1. sağlık ve sağlığın girdileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Sağlık ve Sağlık Düzeyini Etkileyen Faktörler
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
SAKARYA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İl Kanser Koordinatörü Uzm. Dr. Sevda Gürsel.
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
 Kalitim nedir?  Genotip ve fenotip nedir?  Kalitimin Gelisim Uzerindeki Etkisi.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Obezite (Şişmanlık) GAZİ ORTAOKULU.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
''Sigara''.
HÜCRE DÖNGÜSÜNÜN KONTROLÜ
BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ
Doç. Dr. Melike KAPLAN Sağlık ve Kültür.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bütünleştirme uygulamaları
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
2. Sağlık hizmetleri.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Evlilik ve Aile Danışması
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ŞEKER HASTALIĞI.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Uygulama Alanları Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

1. sağlık ve sağlığın girdileri Otuz dakika tempolu yürüyüş, sağlık açısından yararlıdır. Dr. Şahin Kavuncubaşı

Dersin amacı Sağlık ve hastalık kavramları, Birey ve toplumun sağlık düzeyini etkileyen faktörler, Birey ve toplum sağlığının yükseltilmesi ile ilgili temel faktörler hakkında öğrencilerin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir.

Sağlık ve hastalık: Klasik tıp anlayışı Sağlık, özünde biyolojik bir durumdur ve bireyin biyolojik yapısındaki bozulmalar, hastalık olarak kabul edilmektedir.

Sağlık ve hastalık: Klasik tıp anlayışı Öz değerlendirme Bireyin kendi hastalığı ile ilgili yaptığı değerlendirme olup, öznel nitelik taşımaktadır. “Midemde yanma var, başım sürekli ağrıyor” Profesyonel değerlendirme Hekimler tarafından, nesnel ve bilimsel hastalık tanımlarına dayalı yapılan değerlendirme. “gastrit- ülser”, “kronik migren”

Talcott Parsons: İşlevsel Görüş Hastalık, tümüyle biyolojik bir durum değildir. Bir durumun hastalık olarak adlandırılması, sosyal, politik ve kültürel koşulların bir sonucudur. Bireyler kendilerinden beklenen sosyal eylemleri yerine getirebiliyorlarsa, sağlıklıdırlar.

Dünya Sağlık Örgütü Yalnızca hastalık veya sakatlık durumunun olmayışı değil, bedensel, ruhsal ve toplumsal bakımdan tam bir iyilik halidir.

Sağlığa Bütüncül Yaklaşım: Blum Modeli Birey ve toplumun sağlık düzeyi, çeşitli faktörler ve sistemler tarafından etkilenmektedir.

Blum Modeli

Sağlığın girdileri çevre davranış genetik sağlık hizmetleri Fizik. Biyolojik ve kültürel çevre çevre Sigara, alkol, tehlikeli araç kullanma, kişisel hijyen, sağlığa özen davranış Doğuştan kazanılan aileden aktarılan özellikler genetik Koruyucu, tedavi edici rehabilitasyon sağlığın yükseltilmesi sağlık hizmetleri

Sağlığın Girdileri 1: Çevre Doğal koşullar, iklim, toprak yapısı, su kaynakları, yeşil alanlar. Fizik çevre Mikro organizmalar, vektörler, hayvanlar bitkiler, Biyolojik çevre Toplumsal kültür, değerler, eğitim olanakları, kültürel etkinlikler Sosyal kültürel çevre

Sağlığın Girdileri 2: Genetik Doğuştan edinilen ve kuşaklar boyunca aktarılma potansiyeli bulunan biyolojik özelliklerdir.

Genetik hastalıklar Koroner kalp hastalıkları, Felç, Diyabet, Bazı kanserler , İskelet ve kas sistemi hastalıkları, Endokrin ve sindirim sistemi hastalıkları.

Sağlığın girdileri 3: Davranış Sigara içme, Alkol kullanma, Uyuşturucu kullanma, Tehlikeli araç kullanma, Spor alışkanlıkları, Beslenme alışkanlıkları.

Sağlıklı davranışlar gösterilse Akut hastalıkların % 30’u, Kronik hastalıkların % 60’ı, Yeni doğan ölümlerinin % 40-70’i önlenebilir .

Sağlığın girdileri 4: Sağlık Hizmetleri Sağlığın korunması, yükseltilmesi ve hastalıkların tedavisi için yapılan çalışmalardır.

tartışma Sağlık hizmetlerinin iyi olması, toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi için yeterli midir mi ?