TOSHİBA FLASH DİSK
NEDEN BU ÜRÜN VE MARKA? Öncelikle TOSHİBA’nın müşteri üzerinde yarattığı profili ve marka değeri bu markaya yönelmemize neden oldu. Ürünlerinin kalitesi ve kullanılabilirliği diğer markalara nazaran müşterinin gözünde daha üst seviyede. Neden bir flash disk tercih ettiğimize gelecek olursak, artık tüm dünya üzerinde oldukça yaygın bir ürün olması ve teknolojinin getirdiği geliştirilebilir bir ürün olması bizlere cazip geldi. TOSHİBA’nın da ürettiği flash diskler, hem ürün hem marka değeriyle birleşince oldukça göz dolduran bir teknoloji ortaya çıkıyor.
ANILAR TOSHİBA İLE BİRİKSİN! U3 Smart Toshiba U3 özelliği flash diskinizin içerisindeki bir bölümün işletim sistemi gibi davranmasıdır. Konuyu biraz daha açarsak, flash diskinizin bir bölümü programlar için ayrılmış U3 özelliği sayesinde Skype, Backup4all, Mozilla Firefox, DataRecover gibi birçok programı destekliyor. Hatta bunların içerisinde birçoğu paralı olmasına rağmen Trial veya tamamen bedava olan programlarda mevcut. Ayrıca Toshiba U3 smart’ın birde şifreleme özelliği mevcut. Yani yazılımlarınızı şifreyi girmeden hiç kimse kullanamıyor.
U4 Smart Toshiba Bizim yapmak istediğimiz ise bu özelliklerin daha fazlası. Yani şu an ki U3 teknolojisinin hafıza güçü ne kadar ise onun iki katını üretmek. Tasarlayacağımız özellikleri de TOSHİBA’nın U4 Smart serisinde topluyoruz ve yepyeni bir ürün elde ediyoruz. Ama öncesinde piyasa araştırması yaparak müşteri beklentilerini ölçüyoruz. Bunun için 5 tane anket sorusu meydana getirdik.
HEDEF KİTLE Hedef kitlemiz, genel olarak iş adamları, iş kadınları ve flash diske ihtiyaç duyan kişiler. Yüksek çözünürlükte olan dosyalarla ilgili iş yapan insanlar.
TOSHIBA MARKA DEĞERİ Marka savaşlarının yaşandığı günümüz dünyasında, marka yaratmak ve ona değer katmak uzun bir planlama sürecine dayanmaktadır. Bundan yola çıkarak markamızın ürettiği ürünlerin sağlamlığı ve uzun vadede kullanılabilir olması bizim en büyük değer noktalarımızdan ikisidir. Müşteriye sunulan kalite, güven ve değer markamızın gün geçtikçe ilerlettiği konulardır. En birincil hedefimiz müşterinin isteklerine kulak verip, ürettiğimiz ürünlerde müşteri odaklı çalışmak.
SWOT ANALİZİ Güçlü Yönler: Teknolojik ürünler içerisinde en çok tercih edilen ürün olması, uzun vadede kullanılabilen bir ürün olması, fiyatların cazip olması ve ürün çeşitliliğinin fazla olması. Zayıf Yönler: Aynı ürünlerin başka bir marka tarafından üretilmesi, reklam konusuna daha çok ağırlık verilmesi, elektronik eşya olduğu için bozulma ve kırılma riski Fırsatlar: Gelişen teknolojiyle beraber insanların bu ürünlere ihtiyaç duyması, Teknoloji çağında olmamız, markanın teknolojik ürünlerle alakalı bir önceliğinin olması ve yurt dışı bağlantıları. Tehditler: Teknolojik ürünlerdeki vergi artışı, küresel ekonomik kriz, rakip firmaların sunduğu hizmetler ve teknolojik ürünlerin bozulma riski.
AFİŞ
AMBLEM
ANKET SORULARI Şu an kullandığınız flash diskin markası nedir? Diğer markalardan ayıran herhangi bir özelliği mevcut mu? Siz nasıl bir özelliğe sahip flash disk isterdiniz? Sizin için gerekli olan en önemli özellik nedir? Şekil olarak ne tarz bir flash disk tercih ederdiniz?
HAZIRLAYANLAR SEZEN ŞİMŞEK 2070140001 ERTUĞRUL DOĞAN 2070140029 SEDAT TAŞKAN 2070140020 DERYA GÜNBATI 2070130023 DİLARA DOKUYUCU 2070140059 GÖKHAN HIZ 2070140007