Regresyon hipnoterapisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ
KUYUDAKİ BİLMECE O ile O
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
UZ. DR. GÖNÜL ERDAL DAĞISTANLI
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
Değerler Eğitimi Özgüven.
İLETİŞİM.
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hazırlayan: Firdevs KELEŞ PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Psikoanalitik Aile Terapisinin Hedefleri
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
YEREL YÖNETİMLER EYLÜL ALTUN.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
Hayat Bilgisi 2 Konuşan Duygular.
MATRIX memory REIMPRINTING
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
“İnsanoğlu hakkında en çok neye şaşırırsın?…”
YAS SÜREÇLERİ NİLÜFER ARDA ÖMER PAMUK
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
OKUL HEYECANIM.
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
ÇATIŞMA.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Perfect affirmasyon tekniği
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
DİĞERGAMLIK AYŞEGÜL ŞULE KARAR.
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
ŞİMDİ Bugün, içinde yaşadığımız zamandır. Geçmiş, yaşanmış ve bitmiş, geride kalmış zamandır.
Rehber Öğretmenler Mail Grubu # Rehber Öğretmenler Mail Grubu #
Psikanaliz D.Hakan Delibaş.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
ÖFKE VE ÖFKE KONTROLU.
ERGENLİK.
AİLE SOSYOLOJİSİ DERSİ EKONOMİK KRİZLERİN VE TEKNOLOJİNİN AİLE YAPILARINA ETKİLERİ MURAT BAYHAN AİLE SOSYOLOJİSİ DERSİ.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Ataletin Duygu ve Hisleri
Online zayıflama çalışması
Sevgi.
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
Duygular ve hisler.
DUYGULARI ANLAMAK.
Zihnimiz bir bilgisayar gibidir
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT). Davranışçı Terapi-Davranışçı Öğrenme Kuramı Davranışçı terapistler-Davranışçılık; psikanalitik yaklaşımcıların aksine.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
BİLİNÇALTI SONGÜL ÖNELKE ‘BİR BEN VARDIR BENDEN İÇERİ…’
Sunum transkripti:

Regresyon hipnoterapisi Temel kavramlar

Belli bir sıramız yoktur. Belli bir felsefemiz vardır Akıcı olmayı öğrenmek Belli bir sıramız yoktur. Belli bir felsefemiz vardır Bilinçaltının verdiği malzemeye saygı duyarız

duyguyu yoğun bir şekilde hissedildiği ana geri dönülmelidir. Strateji duygu abartılmalıdır. duyguyu yoğun bir şekilde hissedildiği ana geri dönülmelidir. duyguları boşaltmalıdır.

duyguyla bağlantılı kişileri affetmelidir. Strateji duyguyla bağlantılı kişileri affetmelidir. Birey, bu olayla ilgili olarak kendini de bağışlamalıdır. birey bu olayın olumlu yönünü keşfetmelidir.

DUYGUNUN ABARTILMASI Bilinçaltı olayları çok farklı bir şekilde düzenler Terapistin görevi, bireyin sorunlarıyla bağlantılı duygularına odaklanmasını sağlamaktır. Hipnozda esas olarak hedeflenen şey, bilinç ve bilinçaltının birlikte çalışmasını sağlamaktır.

Hikayesini anlattır Değişimleri gözlemle DUYGUNUN ABARTILMASI Hikayesini anlattır Değişimleri gözlemle Terapistler bireyin kendi vücuduyla yeniden bağlantı kurmasını sağlamalıdır.

DUYGUNUN ABARTILMASI Birey regresyon sırasında nereye giderse gitsin, bilinci onunla beraber olacaktır Aslında birey zaten trans halindedir. Çünkü geçmişte yaşadıkları onu hala etkilemektedir. Terapiye öfkeyle gelen bireylerin öfkesinin altından genellikle üzüntü çıkar. Terapiye üzgün gelen bireylerin üzüntüsünün altında ise genellikle bir öfke yatar.

