ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMA MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenci Merkezli Eğitim
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMA MODELİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ

Özlediğimiz bir eğitimin üzerinde yükseleceği değerler, ÖME’ in özünü oluşturmaktadır Bu değerler, ÖME’ in dayandığı çağdaş eğitim felsefelerinden yola çıkılarak geliştirilmiştir DEĞERLER 1 – Bütün öğrenciler öğrenmeye karşı istekli, öğrenme potansiyeline sahiptir ve birbirlerinden farklıdır. 2 – Öğretmenler, bütün öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırmak için gerekli koşulları yaratmalıdır.

DEĞERLER 3- Öğretmenler farklı yöntemleri, farklı hızlarda kullanarak öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırırlar. 4- Okul lideri, öğretmen, öğrenci, aile, okul çalışanları ve çevre ÖME’ de süreç içerisinde yer alır. 5- ÖME’ de değerlendirme, öğrencilerin öğrenmelerini ve gelişmelerini destekler. 6- Öğretmenler öz değerlendirme yapabilmeli ve performanslarını geliştirmelidir.

ÖME’ DE EĞİTİM SÜRECİ YALITILMIŞ ZAMAN VE MEKANLA SINIRLI DEĞİLDİR... Bu nedenle ders dışı etkinlikler ÖME için yaşamsal bir önem taşımaktadır

Akademik Beceriler Yaşam Becerileri Ders Dışı Etkinlikler ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM

Amacı Özeti (model Şeması) Uygulama düzeyi Uygulama sonuçları

ÖME UYGULAMA MODELİNDE DEĞERLENDİRME; 1. HAZIRLIK 2. PLANLAMA 3. YAŞAM BECERİLERİ 4. DERS DIŞI ETKİNLİKLER 5. ÖĞRENME SÜRECİ 6. DEĞERLER 7. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Hazırlık ve Planlama Aşamalarında Öğrenci Katılımı Sağlanmakta 1. HAZIRLIK Hazırlık ve Planlama Aşamalarında Öğrenci Katılımı Sağlanmakta Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 101 23 .81 Öğrenci 1101 651 450 .59 ÖME Model uzmanları tarafından alanda yapılan izleme ve değerlendirme çalışmalarına göre; öğrencilerin hazırlık ve planlama aşamasına katılımı modelde belirtilen düzeyde gerçekleşmemiştir.

Kullanılacak yöntem, Teknik ve Stratejilerle İlgili Görüş ve Önerilere 2. PLANLAMA/KATILIM Kullanılacak yöntem, Teknik ve Stratejilerle İlgili Görüş ve Önerilere Yer Verilmekte Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 101 23 .81 Öğrenci 1101 852 249 .77

Öğrenme Sürecinde Yaşam Becerilerinin Kazandırılmasına Ağırlık Veriliyor Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 97 27 .78 Öğrenci 1101 940 161 .85

Konuların işlenişinde Ders Dışı Etkinliklere Yer Verme 4. DERS DIŞI ETKİNLİKLER Konuların işlenişinde Ders Dışı Etkinliklere Yer Verme Toplam Genel Toplam % Öğretmen 124 Drama, araştırma, gezi ve gözlemler Hikaye okuma, çevreyi inceleme, gezi ve gözlem Kaynak kişi ve eserleri inceleme Röportaj yapma Bülten ve dergi oluşturma Gözlem amaçlı geziler Folklor çalışmaları Satranç çalışmaları - Öğrenci 1101 507 594 .45

Öğretmenler derslerde daha çok: 5. ÖĞRENME SÜRECİ Öğretmenler derslerde daha çok: Toplam Genel Toplam % Öğrenci 1101 Anlatım Soru Cevap Grup çalışması Tartışma Araştırma ve İnceleme Deney Grup çalışması Drama-Rol Yapma .83 .79 .74 .67 .64 .59 .43 Öğretmen 124 Temel akademik beceriler Mesleki beceriler Günlük yaşam becerileri Sosyal uyum becerileri .62 .56 .50 .42

6. DEĞERLER Dersin işlenişine etkin olarak katılma, sınıfta düşüncelerini rahatlıkla söyleme, Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 115 9 .92 Öğrenci 1101 932 169 .84

7. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Ölçme ve değerlendirme yöntemleri öğrencilerle birlikte belirlendi Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 98 26 .79 Öğrenci 1101 637 464 .58

