ÇALIŞMA İZİN İŞLEMLERİ OTOMASYON PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HİTAP (HİZMET TAKİP PROGRAMI)
Advertisements

DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) (Yürürlüğe Giriş Tarihi.
Deniz ÇAVUŞOĞLU Özel İstihdam Büroları Şube Müdürü Deniz ÇAVUŞOĞLU Özel İstihdam Büroları Şube Müdürü TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Serbest muhasebeci mali müşavir sigortası. Serbest muhasebeci mali müşavir sorumluluk sigortası Bu sigorta ile Sigortacı, Sigortalının vermekte olduğu.
Mal ve Hizmet Alımları Bildirimi (BA) ve Mal ve Hizmet Satı ş ları Bildirimi (BS) Formu NE ZAMAN GÖNDER İ L İ R? Ba ve Bs formlarını aylık dönemler halinde.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Deva Hastanesi 1. Hastane açabilmek için gerekli olan belgeler;  Faaliyet izin belgesi  Ruhsat  Özel hastaneler yönetmeliğine uygun belgeler.
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
ERASMUS+ Oryantasyon Programı Erasmus Kurum Koodinatörlüğü erasmus.erciyes.edu.tr
FUTBOL TOPLU OYUN TEKNİKLERİ
kişisel bilgilerinizi ve kredi kartı numaranızı asla vermeyin.
ÜCRETLİ ÖĞRETMEN E-BİLDİRGE İŞLEMLERİ
TLS/SSL BILGI İŞLEM ORGANIZASYONU BERKE ÖMEROĞLU
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
KARAMAN ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü
Geçici Koruma Altındaki Yabancıların Çalışma İzinleri
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
Elektronik belge KILAVUZU
BİLGİSAYARINIZA E-İMZA ÜRETİMİ İÇİN
Doküman Yönetİm (DYS) Sİstemİ
MESLEKİ EĞİTİM VE İSTİHDAM SEFERBERLİĞİ
STAJ ÖNCESİNDE VE SONRASINDA YAPILACAKLAR
HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ
İHRACATÇI FİRMA YETKİLİLERİ İÇİN YEŞİL
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
Üyenin Sisteme Girişi
Öğrenci E-Postası Kullanımı
Aydıncık İmam Hatip Ortaokulu KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
PLEVNE ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
ÜGD MEVZUATI ve TAREKS - II
BAP Otomasyonuna girmek için aşağıdaki butona tıklayınız.
HARİÇTE İŞLEME REJİMİ.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Portal.itkib.org.tr sayfasına daha önce kayıt olmadıysanız ‘Üye Ol’ linkine tıklayarak lütfen kayıt olunuz.
E-BÜTÇE TENKİS OLUŞTURMA
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Tez Veri Girişi Ulusal Tez Merkezine, Tez Döneminde olan ve Danışmanı ile Tez konusunu belirleyip, Enstitümüzün onayından geçen tüm öğrenciler giriş yapmak.
Yurtdışı Sözleşmeler ve Emeklilik Daire Başkanlığı
E-DEVLET AŞKIN KAYA
JALE NECDET ÖZBELGE İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Bilgilendirme Toplantısı
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
2018 YKS Kılavuz İncelemesi
Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü
EDE BAŞVURU İŞLEMLERİ Başvuru İşlemlerinin 18 Mayıs 2018 tarihine kadar tamamlanması gerekmektedir. BAŞVURUDA İZLENECEK YOL Başvuru formunun okulumuz web.
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Hukuki işlem.
E-DEVLET ANTRENÖR KURSU
HARÇLAR KANUNU .
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARIMIZA BAŞVURU KLAVUZU
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Dağıtıcı veya Rafinerici lisansı var mı?
Oda ve Borsalar için Yurt Dışı İş Gezisi Desteği
ÜGD TEBLİĞLERİ ve TAREKS
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
STAJ İŞLEMLERİ STAJ YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZ AŞAĞIDA BELİRTİLEN ADIMLARI TAKİP EDEREK STAJ İŞLEMLERİNE BAŞLAYABİLİRLER.
İstihdam Seferberliği 2019
Paylaşım Semineri İş Akışı
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ UYGULAMASI
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Sunum transkripti:

ÇALIŞMA İZİN İŞLEMLERİ OTOMASYON PROJESİ

YURTDIŞINDAN İŞÇİ GETİRMEK İÇİN ÖNİZİN BAŞVURU İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA Önizinle işçi getirmek isteyen işveren veya işveren vekili, tüm başvuru belgelerini (istihdam talep formu ile önizin başvuru formu) elde yazılı olarak doldurup , işverenin borcu olmadığına dair Sosyal Sigortalar Dairesi, İhtiyat Sandığı Dairesi ile Vergi Dairesinden elden alınan yazılar ile birlikte Çalışma Dairesi Bölge amirliklerine veya Çalışma İzin Merkezi’ne başvuru yapılmaktadır.

YENİ SİSTEMDE Önizin başvuru işlemi internet üzerinden online olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının web adresinde yer alan ilgili başvuru formu işveren veya işveren vekili tarafından doldurulmak suretiyle yapılır

Telefona gelen doğrulama şifresi ile ilk başvuru işlemini tamamlar.