DUYGUNUN ABARTILMASI Terapistin yapması gereken bireye bu duyguyu vücudunun neresinde hissettiğini sormaktır. Bu da duyguların abartılmasına yardımcı olur. . Terapistin bireye, duygularını tekrar tekrar söyletmesi bireyin o duyguyu daha yoğun bir şekilde hissetmesine yol açabilir.

DUYGUNUN ABARTILMASI Terapistlerin görevi bireylerin kendi gerçekleriyle yüzleşmesini sağlamaktır. Regresyon sezgiseldir. Birey yoğun şekilde hissettiği duygular terapisti gidilmesi gereken yere götürecektir.

DUYGUNUN ABARTILMASI Geçmişte yaşadığı olayların etkisinin bitmesi, benzer olaylarda bireyin aynı duyguları yaşamasını engelleyecektir. Bireylerin iyileşme hızı her zaman için aynı olmayacaktır. Gene de bilinçaltı üzerinde çalışmak her zaman için hızlı bir gelişim sağlayacaktır.

Duyguya regresyon Bu yüzden terapistlerin, regresyon sırasında son derece hızlı bir şekilde soru sorması gereklidir. Bireye pek fazla düşünme imkanı tanınmamalıdır. Terapist ilk seferde sorunun, veya duygunun kaynağına ulaşamayabilir.

Duyguya regresyon 5, şimdi bu duyguyu hissettiğin ana geri dönüyorsun. 4, Zamanda geriye doğru gidiyorsun. 3, Zamanda yol almaya devam ediyorsun. 2, bir sonraki sayıda bana bu duyguyu hissettiğin anı anlatacaksın. 1, şimdi ne hissediyorsun bana söyle.

Duyguya regresyon Bununla birlikte, terapist hiçbir zaman için karşısındaki bireyi zorlamamalıdır. . Duyguların boşalması sırasında bile birey aslında bilinçli bir şekilde bunu yapar. Yani her zaman için bir seçim hakları vardır. Birey bir önceki güne bile dönse, bu bir sonraki safha için önemli bir adım olabilir.

Duyguya regresyon terapist belli bir olaya odaklanmalı, bu olayla bağlantılı olan duyguyu bulmalı ve bireyin bu duygudan kurtulmasını sağlamalıdır. Bilinçaltı kendiliğinden daha derinde olanları ortaya çıkaracaktır. Bireyin ona rahatsızlık veren duygularından kurtulması, terapist ve bireyin izlediği yolu daha da aydınlatacaktır

Duyguya regresyon Terapist, birey duygularını boşalttıkça, bireyi kendini daha iyi hissetmesi için yüreklendirmelidir. Terapist bireye, yeni bireye yeni bir şeyler öğrenmekte olduğunu dikte etmelidir. Bilinçaltı yeni bir şeyler öğrenmekte olduğunu kavradığında, bunun yeni bir süreç olduğunu da anlayacaktır.

Duyguya regresyon Bireylerin duygularıyla yüzleşmemesi, duygularının onları rahatsız etmesine neden olacaktır. Birey bu duygulardan kurtulduğunda, onun hayatını etkileyen davranış ve düşüncelerden de kurtulacaktır.

Affa doğru Terapistlerin amacı bireyin, çevresindeki bireylerin o an için yapabileceklerinin en iyisini yaptığını anlamasını sağlamaktır. Birey duygularını yaşamaya direnmedikçe, duyguları kısa ömürlü olacaktır.

Affa doğru Birey regresyon sırasında etrafındaki kişilerle ilgili duygularını boşalttığında, algıları değişecektir. Kendilerine başka bir gözle bakmaya başlayacaklardır. Yaşadıkları olaylarda kendilerinin herhangi bir suçu olmadığını da anlayacaklardır. Böylece affetme yolunda bir adım atmış olacaklardır.

Affa doğru Birey karşısındaki bireyi bağışlarken herhangi bir şekilde zorlanma yaşarsa, bu onun içinde hala bir şeyler tuttuğunun belirtisidir Birey bu konuda o kadar ustalaşır ki, birkaç dakika içersinde onu rahatsız eden hislerden kurtulabilir. Birey bağışlama sürecinden sonra yaşadığı olayların, bu olaylarla bağlantılı kişilerin iyi yönlerini görmeye başlayacaktır.