Spor Psikolojisi Sporda İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Metinlerin Sınıflandırması
MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
Tehlikeyi Görmek.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Eğitsel Rehberlik.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
HEDEF BELİRLEME.
KENDİNİ TANIMA.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Geçerlik ve Kullanışlılık
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
ETKİLİ DİNLEME.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
DİNLEME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Spor Psikolojisi Sporda İletişim

ANA UNSUR İLETİŞİM – KARŞILIKLI ETKİLEŞİM

SPORDA İLETİŞİMİN ÖNEMİ Takım ruhu Amaçların açıklanması Güven İyi performans sergileme

SPORDA İLETİŞİMİN ÖNEMİ Motivasyon Takım hedeflerinin ve amaçlarının içselleştirilmesi Strateji geliştirme ve öğretme Beceri gelişimi

İLETİŞİM NEDİR? KÖK: Communicare Haberleşme, komünikasyon,bildirişim (Zıllıoğlu,1996) Kişiler arasında duygu,düşünce,bilgi,haber alışverişi

İLETİŞİM NEDİR? Duygu,düşünce,bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması (Püsküllüoğlu,1995) Deneyimlerin paylaşılması ve anlamlandırılması süreci (Tubbs ve Moss ,1974)

SPORDA İLETİŞİMİN AMAÇLARI İkna etmek için Değerlendirmek Bilgilendirmek Güdülemek Problemleri çözmek

İLETİŞİM TÜRLERİ KİŞİ İÇİ: Bireyin kendisi ile olan iletişimi Bir insanın düşünmesini,duygulanmasını,kişisel ihtiyaçlarının farkına varmasını, iç gözlem yapmasını, rüya görerek kendi içinde mesaj almasını ya da kendine sorular sorarak bunlara cevap üretmesini içerir

İLETİŞİM TÜRLERİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM: Kaynağını ve hedefini insanların oluşturduğu iletişim İki bireyin birbirlerine anlamlı sözlü ve sözsüz mesajlar göndermeleri ve mesajları almaları

ETKİLİ İLETİŞİM KENDİNİ TANIMA Kendimizi tanıma oranımız; psikolojik durumumuz, ortamımız, karşımızdaki kişi, konular, sağlık koşullarımız, değer yargılarımız, tehdit altında olup olmamız gibi faktörlere göre değişir.

Başkalarının Bilmediği SİZİNLE İLGİLİ HER ŞEY Kendinizce Bilinenler Bilinmeyenler Başkalarının Bildiği Başkalarının Bilmediği

KENDİNİ TANIMA PENCERESİ Kendinizce Bilinenler Bilinmeyenler Başkalarınca AÇIK KÖR GİZLİ BİLİNMEYEN

ETKİLİ İLETİŞİM KENDİNİ TANIMA İNSAN KENDİNİ NE KADAR İYİ TANIRSA, O KADAR İYİ ve SAĞLIKLI İLİŞKİLER KURAR.

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ ETKİLİ MESAJ GÖNDERME (MARTENS,1987) Mesajınızı tekil birinci şahıs olarak iletin ve mesaj kendi mesajınız olsun Mesajınız direk olsun, iletmek istediğinizi dolaylı yoldan iletmeyin Mesajınız özel ve tanımlanmış olsun

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ Sözel ve sözsüz mesajınız birbiriyle tutarlı olsun Mesajınızı tekrarlattırın Mesajın anlaşılıp anlaşılmadığı ile ilgili olarak geri bildirim alın Açık ve tutarlı olun ve çift mesajdan kaçının İhtiyaçlarınızı ve duygularınız açıkça ortaya koyun

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ Bir konu üzerinde odaklanın Mesajınızı hemen iletin Mesajınız iletişimde bulunacağınız kişiye uygun olsun İnsanların davranışlarını yargılamadan mesaj iletin Mesajınızın iğneleyici ve altında bir şeyler yatan bir mesaj olmadığından emin olun Destekleyici olun

BEN DİLİ Olumsuz duyguların yaşandığı durumlarda Olumsuz duyguların yaşandığı kişiye önce davranış ya da durum tanımlanarak Bu davranış veya durumdan nasıl etkilendiği belirtildikten sonra Ne hissedildiğinin söylenmesine dayanır

BEN DİLİ MÜSABAKA İLE İLGİLİ KONUŞURKEN ARKADAN BAŞKALARININ DA KONUŞMASI SEBEBİ İLE KONSANTRASYONUM DAĞILIYOR BU DA BENİ SİNİRLENDİRİYOR … YÜKSEK SESLE MÜZİK DİNLENİLDİĞİNDE DİKKATİMİ DERS ÇALIŞMAYA VEREMİYORUM. BÖYLE OLUNCA DA GERGİNLEŞİYORUM.

