DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Lider drama etkinliğini uygulayan kişidir. Bu anlamda dramanın amacına ulaşmasında belirleyici bir role sahiptir.
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Drama liderinin belirli özellikleri taşıması gerektiğinin yanında öğretmen davranışlarını da sergilemesi beklenmektedir
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Aslan (2008), çocukların drama etkinliklerinde zorlanmaması gerektiğini, kendi istedikleri şekilde ve oranda çalışmalar içinde yer almalarının doğru olduğunu ifade etmiş, yapmak ya da çalışmak istemeyen çocukların zorlanmayacağını belirtmiştir.
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Yeterince drama yaşantısı olmayan, bu alan ile ilgili yeterli teorik bilgiye sahip olmayan bir bireyin drama lideri olması mümkün değildir
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Bu anlamda bir drama liderinin istendik becerilere ve drama yaşantılarına sahip olması için gerekli eğitimi alması gerekmektedir
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ Drama liderinin liderlik özelliklerine ve problem çözme becerilerine sahip olması gerekmektedir.
Öğretim üyesi dramada liderin rolü ile ilgili uygulama yaptırır. DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi dramada liderin rolü ile ilgili uygulama yaptırır.
Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul:Ya-Pa Yayınları Aslan, N. (2008). Drama Lideri. Eğitimde Drama, Ed.: Naci Aslan. S:25-29. Ankara:Oluşum Köksal Akyol, A. (2011). Drama Çalışmalarında Lider ve Katılımcılar. İlköğretimde Drama. Ed.:Aysel Köksal Akyol. S:59-66. İstanbul: Kriter