Olgu Yönetimi Standartları
NASW Olgu Yönetimi Standartları Standart 1: Etik İlke ve Değerler Vaka yöneticisi, mesleğin etik ilke ve değerlerini gözetir ve etik karar verme sürecini temel alır. Hizmet Sosyal adalet İnsanın onuru ve değeri İnsan ilişkilerinin önemi Bütünlük Yetkinlik M. nın katılımı ve kendi kaderini tayin hakkı
Standart 2. Yetkinlikler: Lisans ya da yüksek lisans diploması Akreditasyon
Standart 3. Bilgi İnsan davranışı, gelişimi Davranışsal boyut Fiziksel sağlık Aile ilişkileri Kaynaklar ve sistemler Profesyonel sosyal hizmet rolü
Standart 4. Kültürel ve dilsel yetkinlik Kültürel-yetkin uygulama Farklılık bilgisi Ayrımcılık
Standart 5. Değerlendirme (öndeğerlendirme) Hizmete ulaşma motivasyonu ya da havale nedeni Yaşam düzenlemeleri, ev durumu Çalışma geçmişi Dili ve dil yeterliliğği Okuma yazma düzeyi Kültürel değerler, inançlar Psikososyal güçler Aile yapısı, roller, iletişim paternleri Toplumsal kaynaklarla ilişkiler Fiziksel, bilişsel, psikososyal işlevsellik Bağımsızlık düzeyi Sosyal katılım durumu ve engelleyen faktörler Kaynak, politika ve hizmetlerde m. yı desteklemek için değişiklik yaratmak gerekip gerekmediği Baş etme, kriz yönetimi becerileri, madde kullanımı, intihar riski ya da teşebbüsü İstismar, ihmal riski M.nın değerlendirmeye katılımı ve birlikte karar verme
Standart 6. Hizmeti planlama, uygulama ve izleme Biyopsikososyal ihtiyaçların değerlendirilmesi Somut, ölçülebilir amaçlar ve hedefler Hizmet sunumunda kaynak yönetimi Çatışma çözme ve savunuculuk
Standart 7. Savunuculuk ve liderlik Hizmetleri erişlebilir kılmak M. durumuna uygun hizmet sunmak, Etkili ve verimli bir hizmet sunmak Gerekli olduğu kadar uzun süre hizmeti sürdürmek Hizmet sonlanacağında ya da başka bir kuruluşa havale edileceğinde m. yı ve ailesini hazırlamak
Standart 8. Disiplinler arası ve kuruluşlar arası işbirliği Kuruluşlararası anlaşma protokolü
Standart 9. Değerlendirme ve geliştirme Süreç odaklı ve sonuç odaklı değerlendirmenin birlikte yapılması. Uygulamacının, hizmetin ve kuruluşun kendini değerlendirmesi Süpervizyonun, konsültasyonun kullanımı Değerlendirme sürecinin standartlaştırılması Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması ve bu şekilde kanıta dayalı sh vaka yönetiminin güçlendirilmesi
Standart 10. Kayıt tutma M.yı tanımlayıcı bilgiler Görüşme tarihleri, içeriği İlk değerlendirme, psikososyal değerlendirme Hizmet planı, izleme süreci, m. amaçları Sunulan hizmet ve planın uygulanması ile ilgili diğer bilgiler Hizmet sunumu sonrasında çıktılar Diğer kuruluşlardan yapılan havaleler Alınan süpervizyon Havale ile ilgili gerekçeler
Standart 11. İş yükü Belirli bir zaman diliminde hizmet sunulan müracaatçı sayısı. Kaliteli hizmet sunumu için iş yükünün uygun şekilde ayarlanması.
Standart 12. Profesyonel gelişim ve yetkinlik Sosyal hizmet teori ve uygulamaları Hizmet sunulan müracaatçı grubu ile ilgili araştırma sonuçları M. yı etkileyen politika ve yönetmeliklerdeki değişiklikler Toplumdaki kaynaklar, destekler Vaka yöneticisinin çalışma alanına ilişkin konular ve gelişmeler. Etik konusu Güçler odaklı yaklaşım Değerlendirme becerileri