PAZARLAMA ARAŞTIRMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
FİNANS VE MUHASEBE H04.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
GİRİŞİMCİLİK KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM FONKSİYONU VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI

Bilgi ve Veri Kavramı İşletme için işlenmemiş bilgilere veri; sorun çözümünde, belirsizliği belirliliğe dönüştüren, yöneticilerin karar almasını kolaylaştırılan işlenmiş verilere ise bilgi denilmektedir.

Pazarlama Bilgisi Kotler ve Armstrong’a (1989) göre pazarlama bilgisi; ‘pazarlama yöneticilerinin pazarlama analizi, planlaması, uygulanması ve kontrolü fonksiyonlarını gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu bilgi.’

Pazarlama Bilgi Sistemi ‘Pazarlama kararları için gerekli bilgilerin, işletme içi ve dışından, sürekli bir biçimde toplanması ve kullanıma hazır hale getirilebilmesi için işletmenin oluşturduğu düzen’

Pazarlama bilgi sistemi-pazarlama enformasyon sistemi pazarlama dış çevresi, tüketiciler, fiyatlar, reklam harcamaları, satışlar, rekabet, dağıtımla ilgili bilgiler...

Pazarlama Araştırması ‘Pazarlama araştırması, mal ve hizmetlerin pazarlaması ile ilgili problemler hakkında verileri sistematik ve objektif olarak toplama, kaydetme ve analiz etme.’

Pazarlama Araştırması Pazarlama araştırmaları konularına ve araştırma amaçlarına göre iki şekilde sınıflandırılabilmektedir.

Konularına Göre Pazarlama Araştırmaları Tüketici ve tüketici davranışı araştırmaları Ürün araştırması Dağıtım ve dağıtım kanalı araştırması Ambalaj araştırmaları Satış araştırması Fiyat araştırması Pazar analizi araştırmaları Güdüleme araştırması Dış pazar araştırması Reklam araştırmaları

Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırmaları Keşfedici araştırmalar Tanımlayıcı araştırmalar Sebep-sonuç araştırması Tarihsel verilere dayalı (retrospektif) pazarlama araştırması Anket yolu ile gerçekleştirilen pazarlama araştırmaları(Ampirik)

Pazarlama Araştırma Süreci Problemlerin tanımlanması Araştırma amaçlarını ve hedeflerinin saptanması Araştırmanın tasarlanması ve araştırma planının hazırlanması Verilerin toplanması Sonuçların analizi ve değerlendirilmesi ve raporun hazırlanması

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815