OKULLARDA GÜÇ VE POLİTİKA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Siyaset Sosyolojisi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
«Ekonomik ve Toplumsal Örgütlenme Kuramı»
Tanımlar ETKİLEME; Bir bireyin başka birine belli bir eylemi yaptırma yeteneğidir. Genellikle ikna, arkadaş baskısı ya da itaat teknikleri gibi informal.
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 1. Hafta Stratejik Yönetim Süreci ile İlgili Terim ve Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Pınar.
BİR ÖRGÜT OLARAK OKUL.
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Spor Psikolojisi Sporda Liderlik.
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Liderlik Lider Nedir? Lider Nereden gelir? Yönetici? Lider? Etkileme
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Etik.
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
SINIFTA ÖĞRETİM LİDERLİĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İş ve Meslek Sosyolojisi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

OKULLARDA GÜÇ VE POLİTİKA

Gücün Klasik Tanımı: Diğerlerine yapmalarını istediğini yaptırabilme becerisidir.

Weber’e Göre Güç; Bir kişinin bir sosyal ilişkide diğerlerine karşı dayanıklılığını gösterebilme ihtimalidir.

OTORİTE:Belli bir grubun verilen komutlara itaat etme durumudur… Otorite güce göre daha kapsamlı değildir… Otorite diğerleri üzerinde her türlü güç ve etkiye sahip değildir...

Otorite Diktatörlük Otorite ilişkileri okul hayatının tamamlayıcı bir parçasıdır.. Otorite ile DİKTATÖRLÜK kavramları birbirinden çok farklıdır…

OKULLARDA OTORİTE ÖLÇÜTÜ KIDEME GÖRE; *Yasal Komutlara Gönüllü Uyum *Tartışarak Kabullenme

OKULLARDA OTORİTE İLİŞKİSİ 3 TEMEL ÖZELLİĞE SAHİPTİR 1-Diğer çalışanlar arası uyum için istekli olma, 2-Diğer çalışanların ölçütlerine karar aşamasında uyum, 3-Grubun normlarıyla yasallaştırılmış bir güç ilişkisi.

WEBER (1947) OTORİTEYİ 3’E AYIRIR *KARİZMATİK *GELENEKSEL *YASAL

OKULLARDA OTORİTE *Resmi otorite mevcuttur. *Çoğu okul yöneticisinin gücü ve otoritesi makama dayanır.Onlar lider değil verimsiz bürokratlardır(HOY,WİLLİAMS) *Okullardaki hakimiyetin doğası emir vermeye değil yardım etmeye odaklı olmalıdır.

SONUÇTA; Öğretmenler diğer profesyonel meslek gruplarının yöneticilerine nazaran otoriteye daha çok önem verir(peo bady 1962).

???? Eğitim yöneticilerinin gayri resmi otoriteyi geliştirmekte başarılı iseler öğretmenlerin manevi değerlerine uygun davranırlar.Bu da otorite kaybına yol açar.

GÜCÜN KAYNAKLARI *ÖDÜL GÜCÜ *BASKI GÜCÜ *YASAL GÜÇ *REFERANS GÜCÜ *UZMAN GÜCÜ.

??? *Baskı gücü kullanımından kaçının(baskı yabancılaştırır). *Kişisel güç geliştirmek için örgütsel güç kullanın. *Motive etmek ve onay sağlamak için örgütsel güç kullanın.

MİNTZBERG’İN BAKIŞI; Örgütsel yaşamı kontrol altında tutmak için 4’lü bir güç sistemi önerir.

BUNLAR; *OTORİTE SİSTEMİ *İDEOLOJİ SİSTEMİ *UZMANLIK SİSTEMİ *POLİTİK SİSTEM

ETKİLİ YÖNETİM İÇİN GEREKLİ 4 UNSUR; 1-Otorite sisteminizi genişletin;çünkü yasal otorite liderlik için yeterli değildir. 2-İdeolojik sistemi kullanın;çünkü örgüt kültürü ve iklimi otoritenin diğer kaynağıdır. 3-Uzmanlık sistemini kullanın;gücü öğretmenlerinizle paylaşın,onları güçlendirin.

ETKİLİ YÖNETİM İÇİN GEREKLİ 4 UNSUR; 4-Politika sistemini bilin ve anlayın;sınırlayın.