Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi Bilgi Finans Uygulama ve Araştırma Merkezi Vizyoner Finansçılar Sertifika Programı Seminerleri 26 Ekim 2017
Değişimin Tetikleyicileri Neden Değişiyoruz? Değişmek zorunda mıyız? Değişmezsek ne ile karşılaşırız? Neyi değiştirmeliyiz? Nasıl değişmeliyiz? Değişimi nasıl izlemeliyiz? Değişimin ölçülebilir sonuçları ne olmalı?
Değişimi Zorunlu Kılan Etmenler Rekabet? Teknolojik gelişmeler? Organizasyonun geri kalmışlığı? Makro ekonomik koşullar? İnsan mı, metot mu?
Değişim Yönetiminde Neler Değişir? Birey Takımlar/departmanlar Organizasyon Organizasyonel değişim yönetimi Değişim yönetimi prosesi
Yaklaşımlar Everett Rogers: Yeni fikirlerin ve teknolojilerin yayılma hızı (Diffusion of innovations - 1962) Yenilik İletişim kanalları Zaman Sosyal sistem
Değişime Adaptasyon Everett Rogers: Yenilikçiler Erken adapte olan bireyler Erken adapte olan çoğunluk Geç adapte olan çoğunluk Geriden gelenler
McKinsey Modeli Peters & Waterman
7 Aşamalı Değişim Planı Ron Lippitt, Jeanne Watson, Bruce Westley: Değişim ihtiyacının gelişimi (unfreezing), Değişim ilişkisinin oluşturulması, Değişime yönelik çalışma (moving), Sorunun tespiti, Alternatif yolların analizi: hedeflerin ve aksiyon niyetlerinin ortaya konması, Niyetin aksiyona dönüştürülmesi, Değişimin genellenmesi ve stabilizasyonu (freezing), Son nokta ilişkisinin yakalanması.
Değişimin En Önemli Unsuru İNSAN
Değişen Değişim Anlayışı Lider İletişim Proses (Planlama ve planlama araçları (proje yönetimi prensiplerinden yararlanma))
Değişimin Türleri ve Özellikleri Türleri: Gelişmeye yönelik Geçiş sürecine yönelik Özellikleri: Geleceğin belirsizliği Sonucun ve sürecin belirsizliği
Güçlü Liderlik Entegre edilmiş değişim stratejisi Çalışanların düşünce ve ruhta değişimi Değişim sürecinin dizaynı, uygulaması ve sürekli revize edilmesi
Lider Odaklanma: İçerik İnsan Proses
Lider Endüstriyel Lider: Entegrasyonu önemsemez. İnsanların her talimata uyduğunu düşünür ve iletişimi bu nedenle zayıftır. Direnç gördüğü an insan kaynakları departmanına başvurur. Planı yapar ama planlama yapmaz. Sadece içerik odaklıdır. Tepkisel yaklaşımlıdır.
Lider Gelişen Lider: Entegrasyon mantığı ile yaklaşır. Algıyı ve performansı yönetir. Planlama yapar, sürekli süreci düzeltir. İnsan odaklı. Sürekli bilinç geliştirir.
Kendime Dersler Einstein, dünyayı kıyametten kurtaracak bir problemi çözmek için kendisine 1 saat süre verilse, 50 dakikayı problemi düşünmeye ve problem üzerinde tespit yapmaya, 5 dakikayı problemi nasıl çözeceğini düşünmeye, son 5 dakikayı ise çözümü uygulamaya ayıracağını söylüyor. Planlar hiçbir şeydir ama planlama herşeydir: plan konusunda her zaman dinamik olmak gerekliliği. Plan statik, planlama dinamiktir. Değişim, çarpma ve bölme ile olur, toplama ve çıkarma işlemleriyle olmaz. Süreç, insanı kazanmaya çalışmakla geçmek zorunda. Değişim, matematiksel kavramlarla ölçülebileceği gibi, sosyolojik bir olgu. Her ülkenin konuştuğu değişimin niteliği ve niceliği farklı. Kültürel faktörler hayati öneme sahip. http://ardatunca.blogspot.com.tr/2017/05/degisimi-yonetmek.html