K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Advertisements

EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Program Tasarım Modelleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
EQUIZSHOW.
Ailem (Büyüdükçe Değişiyoruz) Hikmet SIRMA. Küçükken nasıl bir bebektiniz?
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARI VE MOTİVASYON.
TEOG.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Öğretimin Uyarlanması
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Tehlikeyi Görmek.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Program Tasarım Modelleri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ MAHALLİ YERLEŞTİRME SİSTEMİ(MYS)
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
SINIF KURALLARIMIZ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ALAN SEÇİMİ VE ALANA YÖNELME
ÖĞRETİM İLKELERİ.
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNUM KONUSU VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

ÇALIŞMA ORTAMI Sessiz olmalı. Tv olan veya radyo çalan oda da ders çalışılmamalı. Çalışma masada olmalı. Yatarak uzanarak ders çalışılmamalı. Çalışma masasının etrafında dikkat dağıtacak poster resim olmamalı. Masa düzenli olmalı. Ders çalışırken müzik dinlemek veya çekirdek çitmek gibi dikkat dağıtıcı davranışlar yapılmamalı.

ÇALIŞMA SÜRESİ Genellikle 45-60 dk arası ara vermeden çalışmak uygundur. 45-60 dk arası çalışıp 10-15 dk dinlenmek etkili çalışmaya yol açar. Verilen aralarda dikkatimizi dağıtacak şeyler yapılmamalı. Örneğin tv izlemek gibi

NOT TUTMA Not tutma öğrenilen konuda yoğunlaşılmayı sağlar. Zaman enerji bakımından ekonomik olmanızı sağlar. Öğretmenlerimiz derste önemli yerleri seslerini yükselterek alçaltarak tahtaya yazarak öğrencilerin dikkatini çekmeye çalışabilirler.

AKTİF DİNLEME Aktif dinlemenin ön koşulu derse hazırlıklı gelmektir. Bir gün önceden anlatılacak konulara göz atılmalı öğretmen derste anlattığı zaman konuya yabancı kalınmamalı. Anlatılan konularla ilgili öğretmene sorular sorulmalı ve öğretmenin sorduğu sorulara cevap verilmeye çalışılmalıdır.

HAFIZAYI GÜÇLENDİRME Hafızayı güçlendirmenin en etkili yolu tekrar etmektir. Derslerimizi günlük haftalık tekrarlar yapmalıyız. Düzenli ve etkili bir ders çalışma programına sahip olmamız gerekir.

DERS ÇALIŞMA PROGRAMI Okuldan çıktığımız zaman ilk işimiz o gün işlediğimiz konuları tekrar etmektir. Daha sonra önceden belirlediğimiz derse çalışmalı ve çalıştığımız konu ile ilgili test çözmemiz gerekir. Test çözdüğümüz zaman diğer gün çözemediğimiz soruları öğretmenlerimize çözdürmeliyiz. En son olarak ta yarın işleyeceğimiz konulara göz atmalıyız.

GÜDÜLENME-MOTİVASYON Güdülenme : çalışılacak konuya yapılacak etkinliğe ilişkin istek duymak ve çaba harcamaya hazır olmak demektir.

GENELDE BU SÖZLERİ BİRÇOK ÖĞRENCİ SÖYLER Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum Kitabı açıyorum ama kitaba bakarak öyle oturuyorum Nedendir bilmem ama bir türlü dersin başına oturamıyorum

ÇALIŞMAYI SEVMEMENİN BAZI NEDENLERİ OLABİLİR

O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK Dersler bizleri başarıya götüren basamaklardır. Örneğin öğrenci fen lisesini kazanmak istiyor. Fen liselerinin yüksek puanı olduğu için ağırlık katsayısı 4 olan türkçe testinden iyi bir net bırakmamız gerekir. Türkçeyi sevmediğimiz halde fen lisesini kazanmak için çok çalışmamız gerekir.

Ama fen lisesini kazandığımız zaman genelde sayısal ağırlıklı program uygulandığı için türkçe dersinin ağırlığı azalacaktır. Ne oldu sonuçta türkçe bizi hedefimize götürdü. Yani basamak oldu. Artık fen lisesindeyiz…..

O DERSİN ÖĞRETMENİNİ SEVMEMEK Öğrencilerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. Öğretmeni sevmiyoruz diye o ders bırakılmamalı. Örneğin matematik öğretmenini sevmiyoruz bu yüzden de matematik dersi çalışmayı bıraktık. Ama gelecek sene matematik öğretmenimiz değişti ve yeni matematik öğretmenini çok seviyoruz.

Yeni öğretmeni sevdiğimiz için matematiğe çalışmaya başladık. Ama bu seferde gördük ki geçen sene hiç matematik çalışmadığımız için baya geri kalmışız. Artık matematiğe daha fazla çalışmamız daha fazla emek vermemiz lazım. Sonuçta zararı kim gördü ?

MESLEKİ VE EĞİTSEL HEDEFLERİMİZ OLMALI Fen lisesini kazanacağım Anadolu lisesini kazanacağım Sosyal bilgiler yazılısından en az 90 alacağım Doktor öğretmen mühendis olacağım

HEDEFLER Hedef belirlemede en önemli nokta hedef kendi hedefimiz olmalı. Annemiz babamız abimiz istiyor diye değil Acaba onların istediğini sen istiyor musun?

HEDEFLER Baban veya annen istiyor diye sağlık meslek lisesini kazanmaya odaklandın. Ama sen hiç istemiyorsun…. Hedefin sana göre olmadığı için derse çalışmakta zorlandın ama sonuçta kazandın… Mezun oldun ve artık sağlık sektöründe çalışıyorsun.

HEDEFLER İlgin yeteneğin olmayan sevmediğin sadece annen baban istiyor diye bir meslek sahibi oldun Bu mesleği ortalama 30 yıl yapacaksın. 30 yıl her sabah sevmediğin bir işe gitmek için evden çıkıp işe gitmek galiba eziyet olsa gerek. Mesleğinde başarılı olman da çok zor

HEDEFLER Ama bir de tersini düşünün Kendin istediğin için ilgin yeteneğin olduğu için öğretmen oldun. Sabahları işine severek gidersin O mesleği yaparken çok mutlu olursun. Mesleğinde başarılı olursun ve başarılı öğrenciler yetiştirirsin

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SERVİSİ KARAMÜRSEL İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SERVİSİ