Olgu Yönetimi Standartları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Ekip Çalışması Yaklaşımlarına Sosyal Hizmet Perspektifinden Bakış
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ASSURE Modeli.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Nitel Araştırmalar.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Olgu Yönetimi Standartları

NASW Olgu Yönetimi Standartları Standart 1: Etik İlke ve Değerler Vaka yöneticisi, mesleğin etik ilke ve değerlerini gözetir ve etik karar verme sürecini temel alır. Hizmet Sosyal adalet İnsanın onuru ve değeri İnsan ilişkilerinin önemi Bütünlük Yetkinlik M. nın katılımı ve kendi kaderini tayin hakkı

Standart 2. Yetkinlikler: Lisans ya da yüksek lisans diploması Akreditasyon

Standart 3. Bilgi İnsan davranışı, gelişimi Davranışsal boyut Fiziksel sağlık Aile ilişkileri Kaynaklar ve sistemler Profesyonel sosyal hizmet rolü

Standart 4. Kültürel ve dilsel yetkinlik Kültürel-yetkin uygulama Farklılık bilgisi Ayrımcılık

Standart 5. Değerlendirme (öndeğerlendirme) Hizmete ulaşma motivasyonu ya da havale nedeni Yaşam düzenlemeleri, ev durumu Çalışma geçmişi Dili ve dil yeterliliğği Okuma yazma düzeyi Kültürel değerler, inançlar Psikososyal güçler Aile yapısı, roller, iletişim paternleri Toplumsal kaynaklarla ilişkiler Fiziksel, bilişsel, psikososyal işlevsellik Bağımsızlık düzeyi Sosyal katılım durumu ve engelleyen faktörler Kaynak, politika ve hizmetlerde m. yı desteklemek için değişiklik yaratmak gerekip gerekmediği Baş etme, kriz yönetimi becerileri, madde kullanımı, intihar riski ya da teşebbüsü İstismar, ihmal riski M.nın değerlendirmeye katılımı ve birlikte karar verme

Standart 6. Hizmeti planlama, uygulama ve izleme Biyopsikososyal ihtiyaçların değerlendirilmesi Somut, ölçülebilir amaçlar ve hedefler Hizmet sunumunda kaynak yönetimi Çatışma çözme ve savunuculuk

Standart 7. Savunuculuk ve liderlik Hizmetleri erişlebilir kılmak M. durumuna uygun hizmet sunmak, Etkili ve verimli bir hizmet sunmak Gerekli olduğu kadar uzun süre hizmeti sürdürmek Hizmet sonlanacağında ya da başka bir kuruluşa havale edileceğinde m. yı ve ailesini hazırlamak

Standart 8. Disiplinler arası ve kuruluşlar arası işbirliği Kuruluşlararası anlaşma protokolü

Standart 9. Değerlendirme ve geliştirme Süreç odaklı ve sonuç odaklı değerlendirmenin birlikte yapılması. Uygulamacının, hizmetin ve kuruluşun kendini değerlendirmesi Süpervizyonun, konsültasyonun kullanımı Değerlendirme sürecinin standartlaştırılması Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması ve bu şekilde kanıta dayalı sh vaka yönetiminin güçlendirilmesi

Standart 10. Kayıt tutma M.yı tanımlayıcı bilgiler Görüşme tarihleri, içeriği İlk değerlendirme, psikososyal değerlendirme Hizmet planı, izleme süreci, m. amaçları Sunulan hizmet ve planın uygulanması ile ilgili diğer bilgiler Hizmet sunumu sonrasında çıktılar Diğer kuruluşlardan yapılan havaleler Alınan süpervizyon Havale ile ilgili gerekçeler

Standart 11. İş yükü Belirli bir zaman diliminde hizmet sunulan müracaatçı sayısı. Kaliteli hizmet sunumu için iş yükünün uygun şekilde ayarlanması.

Standart 12. Profesyonel gelişim ve yetkinlik Sosyal hizmet teori ve uygulamaları Hizmet sunulan müracaatçı grubu ile ilgili araştırma sonuçları M. yı etkileyen politika ve yönetmeliklerdeki değişiklikler Toplumdaki kaynaklar, destekler Vaka yöneticisinin çalışma alanına ilişkin konular ve gelişmeler. Etik konusu Güçler odaklı yaklaşım Değerlendirme becerileri