DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
En hızlı koşan aslandan daha hızlı
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Yaratıcı Drama.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
NASIL BİR YÖNETİM… KENDİNİ İFADE ETME
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Bir Afrika Atasözü.
PEER SUPPORT TEAM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
BENİM AFRİKAM Yoksa aslana yem olur.
ARAPÇA RESİMLİ KELİMELER
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Lider drama etkinliğini uygulayan kişidir. Bu anlamda dramanın amacına ulaşmasında belirleyici bir role sahiptir.

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Drama liderinin belirli özellikleri taşıması gerektiğinin yanında öğretmen davranışlarını da sergilemesi beklenmektedir

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Aslan (2008), çocukların drama etkinliklerinde zorlanmaması gerektiğini, kendi istedikleri şekilde ve oranda çalışmalar içinde yer almalarının doğru olduğunu ifade etmiş, yapmak ya da çalışmak istemeyen çocukların zorlanmayacağını belirtmiştir.

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Yeterince drama yaşantısı olmayan, bu alan ile ilgili yeterli teorik bilgiye sahip olmayan bir bireyin drama lideri olması mümkün değildir

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Bu anlamda bir drama liderinin istendik becerilere ve drama yaşantılarına sahip olması için gerekli eğitimi alması gerekmektedir

DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Drama liderinin liderlik özelliklerine ve problem çözme becerilerine sahip olması gerekmektedir.

Öğretim üyesi dramada liderin rolü ile ilgili uygulama yaptırır. DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi dramada liderin rolü ile ilgili uygulama yaptırır.

Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul:Ya-Pa Yayınları Aslan, N. (2008). Drama Lideri. Eğitimde Drama, Ed.: Naci Aslan. S:25-29. Ankara:Oluşum Köksal Akyol, A. (2011). Drama Çalışmalarında Lider ve Katılımcılar. İlköğretimde Drama. Ed.:Aysel Köksal Akyol. S:59-66. İstanbul: Kriter