COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
EĞİTİMDE DRAMA.
COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?
6. 1. KYOTO PROTOKOLÜ.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Nazlı ÖZTÜRK.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?

Yer ve yön bulmada yarar sağlar. Haritalardan yararlanmamızı sağlar. Yurt sevgisi kazandırır, vatandaşlık bağlarının güçlenmesini sağlar. Ülkemizi diğer ülkelerle karşılaştırmamızı sağlar. Kalkınma planları hazırlanmasında yardımcı olur. Çevre bilinci kazandırır. Savaş sırasında bilgilerden ve haritalardan faydalanılır

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENMEK ZORUNDAYIZ Doğayı ve insanı tanıyıp anlayarak mekânı doğru ve etkin kullanmak, İnsan ve doğa arasındaki ilişkiyi fark etmek, Geleceği düşünerek çevreyi korumak, “vatan bilincinin ”kazanılması için Dünyanın ve insanlığın korunmasında sorumluluk sahibi olmak için,

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENMEK ZORUNDAYIZ Coğrafya bilimi doğal ve beşeri sistemlerle uyum içinde olmayı öğretir Ülkelerin oluşturdukları bölgesel ve küresel düzeyde etkin olan,çevresel, kültürel, siyasi ve ekonomik örgütlerin coğrafî açıdan uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavramak

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENMEK ZORUNDAYIZ Harita okumak, bilgi teknolojilerini kullanmak, coğrafi bilgileri sorgulamak, Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavramak Ülke’nin konum özelliklerini kavrayarak sahip olduğu potansiyellerle coğrafî bir birikim ve sentez ülkesi olduğunu bilmek için

ÖSS’nda öğrencilere yöneltilen 90 sözel soruyu övgüye değer bir oranda doğru yanıtlayan öğrencilerin, ilk ve ortaöğretim düzeyindeki coğrafya ilgi-bilgi ve görgü düzeyini gösterecek; bir çevre derneği üyeliği, bir doğa dergisi aboneliği, bir koleksiyon-albüm hobisi, pusula, altimetre (yükseklik ölçer), küre, dürbün, fotoğraf makinesi sahipliği, bilim tarihinde yerini almış coğrafyacılardan İbn-i Sina, Katip Çelebi, Besim Darkot gibi birçok coğrafyacıyı tanıyıp tanımadıkları ve geldikleri okullarda coğrafya derslerinin hangi oranda dersane dışında (dağda, ormanda, fabrikada, fuarda, parkta, ırmak kenarında, barajda) yapıldığı sorgulandı. Ne yazık ki, ortaya çıkan sonuç; öğrencilerimizin insanlara neden coğrafya öğrettiğimiz konusunda, birtakım duygusal görüşler dışında kendilerini pek rahat hissetmedikleri görülmüştür. Kaynak: http://www.suleymansen.com/?pnum=256&pt=Co%C4%9Frafya+%C3%96%C4%9Frenmenin+Gerek%C3%A7eleri

BİR ARAŞTIRMA COĞRAFYA ÖĞRENMEK NİÇİN ÖNEMLİDİR? LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI Dr. Ali Osman KOCALAR Doç. Dr. Hilmi DEMİRKAYA Doğu Coğrafya Dergisi

Fen Lisesi öğrencilerinin %90’ı farklı düzeylerde coğrafya öğrenmenin önemli olduğunu düşünürken, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinde bu oran %68.4’e gerilemekte ve Anadolu Lisesi öğrencilerinde %95.1’e yükselmektedir.

Fen Lisesi öğrencilerinde fiziki coğrafya vurgusu ön plana çıkmakta, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinde okulda kendilerine dayatılan bir ders vurgusu yapılmakta ve Anadolu Lisesi öğrencilerinde fiziki coğrafya-beşeri coğrafya ve etkileşimine odaklanılmaktadır.

Coğrafya Öğrenmek Niçin Önemlidir? Lise Öğrencilerinin Algıları Coğrafya öğrenmenin önemli olma gerekçesine Fen Lisesi öğrencileri yaşadıkları ortamı ve dünyayı tanıma vurgusunu yaparken, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri coğrafya öğrenmenin önemli olmadığını vurgulamışlar, Anadolu Lisesi öğrencileri ise günlük yaşamda içinde yaşadıkları ortamı tanımayı vurgulamışlardır.

Fen Lisesi öğrencileri ‘coğrafya bilgilerinin’, genel kültür amaçlı kullanımını ön plana çıkarmakta Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri kullanmadıklarını iddia etmekte ve Anadolu Lisesi öğrencileri de günlük hayatta kullandıklarını vurgulamaktadırlar. Her üç grupta da belli sayıdaki öğrenciler coğrafya bilgilerinin sadece sınavları başarmak için işe yaradığı görüşünü ortaya koymuşlardır.

Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Anadolu Lisesi’nin her üçünde de öğrencilerin coğrafya derslerinde herhangi bir beceri kazanmadıkları vurgusu ön plandadır. Coğrafya dersinde hiçbir beceri kazanmadığını ifade eden öğrencilerin büyük bir bölümünün 9. ve 10 sınıf öğrencileri oldukları dikkat çekmektedir.