Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Nitel Araştırmalarda Görüşme
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Yrd. Doç. Dr. Suat ÇELİK.
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Gözlem.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Erken çocuklukta gelişim
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bireyi Tanıma Teknikleri
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
BÖLÜM 2 Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PSİKOLOJİK TESTLER.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Zeka Testleri.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Öğretim Tasarımı Analiz.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 12
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Psikolojik yapılar ve özellikler
Gözleme Dayalı Teknikler I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Araştırma Modeli. İç Geçerliği Etkileyen Faktörler (Büyüköztürk vd., 2013; Karasar, 2005) 1. Zaman: Denenen bağımsız değişken dışında kalan önemli diğer.
Sunum transkripti:

Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Dr. Ergül Demir

ÜNİTE 7. Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi

Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi Duyuşsal özellikler, genel olarak tipik performans kategorisinde yer almaktadır. Bu özelliklerin gözlenmesinde kullanılabilecek başlıca ölçme araçları: Ölçek Envanter Anket Kontrol ve Tarama Listeleri Gözlem formu Görüşme formu

Ölçek Genelde ve alt boyutlar düzeyinde toplam puanların anlamlı olduğu ölçme araçlarıdır. Yapı geçerliği çalışmaları yapılmıştır. Maddelerin ölçeklenme biçimi tek tiptir. Kullanışlı ve işlevsel olduğu durumlar: Sınırlı ve iyi tanımlı, Tek boyutlu ya da baskın bir faktörün oluştuğu, Hiyerarşik olarak yapılandırılabilen, özelliklerin ölçülmesinde kullanışlı ve işlevseldir.

Envanter Toplam puanların alt boyutlar düzeyinde anlamlı olduğu ölçme araçlarıdır. Yapı geçerliği çalışmaları, tematik alt boyutlar düzeyinde yapılır. Maddelerin ölçeklenme biçimi, alt boyutlara göre değişebilir. Kullanışlı ve işlevsel olduğu durumlar: Kapsamlı, Çok boyutlu, Hiyerarşik olarak yapılandırılması mümkün olmayan, Sınıflama ve profil tanımlamalarına dayalı özelliklerin ölçülmesinde kullanışlı ve işlevseldir.

Anket Toplam puanların anlamlı olmadığı, maddelerin bağımsız olarak değerlendirildiği ölçme araçlarıdır. Geliştirilmesinde ve denenmesinde mantıksal geçerlik çalışmaları ağırlıklıdır. Maddelerin ölçeklenme biçimi, birbirinden bağımsızdır ve değişebilir. Kullanışlı ve işlevsel olduğu durumlar: Kapsamlı, Çok boyutlu, Hiyerarşik olarak yapılandırılması mümkün olmayan, Görüş ve düşüncelere dayalı özelliklerin ölçülmesinde kullanışlı ve işlevseldir.

Kontrol Listeleri Kontrol listeleri çoğunlukla; Dikotom maddelerden oluşan, Maddelerin tek tip ölçeklendiği, Toplam puanların anlamlı olmadığı, Frekanslar ve yığılma noktalarına göre çıkarsama yapılabilen, Kesme noktalarına göre değerlendirme yapılabilen, Gözlemci tarafından tepkilerin not alındığı ölçme araçlarıdır. Devinimsel özelliklerin ölçülmesinde, Problem taramalarında kullanışlı ve işlevseldir.

Gözlem ve Görüşme Formları Çoğunlukla bireysel uygulanan ve gözlemci tarafından gözlem sonuçlarının not alındığı ölçme araçlarıdır. Yapılandırılmış (sistemli) - Yapılandırılmamış (gelişigüzel) Katılımlı - Bireysel olarak uygulanabilmektedir. Keşfetme, Tanılama, Süreci planlama gibi amaçlarla, daha çok ön ve ham gözlemeler niteliğinde kullanılabilmektedir.

Öğrenme ya da öğrenme başarısı ile ilişkili duyuşsal özelliklerden bazıları; BAŞARI TUTUMLAR Okula yönelik tutum Derse yönelik tutum Sınav kaygısı Sınav korkusu İLGİLER Öğrenme ilgisi Meslek ilgisi Okuma ilgisi KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ Stresle başa çıkma tarzı Ders çalışma alışkanlığı ALGI VE EĞİLİMLER Akademik öz benlik algısı Epistemolojik inanç Özyeterlik GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELER