2013 FEN BİLİMLERİ Dersi Öğretim Programının Öngördüğü Farklı Öğretim, Strateji, Yöntem ve Tekniklerine İlişkin 5E Dayalı Ders Planı Hazırlama.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Besinleri yuttuğunuzda bunlar midenize nasıl ulaşır, hiç düşündünüz mü?
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
SİNDİRİM SİSTEMİ.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
EQUIZSHOW.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Fen Teknoloji 5.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
MİKROPLAR.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Farklılaştırılmış Öğretim
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
FEN ve TEKNOLOJİ BOŞALTIM SİSTEMİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Ünite- 1 Vücudumuz ve Sistemler
Öğretimin Uyarlanması
Entegre Müfredat Modeli
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
KAVRAM HARİTALARI.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
MADDEYİ TANIYALIM.
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

2013 FEN BİLİMLERİ Dersi Öğretim Programının Öngördüğü Farklı Öğretim, Strateji, Yöntem ve Tekniklerine İlişkin 5E Dayalı Ders Planı Hazırlama

KONU PLANI NEDİR ? Öğretmen tarafından hazırlanan, bir ya da birçok ders saatinde yapılacak etkinliklerin tasarlandığı düzenektir. Konu planı öğrencilere ders düzeyinde kazandırılacak hedef-kazanımları ve bunlar için yapılacak etkinliklerin işleniş aşamaları ve değerlendirme süreçlerini kapsar.

5.Sınıf - Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim / Canlılar ve Hayat Bu ünitede öğrencilerin; besin çeşitleri, sağlıklı ve dengeli beslenme, sigara ve alkol kullanımının zararları, gibi konuları kavramalarına yönelik bir bilinç oluşturulması amaçlanmaktadır.

5.Sınıf - Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim / Canlılar ve Hayat Bu ünitede öğrencilerin; sindirimde görevli yapı ve organlar, dişler ve diş sağlığının önemi, boşaltımda görevli yapı ve organlar, böbrekler ve sağlığı gibi konuları kavramalarına yönelik bir bilinç oluşturulması amaçlanmaktadır.

2013 FEN BİLİMLERİ PROGRAMINDA FTTÇ FEN – TEKNOLOJİ – TOPLUM- ÇEVRE Sosyo – Bilimsel Konular Bilimin Doğası Bilim ve Teknoloji İlişkisi Bilimin Toplumsal Katkısı Sürdürülebilir Kalkınma Bilinci Fen ve Kariyer Bilinci

Bölüm 1 Dersin Adı Sınıf Ünitenin Adı / No Konu Önerilen Süre Fen Bilimleri Sınıf 5.Sınıf Ünitenin Adı / No Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim / Canlılar ve Hayat - 1 Konu 5.1.2. Besinlerin Sindirimi Önerilen Süre 60 dk Konu / Kavramlar Sindirimde görevli yapı ve organlar, Besinlerin vücutta taşınması, Besinlerin sindirimi, diş ve diş sağlığı

Bölüm 2 Öğrenci Kazanımları 5.1.2.1. Sindirimde görevli yapı ve organların yerini model üzerinde sırasıyla gösterir. 5.1.2.2. Diş çeşitlerini model üzerinde göstererek görevlerini açıklar. 5.1.2.3. Diş sağlığı için beslenmeye, temizliğe ve düzenli diş kontrolüne özen gösterir. 5.1.2.4. Besinlerin sindirildikten sonra vücutta kan yoluyla taşındığı çıkarımını yapar.

