DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hoş Geldiniz FEYAZ BİLGİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ SULTANBEYLİ KIZ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ.
Advertisements

2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Satış Süreci. Satış İşlemi Öncesi – Satış İşlemi Öncesi: Kilit noktadaki karar vericilerle etkileşime geçmeden önce yapılması gerekenleri kapsar. Aday.
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
ARDA KIRTASİYE. İ nsano ğ lunun ilk hesap makinesi abaküsdür ve abaküse benzeyen ilk araçlar bundan 3,000 sene önce kullanılmı ş tır. Otomatik hareketlerden.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Şehit Öğretmenlerimize Tıklamadan, sesli izleyiniz.
Yıllar önce bir Millî Eğitim Bakanı’nın makam odasının kapısı çalındı. İçeriden kararlı ve tok bir ses, ''Girin'' diye seslendi. Oldukça mütevâzı’ döşenmiş.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
MİKROPLAR.
BESİN ZİNCİRİNDE ENERJİ AKIŞI
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
yapIlarIna göre fİİller
8 mart dünya kadınlar günü ile karikatürler 1
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Halkali Mehmet Akif Ersoy Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi
Eğitim Öğretim yılında Kuran-ı Kerim dersinin müfredatında bulunmayan fakat Eğitim Öğretim yılı Kuran-ı Kerim müfredatında bulunan.
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
BESİN ZİNCİRİNDE ENERJİ AKIŞI
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
Tanımlar-Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ayşe Kuzu.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME
HASTALARI ZİYARET ETMEK
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
Bir Bakan Ve İki Çocuk.
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Hz. Muhammed’in Sözleri
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Öğr. Gör. Asuman Reyhan KURT
Öğrt. Grv. Dr. Serpil ALPTEKİN
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
DOKU KÜLTÜRÜ VE BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
7. HAFTA TUR182 TÜRK DİLİ II.
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAYME ANA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET

NEZAKET KURALLARI TANIŞMA VE TANIŞTIRMA Tanıştırılmak istenen kişiler için ne olursa olsun birbirlerinden izin alınması gerekir. Tanıştırmadan önce iki tarafın birbirini tanıyor olabileceğinden şüphe edilirse “Tanışıyor musunuz?” diye sorulabilinir. Zaten tanışılan, görüşülen birine tanıştırılmak durumunda kalındığında, tanıştıran kişiyi bozmamak için tanıştırma işinin bitmesi beklenir ve tanıştıran kişi güç durumda bırakılmaz . Tanışma işi olup bittikten sonra durumu açıklamak daha uygundur. İsmi unutulan bir kişiye soyadı sorulduğunuda ismini de söyler.  Eğer soyad sorulursa isim ile birlikte söylenmelidir. Tanışmadan sonra: “Memnun oldum.” “Şeref duydum.” gibi kibarca bir cümle kullanmak gelenek olmuştur.

KONUŞMA VE DİNLEME

Konuşma -Konuşmayı her zaman rütbece, sosyal durumca ve yaşça büyük olan açar. -Konuşma sırasında bir şey anlaşılmadığında “anlayamadım efendim” denir. -Kendisine hitap edilen kimse şapkasını sol eline alır. Ancak karşı taraf şapkasını takması için bir harekette bulunduğunda şapkasını tekrar takabilir

Yapılmaması Gerekenler: -Başkalarının kendi aralarında alçak sesle konuşmalarına kulak kabartmak -Gözleri yerlerde, havalarda veya eşyaların üzerinde gezdirmek -Esnemek -Söz kesmek

EL SIKMA VE ÖPME -Büyük adamların elleri sıkılırken ve kadınların elleri öpülürken vücut biraz öne doğru eğilir.

El Öpme Türk toplumunda; geleneğe göre yalnız küçükler büyüklerin ve saygıdeğer kişilerin ellerini öperler. Genç kızların ve bekar kadınların elleri öpülmez. Yalnız toplumda bir mevki tutmuş ve belli bir yaş haddine ulaşmış bekar kadınların elleri öpülebilinir. Batı toplumunda genç kadınların da elleri nazikçe öpülür. Bu durumda el alna konmaz. Öptürmek için elini uzatan ve buna alışık olan kadının eli her zaman öpülür. Bu kadın yaşlı ise el alına götürülür. Bir kadının elini öpülüyorsa,  yanındakinin de eli öpülür. El öptükten sonra el sıkılmaz.

ZİYARET Ziyaretler insanlar arasındaki ilişkileri iyileştirip, toplum içindeki bağları pekiştirir

Ziyaret, bir kişinin izin alarak bir başkasını görmeye gitmesidir Ziyaret, bir kişinin izin alarak bir başkasını görmeye gitmesidir. İzin almadan yapılan ziyaretler ancak sıkı dostalar arasında olur. Ziyafetlere bildirilen saatten on dakika önce gidilmelidir. 
Çok erken davranmak, ev sahibini zor durumda bırakabileceği gibi, 
çok gecikmek de saygısızlık olur. En çok on beş, yirmi dakika gecikilebilinir. 
Yüksek mevki sahipleri, ya da toplumun öyle tanıdığı kişiler en son gelirler. Ziyaretler öğleden sonra veya akşam üzeri yapılır. Akşam yemeği zamanında hiçbir aileye ziyarete gitmek doğru değildir

NEZAKET DÜNYAYI AYAKTA TUTAR İSİMLİ VİDEO

İYİLİK YAPMAK NE KAZANDIRIR İSİMLİ VİDEO

İYİLİK YAPAN İYİLİK BULUR İSİMLİ VİDEO

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