İşveren veya işveren vekili başvuru sonrası sistemden otomatik olarak verilen başvuru numarası ile ilgili Çalışma Dairesi Bölge Amirliğine veya Çalışma İzin Merkezi’ne önizin başvuru onayı için şahsen başvurur. Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi borcu sistemden otomatik olarak sorgulanır. Herhangi bir sakınca bulunmaması durumunda talep edilen önizin için onay belgesi verilir.

ÖNİZİN BAŞVURUSU İŞLEMLERİNDE MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE İstihdam talep formu (2 sayfa) Önizin başvuru formu (3 sayfa) Sosyal Sigortadan yazı (1 sayfa) İhtiyat Sandığından yazı (1 sayfa) Vergiden yazı (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (9 SAYFA) İstihdam talep formu (1 sayfa) Online önizin onay formu (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (3 SAYFA)

ÖNİZİNLE GELİP ÇALIŞMA İZNİ ALACAK KİŞİLER İÇİN YAPILAN İŞLEMLERDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA İşveren veya işveren vekili, işlemlerde talep edilen belgeler (onaylı önizin başvuru formu, hizmet akdi, işçi kartı, Sosyal Sigortalar Dairesi işçi kayıt formu, İhtiyat Sandığı Dairesi işçi kayıt formu, Vergi Dairesi işçi kayıt formu, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, işçinin pasaportuna çalışma izin mühürü vurulur. Daha sonra mühürlenen pasaport Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi’ne götürülerek ilgili dairelerin sistemine işletilir.

YENİ SİSTEMDE İşveren veya işveren vekili, işlemlerde aranılan belgeler (hizmet akdi, işçi kartı, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, çalışma izin kartı verilir. İşçi çalışma izin kartının basımının ardından işçi adına Sosyal Sigortalar Dairesi ve İhtiyat Sandığı Dairesi sisteminde otomatik kayıt açılır.

ÖNİZİN SONRASI ÇALIŞMA İZNİ MÜHÜR İŞLEMLERİ MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Onaylı önizin başvuru formu (1 sayfa) Hizmet Akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) İhtiyat Sandığı kayıt formu (5 sayfa) Sosyal Sigortalar kayıt formu (6 sayfa) Vergi kayıt formu (4 sayfa) Sağlık Raporu (1 sayfa) TOPLAM (23 SAYFA) Hizmet akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) Sağlık raporu (1 sayfa) TOPLAM (7 sayfa)

İŞÇİLERİN SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) BAŞVURU İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA Yatay geçişle işçi istihdam etmek isteyen işveren veya işveren vekili, tüm başvuru belgelerini (istihdam talep formu ve süreli çalışma izin başvuru formunu) elde yazılı olarak doldurup , işverenin borcu olmadığına dair Sosyal Sigortalar Dairesi, İhtiyat Sandığı Dairesi ile Vergi Dairesinden elden alınan yazılar ile birlikte Çalışma Dairesi Bölge amirliklerine veya Çalışma İzin Merkezi’ne başvuru yapılmaktadır.

YENİ SİSTEMDE Süreli çalışma izni başvuru işlemi internet üzerinden online olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının web adresinde yer alan ilgili başvuru formu işveren veya işveren vekili tarafından doldurulmak suretiyle yapılır.

Telefona gelen doğrulama şifresi ile ilk başvuru işlemini tamamlar.

İşveren veya işveren vekili başvuru sonrası sistemden otomatik olarak verilen başvuru numarası ile ilgili Çalışma Dairesi Bölge Amirliğine veya Çalışma İzin Merkezi’ne süreli çalışma izni başvuru onayı için şahsen gidilir. Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi borcu sistemden otomatik olarak sorgulanır. Herhangi bir sakınca bulunmaması durumunda talep edilen yatay geçiş için onay belgesi verilir.

SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) BAŞVURUSU İŞLEMLERİNDE MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE İstihdam talep formu (2 sayfa) Süreli çalışma izni formu (3 sayfa) Sosyal Sigortadan yazı (1 sayfa) İhtiyat Sandığından yazı (1 sayfa) Vergiden yazı (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (9 SAYFA) Online süreli çalışma onay (1 sayfa) formu Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (2 SAYFA)

SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) İLE ÇALIŞMA İZNİ ALACAK KİŞİLER İÇİN YAPILAN İŞLEMLERDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA İşveren veya işveren vekili, işlemlerde talep edilen belgeler (onaylı süreli çalışma izin başvuru formu, hizmet akdi, işçi kartı, Sosyal Sigortalar Dairesi işçi kayıt formu, İhtiyat Sandığı Dairesi işçi kayıt formu, Vergi Dairesi işçi kayıt formu, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, işçinin pasaportuna çalışma izin mühürü vurulur. Daha sonra mühürlenen pasaport Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi’ne götürülerek ilgili dairelerin sistemine işletilir.

YENİ SİSTEMDE İşveren veya işveren vekili, işlemlerde aranılan belgeler (hizmet akdi, işçi kartı, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, çalışma izin kartı verilir. İşçi çalışma izin kartının basımının ardından işçi adına Sosyal Sigortalar Dairesi ve İhtiyat Sandığı Dairesi sisteminde otomatik kayıt açılır.