Bölüm 2 Ünite Kavramları Besin çeşitleri, sağlıklı ve dengeli beslenme, sigara ve alkol kullanımının zararları, sindirimde görevli yapı ve organlar, dişler ve diş sağlığının önemi, boşaltımda görevli yapı ve organlar, böbrekler ve sağlığı

Bölüm 2 Öğretme – Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Soru – cevap, Rol oynama, Pazaryeri tekniği, Gösterip yaptırma yöntemi, Yaparak yaşayarak öğrenme, Teknoloji destekli öğrenme, Boşluk Doldurma ve Rubrik, Kullanılan Araç, Gereç ve Kaynaklar Sindirimde görevli organların modeli, Diş yapısını gösteren model, Fen Bilimleri 5.sınıf ders kitabı, Çeşitli mevsim meyveleri, Sindirim organları resimleri.

Bölüm 3 GİRİŞ Öğretmen sınıfa elinde sindirim de görevli organların modeli, diş yapısını gösteren model, çilek-erik ve havuç ile gelir öğrencilere selam verdikten sonra günlerinin nasıl geçtiğini sorar daha sonra öğrencilere size bugün ki işleyeceğimiz konu ile ilgili bir hikaye getirdim. Birinizden bu hikayeyi yüksek sesle okumasını istiyorum der, gönüllü olan öğrencilerden birini hikayeyi okumak için seçer (Etkinlik 1).

Bölüm 3 GİRİŞ Gönüllü olan öğrenci hikayeyi okuyup bitirdikten sonra öğretmen öğrencilere getirdiği meyvelerden dağıtır. Ve ardından aynı meyveyi yiyenler bir araya gelecek şekilde gruplara ayrılmasını ister.

Bölüm 3 KEŞFETME Bu aşamada öğretmen gruplara ayrılan öğrencilerden okunan hikayeden besinlerin sindirim sırasında izlediği yolu kavram haritası şeklinde oluşturmalarını ister ( Etkinlik 2 ) . Bu etkinlikten sonra öğretmen gruplara ayrılan öğrencilere birer adet diş modeli verir. Her gruba grup içinde tartışarak doğru diş fırçalamanın nasıl olduğunu ve diş çeşitlerinin neler olduğunu belirlemelerini ister. Ardından her grup sınıfa sunum yaparak diş fırçalama şekillerini diğer gruplara sunar ( Etkinlik 3 ).

Bölüm 3 KEŞFETME Bu etkinliğin ardından her grup diğer grubun diş fırçalama şekli hakkında yorumda bulunur, yapılan güzel uygulamalar ve hatalar ortaya çıkarılır.

Bölüm 3 AÇIKLAMA Her grup oluşturduğu kavram haritasını diğer arkadaşlarına sunar. Ardından öğretmen sindirimde görevli organların; ağız- yutak – yemek borusu – mide – ince bağırsak – kalın bağırsak – anüs olduğunu , bağırsakların farklı çeşitlerinin bulunduğunu ve yedikleri besinlerin bir sürü organdan geçerek ince bağırsaktan kana karışıp anüs ile vücuttan atıldığını açıklar. Ve bu konu hakkında kısa ve öğretici bir video izletir.

VİDEO

Bölüm 3 AÇIKLAMA Daha sonra ağızda bulunan dişlerin farklı görevleri olduğundan şekillerinin birbirinden farklı olduğunu söyler. Kesici, köpek,azı ve 20’lik dişlerinin yerlerini model üzerinde gösterir. Ardından dişin çeşitleri, görevleri ve sağlığı hakkında animasyon izletir.

VİDEO

Bölüm 3 DERİNLEŞTİRME Öğrenci sindirimde görevli organların yerlerini, dişlerin çeşitlerini ve diş sağlığı için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrendikten sonra yeni öğrendiği bilgileri pekiştirmek için öğretmen sınıftan gönüllü 6 öğrenciyi sindirim de görevli organlar için görevlendirir ve Pazaryeri tekniği kullanılarak bu öğrenciler kendi vücutları üzerine bu organların isimlerini yazar ve sınıfta dolaşırlar bu sayede tüm öğrencilere konu kavratılmış olur. ( Etkinlik 4 )

