SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÜN, BUGÜN, YARIN.
Advertisements

BİLİŞSEL GELİŞİM Biliş dünyamızı anlamayı, tanımayı ve öğrenmeyi içeren tüm zihinsel süreçleri kapsar. biliş denince aklımıza ilk gelen zekadır. ayrıca.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
6.SINIF FEN ÖDEVİ. Uygulanan yalıtım kalınlığına ve kullanılan malzemenin ısı iletkenliğine bağlı olarak, ısı kaybı % oranında azaltılır. Yoğuşma.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
KİŞİSEL GELİŞİM. İnsanın amacı yaşadığı sürece yaptığı olumlu davranışlar,düşünceler ve hareketler sonucunda kendine,sosyal hayata en önemlisi İnsanlığa.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR » Okullar Kapanınca Yaz Gelince “YAŞAM ”
EYLÜL 2013 OKULA UYUM SÜRECİNDE UYGUN DAVRANIŞ YÖNTEMLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
40 ALTIN. Küçük Abdulkadir okumak, bilgili, kültürlü bir insan olmak istiyordu. Annesi, babasından kalan 40 altını kıyafetinin koltuğunun altına dikti.
amaçlar İnsanın kendi dinini iyi öğrenmesi, başka kişilerce din konusunda istismar edilmemesi ve dini hakkında yanlış fikir ve yorumların farkına varabilmesi.
MAYOZ BÖLÜNME. Mayoz bölünme bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (sperm, yumurta ve polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
MAYOZ BÖLÜNME. MAYOZ BÖLÜNME:Bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (Sperm, Yumurta ve Polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Nisan 2014.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
SÜRTÜNME KUVVETİ.
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
Sağlıklı yaşamak için,.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
Sağlıklı yaşamak için,.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YAŞAM OLAYLARI VE ÇOCUK
YAŞLARA GÖRE, PSİKO-SOSYAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
ŞEKİLLER.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
0-6 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Etkinlik Adı: Bilgisayardaki çocuk bana benzesin Etkinlik Kazanım: Kendini Tanıyabilme, Başkalarıyla ilişkilerini başlatabilme Etkinlik Gün: 2 Etkinlik.
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
MADDENİN DEĞİŞİMİ FEN VE TEKNOLOJİ.
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
MADDENİN AYIRT EDİCİ ÖZELLİklerİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

İlk üç ay içinde     Anneyi tanıyarak tepki verir , konuşulunca dinler , kucağa alınınca susar , nesneleri takip eder , gülümser

Üç altı ay arasında     Anne babasına sarılarak kucaklar , nesneleri ve yiyecekleri ağzına götürür,kendiliğinden gülümser , elini uzatır ,

Altı Oniki Ay Arasında     Oyuncakları ile 10-15 dk oynar , ce oyunu oynar , karşılıklı oyun oynar , yabancıları tanır , tanıdıklarına ses çıkartır , anneden ayrı kalınca endişelenir , baba mama gibi kelimeler ile iletişime geçmeye çalışır,

Oniki onsekiz ay arası     Kendi kendine bardakla su içebilir , kaşıkla yemek yiyebilir , oyuncaklar ile etkileşimi artar , giyimine yardım eder , müzik ile beraber tempo tutabilir , istemediği şeyleri belli eder , ayakkabı çorabını çıkarabilir ,

Onsekiz yimidört ay arası     Tuvaletini söyleyebilir , istendiğinde ufak komutları yerine getirerek erişkinler ile etkileşime girer , taklide dayalı oyunlar oynar ( bir kutuyu araba gibi sürmek gibi ) ,diğer çocuklara ilgisi artar , diğer çocuklar ile oyuncakları ile beraber oynar , oyuncaklarını diğer çocuklardan kıskanır , rahat su içer , yemek yer,

İki üç yaş arası     Evcilik oynar , ev işlerine yardım eder , çatal kullanır , giyimini kendi başına yapabilir , tuvaletini haber verir , bazı arkadaşlarına daha fazla ilgi gösterir ,

Üç dört yaş arası     Diğer çocuklar ile etkileşim ve iletişimi iyice artmıştır , yetişkinlerin söylediklerinin büyük çoğunluğunu anlar , oyunlarındaki kurallara uymaya çalışır , kıyafetlerinin tamamını çıkarabilir , gece tuvalet kontrolünü sağlayabilir , el yüz yıkama diş fırçalama işlemini yapar ,

Dört altı yaş arası     Sosyal hayata adapte olmaya çalışır , arkadaşları ile uyumu artar , TV da bazı programları takip eder , kendine has özellikler belirir , etrafla etkileşimi iyice artar , kendisi masal anlatabilir ,