ÖME UYGULAMA MODELİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ SAYI YÜZDE Üzerinde çalışacağımız ödevlerimizi kendimiz seçtik 526 .47 Sınıfta düşüncelerimizi rahatlıkla söylüyoruz 932 .84 Okulda yeteneklerimizi kullanabilecek ortamlar bulunuyor 826 .75 İşlediğimiz konularda geçen tanım ve kavramları önceden araştırıyoruz 809 .73 Öğretmenimiz derslerin daha ilginç hale getirmenin yollarını buluyor 789 .71 Ürün seçki dosyalarının nasıl oluşturulacağını öğrendik 807 Gerçek yaşamdan alınmış konular üzerinde araştırmalar yapıyoruz 757 .68

ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124 Görüşler Sayı Yüzde Öğrencilerin öğrenme düzeyleri tespit edilmekte 112 .90 Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri tespit edilmekte 97 .78 Konuya uygun materyal seçimi yapılmakta 116 .93 Sınıf ve branş düzeyinde materyal arşivi oluşturulmakta 103 .83 Materyaller vasıtasıyla konular arasında geçişler yapılmakta 111 .89 Öğrenciler kullanılan materyaller değerlendirmekte 108 .87 Öğrenciler kullanılan öğretim yöntemlerini değerlendirmekte Eğitim teknolojisi bölümünde önerilen materyal geliştirme bölümü öğrenci seviyesine uygun

ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124 Materyal Seçerken Göz Önünde Bulundurulan Kriterler Sayı Yüzde Programa Uygunluk 105 .84 Anlaşılır ve Açık Olması 111 .89 Dilde Sadelik 100 .80 Güdüleyici Olması 95 .76 Öğrenci Katılımını Sağlama Teknik kalitesinin Yüksek Olması 42 .34 Uygulama Sonuçlarına Göre Verimli Olması 87 .70 Nesnel Olması 70 .56 Kullanım Kılavuzunun Olması 73 .59

ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124 Temel Akademik ve Öğrenme Becerilerinden Hangilerinin Kazandırılmasına Ağırlık Veriyorsunuz? Sayı Yüzde Dil Becerileri 70 .56 Düşünme Becerileri 69 .54 Öğrenmeyi Öğrenme

Bu Becerileri Kazandırmak İçin Yapılan Etkinlikler 1.Öykü tamamlatma ve yazma 2. Değişik yazma ve tartışma ödevleri 3. Tartışarak sonuca varma 4. Karşılaştırma çalışmaları ve şiir yazma 5. Kompozisyon yazma çalışmaları 6. Sergiler düzenleme 7. Düşünme becerisini geliştirici yazma ve konuşma ödevleri Konu ile ilgili kısa oyunlar ve skeçler 9. Resim üzerinden yazılı ve sözlü anlatımlar

ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124 Günlük Yaşam Becerilerinin Hangilerinin Kazandırılmasına Ağırlık Veriyorsunuz Sayı Yüzde Günlük yaşam becerileri 69 .55 Sorumluluk becerileri 70 .56 Bütçe planlama becerileri 49 .39 Teknoloji kullanım becerileri 48 .38 Öz bakım becerileri 52 .41 Stresle başa çıkma becerileri

Bu Becerileri Kazandırmak İçin Yapılan Etkinlikler 1. Beyin fırtınası 2. Grup çalışmaları 3. Sosyal konularda ödevler alma 4. Çalışma konularının yaşamdan seçilmesi 5. Drama çalışmaları 6. Bilgiyi transfer çalışmaları 7. Deneyimli kişilerle röportajlar 8. Kendini önemli hissettirme 9. Kendini ifade edebilme 10. Seminer ve araştırma çalışmaları 11. Benzetim yöntemi ile sorunları irdeleme ve drama yapma

Ölçmede Önerilen Araçların Kullanım Kolaylığına Sahip Olma Düzeyi Ölçme Araçları Sayı Yüzde Ürün Seçki Dosyası 109 .88 Performans Ödevleri 110 .89 Derecelendirme Ölçekleri 89 .72

Ölçmede Önerilen Araçların Kullanım Kolaylığına Sahip Olma Düzeyi Araçlar Sayı Yüzde Öğrenme ve değerlendirme sürecinin kaynaşmasına yardımcı oluyor 118 .95 ÖME hedeflerini destekler nitelikte 120 .97 Yaşam becerilerinin geliştirilmesinde etkindir 117 .94