SÜRELİ ÇALIŞMA İZNİ (YATAY GEÇİŞ) MÜHÜR İŞLEMLERİ MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Onaylı süreli çalışma izin form(1 sayfa) Hizmet Akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) İhtiyat Sandığı kayıt formu (5 sayfa) Sosyal Sigortalar kayıt formu (6 sayfa) Vergi kayıt formu (4 sayfa) Sağlık Raporu (1 sayfa) TOPLAM (23 SAYFA) Hizmet akdi (3 sayfa) İşçi Kartı (3 sayfa) Sağlık raporu (1 sayfa) TOPLAM (7 sayfa)

ÇALIŞMA İZNİ UZATMA BAŞVURU İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA Mevcut işçisinin çalışma iznini yenilemek isteyen işveren veya işveren vekili, tüm başvuru belgelerini (çalışma izni uzatma başvuru formunu) elde yazılı olarak doldurup , işverenin veya işçinin prim borcu olmadığına dair Sosyal Sigortalar Dairesi, İhtiyat Sandığı Dairesi ile Vergi Dairesinden elden alınan yazılar ile birlikte Çalışma Dairesi Bölge amirliklerine veya Çalışma İzin Merkezi’ne başvuru yapar.

YENİ SİSTEMDE Çalışma izni uzatma işlemi internet üzerinden online olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının web adresinde yer alan ilgili başvuru formu işveren veya işveren vekili tarafından doldurulmak suretiyle yapılır

Telefona gelen doğrulama şifresi ile ilk başvuru işlemini tamamlar.

İşveren veya işveren vekili başvuru sonrası sistemden otomatik olarak verilen başvuru numarası ile ilgili Çalışma Dairesi Bölge Amirliğine veya Çalışma İzin Merkezi’ne çalışma izni uzatma başvuru onayı için şahsen başvurulur. İşçi veya işveren için Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi borcu sistemden otomatik olarak sorgulanır. Herhangi bir sakınca bulunmaması durumunda talep edilen çalışma izninin uzatılması için onay belgesi verilir.

ÇALIŞMA İZNİ UZATMA BAŞVURUSU İŞLEMLERİNDE MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Çalışma izni uzatma başvuru (3 sayfa) formu Sosyal Sigortadan yazı (1 sayfa) İhtiyat Sandığından yazı (1 sayfa) Vergiden işçi için taahüt (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (7 SAYFA) Çalışma izni uzatma formu (1 sayfa) Yabancı uyruklularda (1 sayfa) teminat mektubu TOPLAM (2 SAYFA)

ÇALIŞMA İZNİ UZATMA MÜHÜR İŞLEMLERİNDE İZLENEN PROSEDÜR MEVCUT UYGULAMADA İşveren veya işveren vekili, işlemlerde talep edilen belgeler (onaylı çalışma izni uzatma başvuru formu, hizmet akdi, Sosyal Sigortalar Dairesi işçi veya işveren adına borcu olmadığına dair yazı, İhtiyat Sandığı Dairesi işçi veya işveren adına borcu olmadığına dair yazı, Vergi Dairesi işçi adına taahütname belgesi, sağlık raporu, yabancı uyruklu işçiler için teminat mektubu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, işçinin pasaportuna çalışma izin mühürü vurulur. Daha sonra mühürlenen pasaport Sosyal Sigortalar Dairesi ile İhtiyat Sandığı Dairesi’ne götürülerek ilgili dairelerin sistemine işletilir.

YENİ SİSTEMDE İşveren veya işveren vekili, işlemlerde aranılan belgeler (hizmet akdi, sağlık raporu) ve işçi pasaportu ile birlikte Çalışma İzin Merkezi’ne başvurur. Başvurunun ardından çalışma izin işlemleri tamamlanarak, çalışma izin kartı verilir. İşçi çalışma izin kartının basımının ardından işçi adına Sosyal Sigortalar Dairesi ve İhtiyat Sandığı Dairesi sisteminde otomatik kayıt açılır.

ÇALIŞMA İZİN UZATMA MÜHÜR İŞLEMLERİ MEVCUT UYGULAMADA YENİ SİSTEMDE Onaylı çalışma izin form (1 sayfa) Hizmet Akdi (3 sayfa) İhtiyat Sandığı borç yok yazısı (1 sayfa) Sosyal Sigortalar borç yok yazısı(1 sayfa) Vergi taahütname belgesi (1 sayfa) Sağlık Raporu (1 sayfa) TOPLAM (8 SAYFA) Hizmet akdi (3 sayfa) Sağlık raporu (1 sayfa) TOPLAM (4 sayfa)

YENİ ÇALIŞMA İZİN KARTI VE ÖZELLİKLERİ Yeni çalışma izin kartı ile işçi denetimleri hızlanıyor ve kontrol altına alınıyor. İşçi kartının arka yüzünde bulunan karekod ile müfettişlerimiz telefonlarına yüklenmiş olan yazılımla işçinin tüm bilgilerine anında ulaşabiliyor.