolojilerindeki hızlı ve ani değişimler Politik düzensizlikler Yeni gündelik hayata dair gerçekler Son olarak: Sürekli “fasılalı” değişim

Neredeyiz? Küresel finansal kriz Kapitalizmin kurumlarına olan güvenin hiç olmadığı kadar düşük olması Son olarak: Kapitalizmde kavramsal kriz

Kapitalizmde kavramsal kriz İş yapmakla ilgili, eskimiş, modası geçmiş, artık işe yaramayan bir fikir (teori) kullanıyoruz. Düzenleyici hiçbir reform teoriyi düzeltemez, aksine işleri daha da kötüleştirir “İşin” ne olduğuyla ilgili eski düşünceyi bırakmalıyız

Bu eski hikaye şöyle bir şey İş öncelikle para kazanmak ve kâr yapmak içindir. Önemli olan tek “müşteriler” yatırımcılardır. Kapitalizm işe yarıyor çünkü insanlar sadece kendi çıkarlarını düşünürler ve kendi yararlarına olmadığı sürece başkalarına yardım etmezler. Fırsat buldukları takdirde iş dünyasının oyuncuları kandırırlar ya da kolaya kaçarlar İnsanlar rekabetçi ve açgözlü oldukları için “İşler” yürür, ve adeta görünmez bir el varmış gibi: herkesin iyiliğine olan gerçekleşir. Gazeteleri okuyun, haberleri dinleyin, arkadaşlarınızla konuşun.Hepsinden bu hikayeyi duyacaksınız.

Dört ana problem Bir işin başarılı olması için gerkli olanlar konusunda işe yaramayan bir hikaye. İnsanların işteki rolü hakkında işe yaramayan bir hikaye. Yöneticilik ve yöneticiler hakkında işe yaramayan bir hikaye. Etkileşimler ve sonuçlar hakkında işe yaramayan bir hikaye.

Basit bir fikir İş yapmak, paydaşlar için değer üretmektir. Üst düzey yöneticinin tek görevi paydaşlar için olabildiğince çok değer üretmektir. Şirketin temel başarısını, tedarikçiler, müşteriler, çalışanlar, finansçılar ve topluluklar belirler. Çok iyi şirketler paydaşlarıyla, zamanın geçmesine dayanacak kazan-kazan ilişkileri yaratırlar.

Paydaş hikayesi İş yapmak, tedarikçiler, müşteriler, çalışanlar, finansçılar ve topluluklar için değer üretmektir. Paydaşların çakışan çıkarları büyük önem taşır. Üst düzey yöneticinin rolü, feragat etmeksizin tedarikçiler, müşteriler, çalışanlar, finansçılar ve topluluklar için değer üretmektir. Paydaşlar ve eleştirmenler arasındaki çekişme, yaratıcılığa ve yeniliğe neden olur.

Examples of common stakeholders Paydaşlar Çıkar Örnekleri Bireysel sahipler / hissedarlar Kar, Performans Hükümet Vergilendirme, KDV, Yasama Üst Düzey Yönetim çalışanları Performans, Hedefler Yönetim dışı çalışanlar Ödeme oranları, İş güvenliği Sendikalar Çalışma şartları, Asgari ücret Müşteriler Değer, Kalite, Müşteri hizmetleri Kredi verenler Kredibilite, Yeni kontratlar, Likidite Yerel Topluluk İşler, Dahil olma, Çevre sorunları

PAYDAŞLARLA İLİŞKİLERİ YÖNETMEK Bir işletmenin paydaş gruplarıyla ilişkilerini yönetmek konusunda uyguladığı yöntemlerin üç aşamada gerçekleşir: (1) işletmenin paydaşlarının ve bu paydaşların işletmeye olan katkı / etkilerinin ne olduğunun tarafsızca / önyargısız belirlenmesi ;

(2) İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini yönetmek amacıyla tercih ettiği yöntemlerin belirlenmesi ve bu yöntemlerin işletmenin paydaş haritasına uyumlandırılması; ve

(3) İşletme ile paydaşları arasındaki alış verişin / işlemlerin veya pazarlıkların anlaşılması ve bu müzakerelerin belirlenen harita ve yöntemlere / süreçlere uygunluğuna karar verilmesi.