 1950’den günümüze, eğitim hayatında bilgisayarın aktif olarak kullanılmasının sonuçlarından biri olarak hayatımıza giren ve ülkemizde “Kitlesel Açık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Advertisements

Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Massive Open Online Courses
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Açık Ders Malzemeleri: Dünyadaki Gelişmeler
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi İlk 500 üniversitenin durumu Dünya nereye gidiyor 0.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
E-Öğrenme Nedir?
Öğretim Tasarımı
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
EMRE AYDIN.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü Türkiye Belediyeler Birliği Online Uzaktan Eğitim DUYURUSU.
PROBLEM ÇÖZME.
WEB 2 TANITIM MUSTAFA AKGÜL.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

 1950’den günümüze, eğitim hayatında bilgisayarın aktif olarak kullanılmasının sonuçlarından biri olarak hayatımıza giren ve ülkemizde “Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler” olarak bilinen ilk MOOC (Massive Open Online Course) yazılımı, Stephen Downes ve George Siemens tarafından 2008 yılında Manitoba Üniversite’sinde kullanıma sunulmuştur

 ‘Kitlesel’ (massive) eğitim hedefiyle yola çıkan MOOC, hedeflendiği üzere milyonlarca uzman ve öğrenci tarafından başvurulan bir eğitim kaynağı haline gelmiştir. Özelikle kolay erişim ve ekonomik olması nedeniyle, kısa zamanda kullanımı yaygınlaşmıştır. Aralarında Harvard, Berkeley ve Boston Üniversitelerinin de bulunduğu, dünyaca ünlü eğitim kurumları tarafından desteklenmeye başlanmıştır.

 Ders formatında organize edilmiş, ücretsiz ve serbestçe ulaşılabilen, sayısal ortamda bulunan,  kullanıma ve adaptasyona belli lisans koşulları (creative commons) ile açık ve  tek başına sertifika ya da diploma vermek amacıyla kullanılmayan yüksek kaliteli eğitim kaynaklarıdır.

 Öğrenme Platformu  Eposta Listeleri  Sanal Sınıflar  Çoklu Ortam Dosyaları  Ders Forumları  Oyunlaştırma Uygulamaları  Laboratuar Uygulamaları

 MOOC, adından da anlaşılacağı üzere, geniş kitlelere hizmet vermeyi amaçlayan ve internet üzerinden herkese açık çevrimiçi (online) multimedya eğitimlerdir

 MOOC, alanında uzmanlaşmak isteyenlerin, iş hayatı ile eğitim hayatını sürdürmek isteyenlerin, mesleki kabiliyet veya uzmanlık alanları konusunda kararsız kalanların, kariyer hedefleri doğrultusunda yeteneklerini geliştirmeye çalışanların ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla hizmet sunmaktadır.

 MOOC; açıklık ilkesine dayanarak, bilgi talep eden katılımcılar ile bilgi kaynaklarının arasında doğrudan iletişim ve etkileşim kurmayı hedefleyen bir ortam olarak nitelendirilebilir.

 Zaman ve mekân sınırlaması olmaması, ekonomik olması, katılımcılardan özel bir yetenek/diploma talep edilmemesi ve kolay erişilebilir olmasının yanı sıra, öğrenme-öğretme faaliyetlerinin akademik bir programa bağlı olarak bir süreç içerisinde gerçekleştirilmesi bu ortamların en belirgin özelliklerindendir.

 Ayrıca, sınıf ortamının internet ortamına aktarılmış olmasıyla, katılımcılar doğrudan sorunlarına ve sorularına cevap bulabilmektedir. Oluşan etkileşimlerle ilgili tüm veriler kayıt altına alınarak, sunulan eğitim programlarının eğitimcilerin ve öğrencilerin karşılıklı çıkarlarına hizmet verip vermediği, objektif veriler ile değerlendirilebilmektedir.

 Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler, çevrimiçi eğitim evriminde bir aşamadır.  İçerik, ağlara dağıtılmıştır.  Öğreticinin rolü değişmiştir.  Öğrenenin etkin katılımı önemlidir.  Öğrenenler bağımsızdır ve genellikle göz önünde değildirler.  Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin sonul bir hedefi yoktur; ama öğrenenlerin ihtiyaçlarını gidermek doğrultusunda kendi hedefleri vardır. Program çıktılarını katılımcılar oluşturur.

 Öğrenenler, başka öğrenenler ve materyallerle etkileşime geçerler.  Sonul bilgi, sürecin sonunda ortaya çıkacaktır. Doğru ve gerçek kavramları katılımcıların uzlaşması sonucu ortaya çıkmaktadır.  Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler içerisinde bilgi çoğalabilir ve şekil değiştirebilir.  Bilgi kimseye ait değildir.

 MOOC’un iki farklı tür ve bu türlerin birlikteliğinden oluşan bir melez türü bulunmaktadır:  Connectivist MOOC (cMOOC),  Extension MOOC (xMOOC).

 yaratıcılığı, özerkliği ve sosyal bağlantıları ön plana çıkarıp bağlantıcı yaklaşımı benimser.

 video sunumları, kısa sınavlar gibi araçları kullanarak içeriği sunmakta ve geleneksel öğrenme yaklaşımlarını tercih etmektedirler

 Karma öğrenme yaklaşımını benimseyen ve daha geniş bir öğrenen kitlesini hedefleyen melez kitlesel açık çevrimiçi dersler de Hybrid MOOC olarak tanımlanmaktadır.

