Gençlerle Grup Çalışması
Grup Çalışmasına Giriş Ergenlik dönemi özellikleri Riskler Fırsatlar Soruna ilişkin yaklaşım
Grup çalışmasının teorik temelleri Psikoanalitik yaklaşımlar Yaşantısal yaklaşımlar Post modern yaklaşımlar Bilişsel davranışçı yaklaşımlar Davranışçı terapi yaklaşımı Gelişimsel yaklaşım
Grup türleri Terapi grupları Danışmanlık grupları Psiko-eğitsel gruplar Kişisel gelişim grupları Destek grupları Gelişimsel beceri grupları
Grup türleri Klinik odaklı gruplar Sistem odaklı gruplar
SHU-Genç ilişkisi Saygı Belirsizlik Etiketleme-sapma-kontrol Plan-esneklik Mizahın kullanımı Kendi çocukluk/ergenlik deneyimleri
Grubun Planlanması İhtiyaç Amaç Kompozisyon Yapı İçerik Grup öncesi hazırlık Kuruluş yapısı ve amaçları Teknik hazırlık
Grup süreci Grupta amaç gelişimi Ortaklıkların keşfi Normatif krizleri fark etmek Grup kuralları, ritüellerin oluşumu problem çözme-eleştirel düşünme Aidiyet Grup içi bağlılık Yetkinlik
Sonlandırma Grup dinamikleri SHU’nun rolü Sonlandırmaya hazırlık Grup bütünlüğü Duyguların ifadesi
Grup yürütücüsü/kolaylaştırıcı rolü Kendi deneyimine odaklanmak Yansıtmalı düşünme Otorite konusu Kontrol kaybı Bireyselleşme-kontrol gerilimi Yakınlaşma-uzaklaşma Öfke Sınır konusu
Kaynaklar: Andrew Malekoff, Group Work Wıth Adolescents, Guilford Publications,2004. Geldard, K. , Geldard, D: Working with children in Groups: A handbook for counsellors, educators and community workers. Palgrave, 2001.