Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim"— Sunum transkripti:

1 9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
4.Ünite Sağlıkta İletişim AFETLERDE İLETİŞİM ( / 05 / 2014 )

2 AFETLERDE İLETİŞİM Her yıl milyonlarca insan, doğal afetlerle karşı karşıya kalır. Afetlerde can ve mal kaybı insanlarda üzüntüye neden olur. Yaşanılan felaketler sonucunda fiziksel ve psikolojik tepkiler oluşur. Bunlar olağanüstü olaylara verilen olağan tepkilerdir.

3 deprem,. yangın,. sel,. toprak kayması,
..deprem, ..yangın, ..sel, ..toprak kayması, ..arazinin yok olması afetlerden bazılarıdır.

4 Afet bölgesindeki bir insanın hayatındaki güven duygusu sarsılır
Afet bölgesindeki bir insanın hayatındaki güven duygusu sarsılır. Öfkenin altındaki bu nedenler , ne kadar iyi anlaşılırsa, duruma o kadar iyi hakim olunur.

5 Afetzedenin Yaşadığı Duygular 1
Afetzedenin Yaşadığı Duygular 1.) Afeti yaşamış bir kişi yakınlarını,evini, eşyasını, umudunu kaybetmiş olabilir. 2.) Yiyeceği yada parası olmayabilir, kötü yaşam koşullarında yaşıyor olabilir. 3.) Kendini güvende hissetmez, yakınlarının durumundan endişe duyar. 4.) Gelecek yardımlar gecikmiş olabilir.

6 5.) Kendisini kimsenin anlamadığını düşünüyor, kendisine ayrımcılık yapıldığını, başkalarına iltimas geçildiğini düşünüyor olabilir. 6.) Beklentileri gerçekleşmemiş, hayal kırıklığına uğramış, kendini engellenmiş hissediyor olabilir. 7.)Çevresinde çıkarılan asılsız söylentilerden de etkilenmiş olabilir.

7

8 Sel baskını

9 Afetzedelerde Öfkeli Bir Kişi ile İletişim Sırasında Yapılması Gerekenler 1.)Sakin kalmaya çalışın 2.) Afetzedeyi ilgiyle ve ciddi bir şekilde dinleyin 3.) Dikkatinizi karşınızdakinin söylediklerine verin 4.) Duygularına saygı gösterin

10 5. ) Duygularını isimlendirmeye çalışın
5.) Duygularını isimlendirmeye çalışın. ‘’sesiniz çok öfkeli geliyor ‘’, sesiniz öfke dolu ‘’, çok gerginsiniz’’ gibi… 6.) Beden dilinizi kullanarak onu,kendisini dinlediğinize ikna edin 7.) Gerçekleşmesi mümkün önerilerde bulunun 8.) Çözüm için bir konuda söz verdiyseniz, sözünüzü tutun

11 9.) Eğer yüzyüze bir görüşme yapıyorsanız, kendisine bazı seçenekler sunup, artı ve eksilerini açıklayın 10.) İmkan varsa, çay-kahve içmeyi önerebilirsiniz 11.) Sizden ne istediğini net olarak sorun 12.) Karşınızdakine saygıyı sürdürün 13.)Acıdığınızı gösteren sözlerden sakının.

12 Afetlerde çoğu zaman yardım için oraya gitmek hiçbir şey yapmasa da orada bulunmak ve oradaki insanlara yardım etmek için gittiğinin bilinmesi yeterlidir. Sıcak bir gülümseme, sırtını sıvazlayan, onunla ilgilenen , onunla üzülen ve ona yardıma gelen insanların olması, kişilerin bu bağı kurmasını kolaylaştırır.

13 ..Sıkça yapılan hatalardan birisi, insanların yerine sorunlarını sahiplenerek onlara hiç iş vermemektir. Bu afetzedenin acılarıyla yüzleşmesine, üzüntüsünün derinleşmesine ve hayattan kopmasına neden olmaktadır.

14 HAZIRLAYAN HARİKA ATA


"9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları