KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Advertisements

573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KAYNAŞTIRMA. KAYNAŞTIRMA NEDİR ? Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini bütün kademelerde.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Program Geliştirme Modelleri
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HOŞGELDİNİZ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
REHBERLİK SERVİSİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ

KAYNAŞTIRMA NEDİR ? Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini bütün kademelerde sürdürme esasına dayanan destek hizmetlerin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır.

KAYNAŞTIRMANIN AMACI: Çocuğu normal hale getirmek değil, onun ilgi ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmasını sağlamak ve toplum içinde yaşayabilmesini sağlamaktır.

KAYNAŞTIRMA TÜRLERİ 1- Tam Zamanlı Kaynaştırma 2- Yarı Zamanlı Kaynaştırma 3- Tersine Kaynaştırma

Tam Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta eğitim almaktadır.

Yarı Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı özel sınıftadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır.

Tersine Kaynaştırma Yetersizlikleri olmayan bireyler istekleri doğrultusunda özellikle okul öncesi eğitimde, çevrelerindeki kaynaştırma uygulaması yapan özel eğitim okullarında açılacak sınıflara kayıt yaptırabilirler.

YASAL DAYANAKLARIN OLUŞTURULMASI 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında K.H.K ( Madde 12 ) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Anayasa ( Madde 42 )

573 sayılı Özel Eğitim Hakkında K.H.K ( Madde 12 ) Kaynaştırma Madde 12 - Özel Eğitim gerektiren bireylerin eğitimleri, hazırlanan bireysel eğitim planları doğrultusunda akranları ile birlikte her tür ve kademedeki okul ve kurumlarda uygun yöntem ve teknikler kullanılarak sürdürülür.

Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği  Kaynaştırma yoluyla eğitim MADDE 23 – (1) Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları ile birlikte resmî ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan özel eğitim uygulamalarıdır.

Anayasa ( Madde 42 ) MADDE 42. – Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları topluma yararlı kılacak tedbirleri alır.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN İLKELERİ 1- Özel Eğitime ihtiyacı olan bireyin akranlarıyla aynı kurumda eğitim görme hakkı vardır. 2- Kaynaştırma, özel ve genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. 3- Hizmetler yetersizliğe göre değil, eğitim ihtiyaçlarına göre planlanır.

4- Karar verme süreci Aile – Okul – Eğitsel Tanılama sürecine göre gerçekleşir. 5- Kaynaştırmaya erken başlamak esastır. 6- Kaynaştırmada bireysel farklılıklar esastır. 7- Duyu kalıntılarından yararlanmak esastır. 8- Gönüllülük, sevgi, sabır, gayret gerekmektedir

8- Gönüllülük, sevgi, sabır, gayret gerekmektedir 9- Eğitim normal insanlarla ve doğal ortamlar da verilmelidir. 10- Eğitim, bireyi toplumun bir parçası haline getirmeyi amaçlar.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KİMLERE YARARLI ? 1- Özel eğitime ihtiyacı olan bireylere 2- Normal çocuklara 3- Ailelere 4- Öğretmenlere

ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLERE YARARLARI 1- B.E.P aracılığı ile kapasite ve öğrenme hızına göre eğitim alır. 2- Kendine güven, taktir edilme, işe yarama, cesaret, sorumluluk gibi sosyal değerleri gelişir.

3- Özelliklerine uygun ortamdan dolayı uyum ve başarısı artacaktır. 4- Olumsuz davranış yerine olumlu davranışları artacaktır. 5- Normal öğrencilerle birlikte çalışmaları daha büyük başarılar için kendilerinde istek ve cesaret uyandırır.

6- Bu öğrenciler normal öğrencilerden bazı davranışları öğreneceklerdir. 7- Eğitim programlarına ek olarak aile eğitimi, sosyal, kültürel ve serbest zaman etkinlikleri sayesinde öğrenmeleri gelişir.

NORMAL ÇOCUKLARA YARARLARI 1- Özürlü bireye karşı kabul, hoşgörü, yardımlaşma, demokrasi ve ahlaki anlayışları geliştirir. 2- Bireysel farklılıkları doğal karşılar ve saygı gösterir. 3- Kendi yetersizliklerini görme, bunları kabul etme ve giderme davranışları gelişir.

4- Özürlülerle yaşamayı öğrenir. 5- Liderlik, model olma ve sorumluluk duygusu gelişir.

AİLELERE YARARLARI 1- Çocuk üzerindeki beklentileri çocukların kapasiteleriyle uygunluk göstermeye başlar. 2- Okula bakış açıları değişir. 3- Çocukların ilgi ve ihtiyaçları konusunda daha sağlıklı bilgi edinirler.

4- Aile içi çatışmalar azalır ve aile sağlığı artar. 5- Çocuklarına nasıl yardım edecekleri konusunda yeni yollar öğrenirler.

ÖĞRETMENLERE YARARLARI 1- Şartsız kabul, sabır, hoşgörü, bireysel özelliklere saygı davranışları gelişir. 2- Eğitimde ekonomiklik ve fırsat eşitliği sağlanır.

3- Kaynaştırma öğrencisi ile yapılan çalışmalar sayesinde öğretim becerileri gelişecek ve deneyimleri artacaktır.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE GÖREV ALAN PERSONELDE BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER. 1- Yeniliklere ve değişmeye açık olmalı. 2- İnsanlara ön yargısız olmalı 3- Tarafsız ve objektif olmalı. 4- tutarlı, kararlı, dengeli bir kişilik yapısına sahip olmalı.

5- Özel eğitim alanını öğrenmeye ve öğretmeye hazır ve istekli olmalı. 6- Sabırlı, sakin ve sevgi dolu olmalı. 7- İnsan sevgisi ve insana değer vermeli.

8- Empatik bir anlayışa sahip olmalı. 9- Görev aldığı kurumun amaç ve ilkeleri ile bağdaşım içinde olmalı. 10- İşbirliğine açık olmalı.

KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BULUNDUĞU SINIFLARIN MEVCUTLARI

Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden bireylerin bulunduğu sınıflarda sınıf mevcutları; okul öncesi eğitim kurumlarında özel eğitime ihtiyacı olan iki bireyin bulunduğu sınıflarda 10, bir bireyin bulunduğu sınıflarda 20 öğrenciyi geçmeyecek şekilde düzenlenir. Diğer kademelerdeki eğitim kurumlarında ise sınıf mevcutları; özel eğitime ihtiyacı olan iki bireyin bulunduğu sınıflarda 25, bir bireyin bulunduğu sınıflarda 35 öğrenciyi geçmeyecek şekilde düzenlenir.

KAYNAŞTIRMADA SINIF GEÇME VE NOTLANDIRMA

Kaynaştırma yolu ile eğitimlerine devam eden özel eğitim gerektiren öğrencilere, başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.

Notlandırma yapılırken hazırlanan BEP’e göre yapılan değerlendirme sonucu en az 2/50 geçer notu ve üstü notlar verilir.

Dinlediğiniz için teşekkür ederiz İletişim Adres : Atatürk Mah. Lise Cad. Şırnak Lisesi Ek Binası Altı Merkez/Şırnak  Telefon : 04862164927