ÖME UYGULAMA MODELİNDE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Grup çalışmaları ile daha iyi öğreniyoruz Kendime olan güvenimi kazandım Kararlara katılıyor ve düşüncelerimizi daha rahat söylüyoruz Eskiden ezberleyerek öğreniyordum, şimdi anlayarak öğreniyorum Duygu ve düşüncelerimi daha rahat ifade ediyorum Nasıl öğreneceğimi öğrendim

Güncel haberleri sınıfa getirebiliyorum Yeteneklerimi farkına vardım ve onları kullanıyorum Sorumluluk alma duygusu kazandım Daha çok materyal kullanıyorum Bu model tüm sınıf ve derslerde uygulanmalı Artık kendi hedeflerimizi belirliyoruz Senelerdir derslerde sessiz ve korku içinde oturmaktan kurtulduk

Drama yöntemi ile daha kolay öğreniyoruz Ezbercilikten nihayet kurtuluyoruz, oh ne rahat ÖME süper, öğretmen dinliyor biz anlatıyoruz Öğrendiklerimizi günlük hayatımızda kullanıyoruz Güncel haberler ile dersleri izlemek, proje ödevleri yapmak ve araştırma ödevleri ile daha iyi öğrenmeye başladık. Ezberlemeden öğrenmenin mümkün olduğunu gördük Derslere olan ilgimiz arttı, nihayet ezbercilikten kurtuluyoruz diye umuyorum. Tüm derslerde uygulanmalı Okul kaynakları bu modelin uygulanması için yetersiz, haftanın beş günü yazılı ve önümüzde canavar bir ÖSS var.

ÖME UYGULAMA MODELİNDE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Öğretmen merkezli eğitimden vazgeçmekte çok geç kaldık Öğrencinin yaratıcı düşünme, transfer yapabilmesi, eleştirel düşünme becerisini kazanabilmesi için gerekli bilgiler; planlama hedef, içerik, ders işlenişi, sunum, materyal kullanımı vb. detaylı verilmesi kullanım kolaylığı sağlıyor.

Öğrenciler: Görerek ve yaparak daha iyi kavrıyorlar Grup çalışmalarına daha iyi hazırlanıyorlar Aralarında olumlu yönde rekabet arttı İşbirliğine dayalı öğrenme ile başarı düzeyi arttı Öğrencilerin; Araştırma ödevleri ve projeler ile sorumluluk alma düzeyi yükseldi Bireysel farklılıklara göre verilen ödevler ezberden hızla uzaklaştırdı Performans ödevleri öğrenciler üzerinde olumlu etkiler bırakıyor Ekip çalışması ben yerine biz ruhunun gelişmesine katkı sağladı

Çalışma kağıtları ve kavram haritaları ile daha pratik ölçme yapılıyor Veli, öğretmen ve öğrenciye yönelik geliştirilen ölçme araçları çok faydalı Yorum soruları ile öğrencilerin çok boyutlu düşünmeleri sağlanıyor Ürün seçki dosyaları ile her öğrenci çalışmalarını sergileme ve değerlendirme imkanı bulmakta Ölçmede uyguladığımız yeni yaklaşımlar ile öğrencilerde araştırmacılık, merak, yaratıcılık ve çok boyutlu düşünme harekete geçmiş oldu. Kendi ürettiği çalışmaları kişisel dosyasında saklamakta, böylece sorumluluk ve özgüven duyguları gelişmekte

Drama çalışmaları ile öğrencilerin parçayla kaynaşması ve dersler Katılımında artış var. Ayrıca öğrenciler öğrenmeyi daha çok yaşıyarak Ve uygulayarak gerçekleştirdiği için emeğinin kıymetini anlamakta Yeni düşünceler, yeni projeler üretebilmek için daha çok araştırma yapıyor.

Eğitim teknolojisi araçlarını kullanarak teknolojinin dışında kalmıyoruz daha önce eğitim teknolojisi kurslarında aldığım bilgileri kullanma imkanı buldum

Önceki yıllarda yaptığım uygulamalar olduğu için fazla zorlanmadım ama modelin sistematik yapısı içerisinde yapılanları daha fazla kayıt altına alıyorum