Uluslararası İşletme Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
ARTEV Management Platform ‘Intellectual Asset Management at Enterprises ARTEV Consortium Partners Entelektüel Varlık Yönetimi - Mevzuat Altyapısının Ekonomik.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Ders: Uluslararası İktisat ve Dış Ticaret Politikası
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
İşletme-1/5.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Doç. Dr. Şule Lokmanoğlu Aker YONT. 308
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Fikri haklar yönetimi Tüm bu faaliyetlerin şirketin ticari faaliyetleri ile ilişki içerisinde yürütülmesi şarttır.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
IP Management in Industry & Their Expectations Murat Peksavaş Chairman, Intellectual Property Working Group TÜSİAD International Conference on “Managing.
ŞUBAT 2008 İHRACAT RAKAMLARI BASIN TOPLANTISI Türkiye İhracatçılar Meclisi 1 MART 2008 İSTANBUL.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
İşletmelerin Sınıflandırılması, Girişim, Girişimciler, ve Kobiler
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHYERSAAT 15;15ÖÇK SUNUM HAZIRLAYAN Geleceğin Meslekleri İEÜ-MBBF SUNAN Levent Eren.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
Uluslararası İşletmecilik Kısım 1 Bölüm 1 - Uluslararası İşletmeciliğe Giriş Evrim Tören YONT308.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
ULUSLARARASI BANKACILIK
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Ödemeler Dengesi Dr.Dilek Seymen.
Uluslararası İşletme Yönetimi
Uluslararası İşletme Yönetimi
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
TANITIM SUNUMU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

Uluslararası İşletme Yönetimi

NE BEKLİYORUZ ?

Amaç… Bu dersin amacı uluslararası işletme yönetimi ile ilgili terimleri tanıtmak, uluslararası işletmelerin uluslararası piyasalara girişleri ve faaliyetlerini geliştirmeleri için yapmaları gerekenler konusunda bilgiler vermek, işletmelerin faaliyetlerini etkileyen uluslararası faktörlerin analizini yapacak şekilde yeteneklerini geliştirmek ve çok kültürlü ortamlarda ortaya çıkabilecek olan yönetim sorunları ve baş etme yollarını öğretmek, örnek olay incelemeleriyle teori ile gerçek uygulamaları karşılaştırmalarını temin etmektir.

Hf. KONULAR 01 Tanışma, ders içeriği dağıtma ve Derse genel giriş 02 Uluslararası işletmeciliğin tarihsel gelişimi ve uluslararası ticaret teorileri 03 Uluslararası işletmeciliğin Çevresi 04 Uluslararası işletmeciliğe hazırlık ve yabancı pazarlara giriş 05 Uluslararasılaşma ve uluslararasılaşma süreci 06 Uluslararası pazara giriş yöntemleri 07 Uluslararası çevre ve Uluslararası organizasyonlar 08 Yabancı çevresel güçler-Sosyo-kültürel güç 09 Yabancı çevresel güçler-Politik güç 10 Yabancı çevresel güçler- Fiziksel ve çevresel güç 11 Yabancı çevresel güçler- Ekonomik güç 12 Yabancı çevresel güçler- İşgücü 13 Yabancı çevresel güçler-Finansal güç 14 Yabancı çevresel güçler- Hukuki güç

Kaynak: Esin Can Mutlu, Uluslar arası İşletmecilik, Beta yayınları Esra Nemli Çalışkan, ‘ Uluslararası Yönetim“, Beta yayınları, İstanbul McFarlin, Dean B., Sweeney, P. D., “international Management: Strategic Opportunities and Cultural Challenges”, Hougton Mifflin, USA, 2006.

Arasınav % 20 + Sunum % 10+Devam % 10+Final %60 Dersin İşlenişi: 1. Öğretim üyesi tarafından dersin sunumu 2. Konulara ilişkin örnek olayların tartışılması Değerlendirme: Arasınav % 20 + Sunum % 10+Devam % 10+Final %60

Uluslararası

Nerede üretiyorduk? Nerede üretiyoruz?

Rakiplerimiz kim?

Müşteri Nerede?

NEDEN?

NEDEN?

NEDEN?

ZENGİNLEŞMEMİZ İÇİN NE YAPMAMIZ LAZIM?

İLK 10 ŞİRKET (2012) Şirket Ciro Kar Milyar $ Royal Dutch Shell 481,7 26,6 Wal-Mart Stores 469,2 17,0 Exxon Mobil 449,9 44,9 Sinopec 428,2 8,2 China National Petroleum 408,6 18,2 BP 388,3 11,6 State Grid 298,4 12,3 Toyota Motor 265,7 Volkswagen 247,6 27,9 Total 234,3 13,7

Dünya Ticaretinin Yarısı 500’e yakın çokuluslu işletme tarafından gerçekleştirilmektedir.

İSO 500 (2013) Şirket Ciro Milyar TL TÜPRAŞ 40,1 Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. 8,1 Oyak-Renault 7,5 Arçelik 7,2 EÜAŞ  6,9 TOFAŞ 5,6 İskenderun Demir ve Çelik 5,4 Ereğli Demir ve Çelik 5,1 İçdaş Çelik Enerji 4,9 Aygaz 4,7

YILLARA GÖRE DIŞ TİCARET (Türkiye)

YILLAR Turizm Geliri (1000 $ ) Ziyaretçi Sayısı ORT. Harc.($) 2001   10 450 728   13 450 127     777 2002   12 420 519   15 214 514     816 2003   13 854 868   16 302 053     850 2004   17 076 609   20 262 640     843 2005   20 322 111   24 124 501     842 2006   18 593 950   23 148 669     803 2007   20 942 501   27 214 988     770 2008   25 415 067   30 979 979     820 2009   25 064 481   32 006 149     783 2010   24 930 996   33 027 943     755 2012    29 351 446   36 .776. 645     798

TÜİK turizm istatistikleri verilerine göre, 2012’nin ilk üç çeyreğinde toplam 4 milyon 330 bin Türk vatandaşı yurtdışına seyahat ederken, 2013’ün aynı döneminde bu rakam 5 milyon 563 bine yükseldi.  