Bölüm 3 DERİNLEŞTİRME Daha sonra yine gönüllü olan 4 öğrenciye ağızda bulunan kesici - köpek – azı – 20’ lik dişleri için görev dağlımı yapılır. bu öğrencilerden; Kesici diş: “ Ben kesici dişim yiyecekleri koparıp parçalama işini yaparım. 4 üstte 4 altta olmak üzere 8 taneyimdir. “ Köpek diş: ” Ben köpek dişim yiyecekleri keserek koparmaya yararım. 2 üstte 2 altta olmak üzere 4 taneyimdir. ‘’ Azı diş: ‘’ Ben azı dişim yiyeceklerin ezilip öğütülmesini sağlarım. 8 üstte 8 altta olmak üzere 16 taneyimdir ‘’ 20’lik diş: ‘’ 18-22 yaşları arasında çıkarım. 2 üstte 2 altta olmak üzere 4 taneyimdir ‘’

Bölüm 3 DERİNLEŞTİRME Diyerek kendilerini tanıtırlar ve rol oynama tekniğini kullanarak konuyu kavramış sınıfa da kavratmış olurlar. ( Etkinlik 5 ) Son olarak öğretmen öğrencilerden diğer derse herkesin diş fırçası ve macununu getirmesini isteyerek sınıfta toplu bir şekilde doğru diş fırçalama şeklini gösterir ve yaptırır. (Etkinlik 6 )

Bölüm 3 DEĞERLENDİRME Son aşama olan değerlendirme de öğrencilerin neler öğrendiklerini değerlendirmek için sindirim de görevli organların boş bir şemasını çizer ve dağıtır. Öğrencilerden o boşluklarda hangi organın nereye yazılması gerektiği istenir ( Etkinlik 7 ). Bir diğer kazanım olan diş çeşitleri, görevleri ve sağlığı için neler yapılması gerektiği hakkında öğrendiklerinden kısa bir yazılı sınava tabi tutulur . Rubrik yöntemi ile öğrencide değişen performansın boyutları ve neler öğrendiği dikkat edilerek değerlendirilir ( Etkinlik 8 ).

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 1 – Besinler sindirimde nasıl yol izler ? Kullanılan araç gereçler: Hikaye Kullanılan teknik: Hikaye Nasıl yapalım ? 1- Öğrencilere besinlerin sindirimi ile ilgili hikaye getirilir. 2- Bir öğrenciden bu hikayeyi yüksek sesle okuması istenir. 3- Hikayenin sonunda besinlerin sindirim sırasında hangi yolu izlediğinden bir kavram haritası oluşturmaları istenir.

HİKAYE Ali okuldan çıkar ve koşarak evin yolunu tutar. Midesi açlıktan “ artık yemek istiyorum “ diye bağırmaktadır. Kapıdan girer girmez çantasını bir kenara atar ve doğru mutfağa koşar. Bir de ne görsün annesi pizza yapmış. Ali heyecanla pizzanın bir dilimini ağzına atar ve ağız “ Yolculuk başlıyor “ diye diğerlerine haber verir. Pizzanın geldiğini gören dişler “ Oo sonunda parçalayacağım bir şeyler geliyor “ diye bağırmaya başlar. Dişlerin sesini duyan yutak “ Oh be sıra banada geldi yemek borusu saatlerdir benden haber bekliyordu. Besinleri hemen yemek borusuna göndermeliyim “ diye söylenir . Besinlerin geldiğini gören yemek borusu sevinçten kasılıp gevşemeye başlar. Bu heyecanla “ Besinleri biran önce mideye göndermeliyim “ diye düşünür. Açlıktan bağıran mide besinlerin gelmesi üzerine “ Sonunda uzun süre vakit geçirebileceğim besinlerde geldi şimdi rahat rahat sindirmeye başlayabilirim “ der. Bunu duyan ince ve kalın bağırsak sinirlenir ve “ Çabuk ol mide, daha sırada biz varız “ diye çıkışır. Mide gülerek “ Tamam tamam kızmayın sindirdim gönderiyorum bile “ diye cevap verir. İnce ve kalın bağırsak “ O zaman bizde bu uzun yolda besinleri vücudun kullanabileceği hale getirmeye başlayalım “ diye seslenir. Anüste “ O zaman bende kana karıştıramadığınız besinleri vücuttan atmak için dört gözle bekliyorum “ der ve sonunda atar. Böylece pizzanın Ali’nin vücudundaki yolculuğu son bulmuş olur.

