Gençlerle Grup Çalışması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Advertisements

Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
İLİŞKİLER. DERECELENDİRME SORUSU: Herşeyin çok kötü gittiği duruma “0” versek, Herşeyin çok harika olduğu duruma “10”puan versek, siz kendinize 0 ve 10.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Klinik Hasta Bakımına Farklı ve Modern Bir Yaklaşım BÜTÜNLEŞİK BAKIM Uzm. Dr Orhan KOÇ SADEF Yönetim Kurulu Başkanı Ulus Devlet Hastanesi Başhekimi.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
AİLE VE ERGEN HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Rehberlik Servisi Tanıtımı
“Stres ve Başa Çıkma Yöntemleri”
Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz! Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz!
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
İlköğretimde Mesleki Yönlendirme Toplantısı 25 Mart 2005, İstanbul Lisesi Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı.
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Bu konuda, grupla psikolojik danışmayı anlayabilmek için bu alanda kullanılan bazı kavramlara değinilmiştir.
GİRİŞ.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GENÇLERDE UYUM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
REHBERLİK DERSİ III.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
GELİŞİM.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Gençlerle Grup Çalışması

Grup Çalışmasına Giriş Ergenlik dönemi özellikleri Riskler Fırsatlar Soruna ilişkin yaklaşım

Grup çalışmasının teorik temelleri Psikoanalitik yaklaşımlar Yaşantısal yaklaşımlar Post modern yaklaşımlar Bilişsel davranışçı yaklaşımlar Davranışçı terapi yaklaşımı Gelişimsel yaklaşım

Grup türleri Terapi grupları Danışmanlık grupları Psiko-eğitsel gruplar Kişisel gelişim grupları Destek grupları Gelişimsel beceri grupları

Grup türleri Klinik odaklı gruplar Sistem odaklı gruplar

SHU-Genç ilişkisi Saygı Belirsizlik Etiketleme-sapma-kontrol Plan-esneklik Mizahın kullanımı Kendi çocukluk/ergenlik deneyimleri

Grubun Planlanması İhtiyaç Amaç Kompozisyon Yapı İçerik Grup öncesi hazırlık Kuruluş yapısı ve amaçları Teknik hazırlık

Grup süreci Grupta amaç gelişimi Ortaklıkların keşfi Normatif krizleri fark etmek Grup kuralları, ritüellerin oluşumu problem çözme-eleştirel düşünme Aidiyet Grup içi bağlılık Yetkinlik

Sonlandırma Grup dinamikleri SHU’nun rolü Sonlandırmaya hazırlık Grup bütünlüğü Duyguların ifadesi

Grup yürütücüsü/kolaylaştırıcı rolü Kendi deneyimine odaklanmak Yansıtmalı düşünme Otorite konusu Kontrol kaybı Bireyselleşme-kontrol gerilimi Yakınlaşma-uzaklaşma Öfke Sınır konusu

Kaynaklar: Andrew Malekoff, Group Work Wıth Adolescents, Guilford Publications,2004. Geldard, K. , Geldard, D: Working with children in Groups: A handbook for counsellors, educators and community workers. Palgrave, 2001.