 Coursera  Edx  Udacity  - Khan Academy  - Futurelearn  - Openstudy  - Codeacademy  - Openlearning  - NPTEL  - Udemy

 Dünya çapında yaygın kullanılmakta olan MOOC eğitim modeli, Türkiye’de 2013 yılında E-üniversite olarak kullanıma girmiştir. E- üniversite, tüm dünyada geçerli, uluslararası akreditasyona sahip olan ve lisans, yüksek lisans ve doktora diplomaları veren bir MOOC platformudur.

 Anadolu MOOCs  AtademiX  Akadema

 Alternatif bir eğitim modeli olan MOOC’un, işleyişi, etkileri, faydaları, eksik yönleriyle beraber, teknik ve işlevsel bütün yönlerini incelemeyi amaçlayan bu bildiride karşılaştırılma yöntemi ile farklı ortamlar analiz edilmeye çalışılacaktır.

 Coursera  edX  Udacity

 Harvard ve MIT üniversitelerinin derslerini kitlelere ulaştırmak amacıyla kurulan edX ise, bugün Standford, Berkeley gibi Amerika’nın önde gelen üniversitlerinin de içinde bulunduğu 39 anlaşmalı üniversite ile 4 milyondan fazla öğrenciye eğitim sunmaktadır. Stanford Üniversitesi akademisyenlerinden biri olan Sebastian Thrun tarafından ticari amaçlı kurulan Udacity platformuna 9 milyon üzerinde öğrenciye eğitim vermektedir.

1. Erişim : Dil - Katılımcı Sayısı 2. Kurs / Ders : Alan / Eğitim Yazılımı - Sertifika Ücreti - İçerik 3. Yönetim : Değerlendirme Kriterleri - Rehberlik 4. Platform : Açık / Kapalı 5. Teknik : Yazılım

 Programa kayıtlı uzmanlar, katılımcıların takibini doğrudan yaparak, uzmanlar ve danışanlar arasında güvenilir bir iletişim ortamı sağlanmaktadır. Bunun yanında, gerçekleştirilen programların, hedeflenen etkileşim ve iletişim ortamının sağlayıp sağlamadığını da kontrol altında tutulmaktadır.

 Eğitimler esnasında, webcam’lar aracılığı ile öğrenciler ile doğrudan iletişim kurulmasının yanı sıra, gerçekleştirilen sınavlarda, sınav güvenliğini sağlamak için de webcam’ler kullanılmaktadır. Örneğin; Uzaktan gözetmenlik sağlayan bir şirket olan ProctorU çalışanları, ekran paylaşımı ve webcam bildirimleri kullanarak, sınava giren öğrencileri bu yolla izlemektedir.

 değişik kaynaklara ulaşmak,  kaynakların izini sürmek, eriştiği kaynakları bir araya getirmek,  kişisel hesaplar oluşturmak, kendi düşüncelerini bir araya getirip yeni anlayışlar geliştirmek ve  son olarak diğer öğrenenlerin de yaptığı gibi ortaya çıkardıkları ürünleri paylaşmaktır.

 Sessiz Katılımcılar (Lurking Participants): Sadece dersi takip etmek, ders kayıtlarını seyretmek veya mevcut ders kaynakları arasında dolaşmak gibi pasif katılım şekilleri gösterirler. Bu katılımcıların amacı öğrenme ortamında neler olup bittiğini görmektir.

 Orta Derecede Aktif Katılımcılar (Moderately Active Participants): Birkaç konu ile ilgilenirler ve o konu başlığı altındaki kişilerle etkileşimde bulunurlar. İlgili konu hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar, not ve deneyim paylaşımında bulunurlar ve sorularına yanıt alırlar.

 Yüksek Derecede Aktif Katılımcılar (Memorably Active Participants): En azından beş veya altı konuya katılım gösterirler. İlgili konuda öneri geliştirirler, akran ve uzman yardımı alırlar.

 üreticiler ve aktif katılımcılar, %90  katkı sağlayıcılar ve içerik geliştiriciler %9  tüketiciler ve sessiz katılımcılar %1

 Bu çalışma kapsamında, dünya üzerinde her geçen gün kullanıcı sayısını artıran MOOC ortamlarından en yaygın kullanılanlar ele alınarak temel özellikleri tanıtılmış, bu ortamlar farklı açılardan analiz edilmiştir. Karşılaştırma yolu ile yapılan inceleme sonucunda, mevcut MOOC ortamlarının benzer ve farklılıkları ortaya konmuştur.

  moocs.htmlhttp://eogrenme.blogspot.com.tr/2013/03/thehistory-of- moocs.html  moocs-uzerine.html moocs-uzerine.html 

 Veysel çırak  Tolga doğrul  Umut civan  Burak utku tekalmaz