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 2 – Kavram Haritası Oluşturalım Kullanılan araç gereçler: Hikaye Kullanılan teknik: Hikayeye dayalı öğrenme Nasıl yapalım ? 1- Gruplara ayrılan öğrencilerden okunan hikayeden besinlerin sindirim sırasında izlediği yolu kavram haritası şeklinde oluşturmaları istenir.

Örnek Kavram Haritası

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 3 – Diş çeşitleri nelerdir ve doğru diş fırçalama nasıl yapılır ? Kullanılan araç gereçler: Çeşitli mevsim meyveleri, diş modeli Kullanılan teknik: Yaparak yaşayarak öğrenme Nasıl yapalım ? 1- Her öğrenciye farklı meyveler dağıtılır. 2- Aynı meyveyi yiyen öğrencilerden bir grup oluşturmaları istenir. 3- Gruplara ayrılan öğrencilerden doğru diş fırçalamanın nasıl olduğunu tarif ederek ve diş çeşitlerini de kendi getirdiğimiz model üzerinde göstermelerini istenir.

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 4– Sindirimde görevli organlar nerede bulunur ? Kullanılan araç gereçler: Sindirimde görevli organ materyalleri Kullanılan teknik: Pazaryeri tekniği Nasıl yapalım ? 1- Sınıftan gönüllü 6 öğrenci seçilir. 2- Öğrenciler kendi vücutları üzerinde sindirimde görevli organların bulunduğu yerlere resimleri ile birlikte isimlerini yazarak sınıfta dolaşırlar.

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 5 – Diş çeşitleri ve görevlerini öğrenelim  Kullanılan araç gereçler: Diş materyali Kullanılan teknik: Rol oynama tekniği Nasıl yapalım ? 1- Sınıftan gönüllü olan 4 öğrenci seçilir. 2- Ağızda bulunan kesici- köpek ve azı dişleri için görev dağılımı yapılır. 3- Öğrenciler kendilerine verilen diş çeşidinin görevlerini sınıfa okuyarak tanıtırlar.

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 6 – Doğru diş fırçalamayı öğrenelim  Kullanılan araç gereçler: Diş macunu, diş fırçası Kullanılan yöntem: Gösterip yaptırma yöntemi Nasıl yapalım ? 1- Bir sonraki derse herkesin diş fırçası ve macununu getirmesi istenir. 2- Öğretmen okulda toplu bir şekilde doğru diş fırçalama şeklini gösterir ve uygulatılır.

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 7 – Sindirim organlarını ne derece öğrendik ? Kullanılan araç gereçler: Sindirimde görevli organların boş şeması Kullanılan yöntem: Boşluk Doldurma Nasıl yapalım ? 1- Sindirim de görevli organların boş bir şeması dağıtılır. 2-Öğrencilerden o boşluklarda hangi organın nereye yazılası gerektiği istenir.

Öğrenme – Öğretme Etkinlikler Etkinlik 8 – Dişin çeşitleri, görevleri ve sağlığını öğrendik mi ? Kullanılan araç gereçler: Yazılı sınav Kullanılan yöntem: Rubrik Nasıl yapalım ? 1- Dişin çeşitleri, görevleri ve sağlığı için neler yapılması gerektiği hakkında öğrendiklerinden kısa bir yazılı sınava tabi tutulur.

HAZIRLAYANLAR Gizem IRMAK – 140306053 Nefise TEMİZYÜREK – 140306007 Abdul QAYYUM - 140306804