BEN DİLİNİN YARARLARI Sen dilindeki gibi kişiler savunmaya geçmez Bu dili konuşan birey kendisinin etkilenişini ifade ettiği için karşısındakini suçlu hissettirmez Dili kullanan kişinin neden o duyguyu yaşadığı anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur

BEN DİLİNİN YARARLARI Ben mesajını alan kişi başkalarını düşünmeyi öğrenir Anlaşılmazlıkları azaltır Konuşan kişiyi, duygularını biriktirmediği, etkili olarak dile getirdiği için rahatlatır Yakınlığı arttırıcıdır.

SEN DİLİ Kişiyi suçlayıcıdır Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder Neye kızıldığını anlaşılmamasına neden olur Kişiyi gücendirir Kişinin direnmesine neden olur SEN BUNU NASIL YAPARSIN.NE LAF ANLAMAZSIN. APTAL

DİNLEME BECERİLERİ ANLAMAK İÇİN DİNLEMEK ÖNEMLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİDİR Aktif dinleme Destekleyici dinleme Farkında olarak dinlenme

DİNLEME BECERİLERİ Seçerek dinleme Saplanmış dinleme Savunucu dinleme Yüzeysel dinleme Görünüşte dinleme

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ DİNLEME……… AKTİF DİNLEME Geri iletim sürecini devamlı kullanan Karşısındakinin anladığını, onunla ilgilendiği izlenimini veren dinleme

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ DİNLEME……… AVANTAJLARI Karşınızdakine doğru yolu göstermek zorunluluğu duymaksızın, onu gerçekten anlamak amacı ile,karşınızdaki kişiyi tüm dikkatinizle dinlemeniz ona huzur ve güven sağlar Mesajın asıl anlamına ve özüne inme şansı verir Kişiyi daha iyi tanımaya olanak verir

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ DİNLEME…… AKTİF DİNLEME: Sessizlik Anlatılmak istenenin ne olduğunu anlamaya çalışmak Anlatılanın altında yatan duyguyu anlamaya çalışmak Koşulsuz kabulle dinlemek Dürüst olarak dinlemek FİZİKSEL KOŞULLAR: Konuşanın yüzüne doğrudan bakmak Beden olarak ona yönelik olmak Gözle iyi ilişki kurmak Konuşana doğru eğik durmak Bu durumda rahat olabilmek gerekir

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ DİNLEME……. Aktif dinleme, anlatılanların basit bir tekrarı (özeti), anlatılanların duyulduğuna ilişkin mesaj veya anlatılanın duygularını dile getirme biçiminde olabilir Örnek: Kaygı hissediyorsun,çünkü sınavın sonucunu bekliyorsun,

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ DİNLEME…… Martens (1990) dinleme becerilerinin geliştirilmesinde izlenecek bazı yollar sıralamıştır Dinlemeye ihtiyacınız olduğunun farkında olmak, Dinlemeye konsantre olun.Bu dikkatinizi bölmeden söylenene yöneltmeniz demektir

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ DİNLEME…… Dinlerken, ayrıntılarla ilgilenmek yerine mesajın anlamını araştırın Sporcularınızın sözünü kesmekten kaçının Sporcularınızın görüşlerini sizinle paylaşma hakkına saygı duyun Söylenene duygusal cevap verme isteğinizi bastırın

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM BECERİLER Baltaş (1999) sözsüz iletişimi oluşturan ve daha iyi iletişim kurmak ve çevrede olumlu izlenim yaratacak beden dili özelliklerini ortaya koymuştur. Bu özellikler: Göz ilişkisi Yüz ifadesi Baş hareketleri

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ Jestler, Beden duruşu Yakınlık Yöneliş Bedensel temas Dış görünüş Konuşmanın sözel özellikleri

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM 5 tane öyle bir “EVET” deyin ki anlamları farklı olsun? 5 tane öyle bir “HAYIR” deyin ki anlamları farklı olsun? Farklı mesafelerde konuşma: Herkesin özel alanına saygı duyulması gerekir Mesafe cinsiyet,kültür gibi faktörlere göre farklılık gösterir Bireysel farklılıklar Renkler bile kişilere farklı anlamlar ifade eder. Örneğin, kırmızı

SPORDA İLETİŞİMİN BOYUTLARI ANTRENÖR VE SPORCU İLETİŞİMİNİN GENEL BOYUTLARI Etkili iletişim en önemli antrenörlük becerisidir Antrenör-sporcu iletişimi karmaşıklık içeren, özel ve çok yönlü bir iletişim sürecidir Etkili iletişim için, antrenör sporcunun kendini rahat hissedebileceği bir ortam hazırlamalıdır Etkili iletişim güdülenme ve kendine güven problemlerini çözer (Yukelson,1993).

TEŞEKKÜRLER 