YILLARA GÖRE ÜRETİLEN PASAPORT SAYILARI UMUMA MAHSUS HUSUSİ HİZMET GENEL TOPLAM 2010 931.999 161.648 19.875 1.113.522 2011 2.730.002 388.126 56.807 3.174.935 2012 2.272.560 341.918 65.622 2.680.100 2013 (1-31 OCAK)  251.592  37.650  4.421  293.663

TANIDINIZ MI?

FİZİKSEL VE TOPLUMSAL FAK. Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı… FAALİYETLER DIŞSAL ETKİLER HEDEFLER Satışları Büyütme Kaynak Edinme Çeşitlendirme Rekabet riskini en azlama FİZİKSEL VE TOPLUMSAL FAK. Siyasi politikalar, yasal uygulamalar. Değerler, tutumlar, inançlar Ekonomik güçler Coğrafi etkiler STRATEJİ REKABET ÇEVRESİ Usuller Fonksiyonlar Belirleyici Taktik Seçenekler İthalat İhracat Pazarlama Ülke Seçimi Turizm, Taşımacılık Üretim Org. Ve Kont. Mekanizmaları Lisans ve Franchise verme Muhasebe Ülke faal.arasında bütünleşme derecesi Anahtar tesl. Prj. Finans Yönetim Sözlş. İnsan Kayn. Doğrudan ve portföy REKABET ÇEVRESİ Fiyat, pazarlama, yenilik veya diğer faktörlerde avantaj Rakiplerin sayısı ve görece yetenekleri Bölgesel rekabet farklılıkları

Uluslararası İşletmeci Kim? Kendi ülkesi dışında en az bir ülkede herhangi bir ticari faaliyet yürüten işletmelerdir.

Uluslararası İşletmeci Kim? NASIL?

Faaliyet gösterilen ülke sayısı, yatırım şekli işletmenin uluslar arası mı, çok uluslu mu, global mi? olduğu konusunda belirleyici faktörlerdendir.

Uluslararası İş (International Business): İşletmeler tarafından ulusal sınırların dışında yürütülen faaliyetlerin bütünüdür.

Uluslararası İşletmecilik (International Business): Bir işletmenin iki veya daha çok bağımsız ülke içinde ya da arasında yer alan her türlü işletme faaliyetidir.

Uluslararası Yönetim (International Management): Örgütün maddi ve beşeri kaynaklarının tedarik, dağıtım ve kullanımını etkili bir şekilde koordine ederek, global çevre içinde dinamik denge durumunu korumasını sağlayarak, global amaçlarına ulaşması sürecidir.

Uluslararası İşletme (International Company): Kendi ülkesi dışında bir veya daha fazla ülkede faaliyet gösteren işletmelerdir.

Çokuluslu İşletme (Multinational Company): İki veya daha fazla ülkede mülkiyeti kısmen veya tamamen kendisine ait olarak üretim ve pazarlama faaliyetleri yürüten, kendisine ait işletme stratejileri olan ve bu stratejileri tüm bağlı kuruluşları veya şubelerinde uygulayan işletmelerdir.

Global İşletme (Global Company): Faaliyetlerini Dünya çapında sürdüren, ileri teknoloji kullanan, global ürün, fiyat vb. politikalar yürüten, Dünya vatandaşı yöneticiler tarafından yönetilen işletmelerdir.

Uluslarötesi İşletme (Transnational Corporation): Bir işletmenin sahipliği ve yönetiminde belirli bir ulus yada ulusların ağırlığı yoksa, diğer bir ifade ile işletmenin mülkiyet ve yönetimi çok farklı uluslardan oluşan kişilere ait ise, işletmenin yapı ve faaliyetlerinde ulusal bir kimlikten söz edilemez.

Uluslarüstü İşletme (Supranational Corporation): Uluslar arası bir sözleşme ile kurulan, uluslar arası bir organ tarafından tescil ve kontrol edilmek ve bu organa vergi ödemek suretiyle varlığını sürdüren, gerektiğinde hukuki olarak milliyetini ortadan kaldıran işletmedir.

Çokuluslu Teşebbüs (Multinational Enterprise): Hem yerel, hem de denizaşırı operasyonları kapsayan bütünleştirilmiş bir global felsefeye sahip işletmelerdir.

Ana Ülke (Parent Country): Çok uluslu işletmelerin menşelerinin bulunduğu ülkedir. (Fiat-İtalya)

Evsahibi Ülke (Host Country): Çok uluslu işletmelerin yatırım yaptığı ülkedir. (Ford-Türkiye)

Üçüncü Ülke (Third Country): Ana ülke ve evsahibi ülke dışında kalan ve çok uluslu işletmelerin faaliyetlerine çeşitli şekilde katkı sağlayan ülkelerdir. (Ana ülke: İtalya, Evsahibi: Türkiye, Üçüncü: ABD